• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Nemiia
    Nemiia skrev 2019-11-05 08:38:42 följande:

Känner mig orolig får ingen stegring på hcg. Hade bim troligen i söndags men kan ha varit i går med. Plussade svagt men ändå synligt både sön och måndag. Tog idag ett cb early och strecket syns i princip inte. Finns där men knappt synbart. Bara att ställa in sig på att inte inte går vägen eller? Plussade så starkt man kan med dottern på bim+1.

Ingen som har tankar om mitt inlägg?
  • Nemiia
    rosali84 skrev 2019-11-06 09:25:08 följande:

Har skickat vänförfråga till dig på FB. Vill gärna vara med i FB-gruppen :)

Skickat vänflrförfrågan nu, Johanna TW
  • Anonym (J)
    Nemiia skrev 2019-11-06 10:30:49 följande:

Ingen som har tankar om mitt inlägg?

Har du tagit fler test? Man kan ju stegra relativt långsamt men ingen stegring alls eller att strecket försvinner betyder ju oftast missfall. :/ I vissa särfall har jag läst om felaktiga test också.
  • Nemiia
    Anonym (J) skrev 2019-11-06 10:41:19 följande:

Har du tagit fler test? Man kan ju stegra relativt långsamt men ingen stegring alls eller att strecket försvinner betyder ju oftast missfall. :/ I vissa särfall har jag läst om felaktiga test också.

Jag väntar nu till på lördag med att ta nytt test, då har det gått 6 dagar sedan första. Visar det inget då så är det ju knas och jag får åka in.

De två plusstesten tog jag med en dags mellanrum. Det första sön kväll efter att ha hållit mig några timmar och det andra på måndag morgon. Jag har pratat med två olika BM. Den första sa att hcg inte funkar så att det bara försvinner helt från en dag till en annan utan att det isåf sjunker gradvis. Hon tyckte därför att det var väldigt märkligt. Den andra BM sa vänta en vecka och ta nytt, såhär precis i början kan hormonerna ligga precis på gränsen och det kan då ge olika utslag från ett test till ett annat. Så vi får se på lördag. Har det inte hänt mycket då så åker jag in och kollar. Jag blöder inte eller har färgade flytningar, jag är nästan helt torr.
  • BeckaBecka

Så tråkigt och höra om allas konstiga tester. Jag är också fortfarande orolig för mitt cb test. Ska till BM om en vecka och känns som en evighet :(

• Miniflin

Jag var på första mötet hos BM idag med min sambo. Tog bara ett blodprov för att testa sköldkörteln enligt BM. Jag är tidigt i grav ännu, v. 4+2 enligt appar. Fick preliminärt besked om beräknad födsel i mitten på juli :) Känns fortfarande så sjukt overkligt, men det börjar sjukna in nu. Tog ett till test igår morse bara för att tro på det mer, ett CB men inte digitalt utan med ett plus. Fick ett supertydligt plus :) Jag har inga direkt symptom, känner mig precis som vanligt, därför känns det så overkligt. Det enda jag känner av är att jag är lite tröttare än vanligt, väldigt glömsk och att jag fått hormonell acne på käklinjen och ner på halsen (så galet irriterande då jag aldrig haft problem med hyn tidigare...). På torsdag blir det Frejasamtal (vet inte om det heter så i hela Sverige men det är infosamtal om fosterdiagnostik) och den 23/12 är det inskrivning och fler tester :)

• qaswas122
    Miniflin skrev 2019-11-06 12:41:13 följande:

Jag var på första mötet hos BM idag med min sambo. Tog bara ett blodprov för att testa sköldkörteln enligt BM. Jag är tidigt i grav ännu, v. 4+2 enligt appar. Fick preliminärt besked om beräknad födsel i mitten på juli :) Känns fortfarande så sjukt overkligt, men det börjar sjukna in nu. Tog ett till test igår morse bara för att tro på det mer, ett CB men inte digitalt utan med ett plus. Fick ett supertydligt plus :) Jag har inga direkt symptom, känner mig precis som vanligt, därför känns det så overkligt. Det enda jag känner av är att jag är lite tröttare än vanligt, väldigt glömsk och att jag fått hormonell acne på käklinjen och ner på halsen (så galet irriterande då jag aldrig haft problem med hyn tidigare...). På torsdag blir det Frejasamtal (vet inte om det heter så i hela Sverige men det är infosamtal om fosterdiagnostik) och den 23/12 är det inskrivning och fler tester :)

Vad roligt att du redan varit hos BM, och grattis till graviditeten :D Ganska ont om symtom här också. Är väldigt trött, och har fått ömma bröstvårtor, annars ingenting.

Jag ska göra vul imorgon, men endast då de hittade en cysta på äggstocken för en vecka sedan. Förhoppningen är att den minskat i storlek. Hoppas såklart på att vi kan se fostret, vilket inte gick förra veckan. Nästa vecka ska jag däremot till BM för första samtalet, då i v. 7 (6+5). 
  • Nemiia
    Canary skrev 2019-11-06 07:39:41 följande:

Nej, ingen blödning. Tyckte att det kanske var någon droppe imorse men kan även vara progesterontabletten som irriterar. Vi får se.

Har väl inte jättemycket symptom tycker jag, svagt illamående, lite större bröst, lite trött... även det kan vara progesteronet.

Hur mår du?

Hoppas det går vägen för dig den här gången! Själv sitter jag också med svaga test och vill att det ska bli lördag så att jag vet vad som gäller. Såå jobbigt att vänta.
  • ohhello
    rosali84 skrev 2019-11-06 09:25:08 följande:

Har skickat vänförfråga till dig på FB. Vill gärna vara med i FB-gruppen :)

Jag vill också!
  • Miniflin
    qaswas122 skrev 2019-11-06 12:50:33 följande:
    Vad roligt att du redan varit hos BM, och grattis till graviditeten :D Ganska ont om symtom här också. Är väldigt trött, och har fått ömma bröstvårtor, annars ingenting.

Jag ska göra vul imorgon, men endast då de hittade en cysta på äggstocken för en vecka sedan. Förhoppningen är att den minskat i storlek. Hoppas såklart på att vi kan se fostret, vilket inte gick förra veckan. Nästa vecka ska jag däremot till BM för första samtalet, då i v. 7 (6+5). 
    Tack!! Och grattis själv! Hoppas det går bra med cystan, jag oroar mig hela tiden för att något ska hända men försöker att tänka positