• Anonym (fråga)

    Hur attraktiv är man som 39 åring på "marknaden"?

    Har nyligen blivit singel efter ett längre och sedan ett kortare förhållande. Jag undrar helt enkelt hur eftertraktad en 39 årig man är som är lång och ser bra ut, normal kropp (ingen ölmage), konstnärlig, musiker, rolig, intelligent, praktisk har en ödmjuk framtoning, extrovert introvert (bra på att vara social men uppskattar det inte för mycket), fast jobb med helt okej lön, inga barn men vill ha, stabil ekonomi.

    Ja, alltså det är ingen kontaktannons detta men vill verkligen veta hur det ser ut. Är alla upptagna eller finns det nån kvar där ute som inte har nån partner? :D

  • Svar på tråden Hur attraktiv är man som 39 åring på "marknaden"?
  • Anonym (Alice)
    deski skrev 2019-10-05 22:49:24 följande:

    Du är mycket attraktiv på singelmarknaden OM du inser din begränsning.

    Massor av kvinnor runt 50 vill ha man o de är skottsäkra dvs perfekta för dig.

    Det är få länder som har så många ensamstående kvinnor +45.

    Sen har du inte riktigt berättat om vad du skall ha kvinnorna till bortsett från att Tömma Påzen in-ut-i dom

    men det verkar som om du vill ha någon form av hembiträde, matlagare/diskare, tvättare för dina barn

    o som kommer hem med en månadslön o delar dina kostnader

    Så du borde ge oss en priospec på dina behov o vad du ger tillbaka till dam(erna) ifråga.


    Tror att ditt inlägg hamnat i fel tråd då TS inte har några barn...
  • Sandrabs89
    Anonym (TS) skrev 2019-10-05 22:34:18 följande:

    Haha tror du jag berättat precis allt om mig i tråden? Vad fasen vet du om detta? För det första är tråkig det sista jag är och så skulle jag inte säga att 10 år (det näst senaste) och 3 år (det senaste) är att "tröttna så fort".


    Om du nu är så perfekt, varför i helvete känner du dig då tvungen att fråga hur dina chanser ser ut på ett forum? Det är rätt tragiskt om du frågar mig.
  • Anonym (Kgkfkf)

    Du kanske inte ska gå runt och sägs att du är snygg var en tanke bara. Hur kan du veta vad alla andra tycker om dig?

  • Anonym (Kgkfkf)
    Anonym (TS) skrev 2019-10-05 22:34:18 följande:

    Haha tror du jag berättat precis allt om mig i tråden? Vad fasen vet du om detta? För det första är tråkig det sista jag är och så skulle jag inte säga att 10 år (det näst senaste) och 3 år (det senaste) är att "tröttna så fort".


    Du verkar lite självgod. Skrattar åt vad andra säger. Nej tagga ner lite.
  • Anonym (E)
    Anonym (fråga) skrev 2019-10-03 03:13:12 följande:

    Har nyligen blivit singel efter ett längre och sedan ett kortare förhållande. Jag undrar helt enkelt hur eftertraktad en 39 årig man är som är lång och ser bra ut, normal kropp (ingen ölmage), konstnärlig, musiker, rolig, intelligent, praktisk har en ödmjuk framtoning, extrovert introvert (bra på att vara social men uppskattar det inte för mycket), fast jobb med helt okej lön, inga barn men vill ha, stabil ekonomi.

    Ja, alltså det är ingen kontaktannons detta men vill verkligen veta hur det ser ut. Är alla upptagna eller finns det nån kvar där ute som inte har nån partner? :D


    Beror såklart på vad du söker. Så att tillgång och efterfrågan stämmer överens så att säga. Men jag skulle vilja påstå att en attraktiv man som är 39 utan barn som vill ha barn kommer att ha väldigt bra marknad bland kvinnor i åldrarna 29-40 som vill ha barn. Det lär åtminstone finnas hyfsat många barnfria singelkvinnor i det yngre spannet där, de som är ca 29-32 som ännu hittat no1, och som vill ha barn.

    De som är närmare 40 eller äldre har väl oftast redan fått de barn de vill ha, eller vill inte ha barn, eller är i relationer. Och bland ännu yngre kvinnor kan ju både åldersskillnad och livsplaner stå i vägen.
  • Anonym (Goldie)

    Hur skulle du känna inför att träffa en jämnårig kvinna med barn? Intresserad av hur tankegångarna går då jag har en flirt med en kille som är i precis din situation men tänker att han säkert inte är seriöst intresserad för att jag:

    1. Har barn. Vill han inte ha egna vill han inte ha mina.

    2. Är 39. Vill han ha egna barn börjar jag bli för gammal.

    Din situation som barnlös man är otroligt mycket bättre än min som förälder och kvinna.

  • Anonym (Oroa dig inte)

    Du behöver nog inte oroa dig.

    Själv är jag 56 och är fortfarande attraktiv på

    den s.k marknaden.

    Det är inte så svårt som du tror.

    Se till att ha ett vettigt och bra arbete

    Skippa joggingbyxorna och foppatofflorna, se till

    att du har en vettigt komponerad garderob - billigare

    äv vad du tror

    Håll kroppen i form.

    Ha en bra kroppshygien.

    Med dessa tips har du i alla fall en bra start,

    ärligt talat...detta är mer än vad de flesta män klarar.

  • Anonym (fråga)
    Anonym (Goldie) skrev 2019-10-06 16:05:45 följande:

    Hur skulle du känna inför att träffa en jämnårig kvinna med barn? Intresserad av hur tankegångarna går då jag har en flirt med en kille som är i precis din situation men tänker att han säkert inte är seriöst intresserad för att jag:

    1. Har barn. Vill han inte ha egna vill han inte ha mina.

    2. Är 39. Vill han ha egna barn börjar jag bli för gammal.

    Din situation som barnlös man är otroligt mycket bättre än min som förälder och kvinna.


    Sorry, inte sett detta förrän nu. Hmm, det är svårt att säga. Ärligt talat hade jag en flirt förut med en tjej med två barn, men problemet var att hon bor 35 mil bort. Och det är egentligen det enda problemet som jag ser det att parten med barn gör att man blir fast på ett och samma ställe. Det är där hon bor som jag får bo.

    Nu utgår jag från normen att mamman och pappan har delad vårdnad och varannanvecka-köret. Klart det finns många fall där kvinnan är ensamstående och det är ju en annan sak. Däremot är det ju inte lätt att flytta oavsett om man har barn (om barnet/barnen inte är väldigt små förstås). Visst går det men jag tycker det är taskigt mot barnen om dom blivit i alla fall 6-7 år att flytta och ta dom ifrån sina kompisar. Jag hade haft väldigt svårt att göra det i alla fall. Nu har jag inte barn men vill gärna ha, och skulle inte ha några problem alls att vara plastfarsa så länge det inte finns massa groll med exet.


    Det var det som som fanken med den här tjejen jag pratade om tidigare, och det hade jag aldrig pallat med. Men om förutsättningarna är rätt, OCH (mycket viktigt) kvinnan kan tänka sig ett barn till, så jag får ett som jag är biologisk far till, då har jag inget emot det alls. Bara kul med ungar omkring sig som väcker barnasinnet hos en (även om mitt redan är på topp haha) :)

    Hur som helst måste du veta om du vill ha ett barn till eller inte, för det kommer snabbt att bli ett ämne som kommer på tal tror jag. Så det är väl mitt råd!

  • Anonym (Visst)

    Jag skulle väl säga att du är hyfsat attraktiv på marknaden. Samtidigt betyder inte det så mycket eftersom du själv måste vara intresserad av de som är intresserade av dig.

    Du råkar inte bo i Småland? ;)

Svar på tråden Hur attraktiv är man som 39 åring på "marknaden"?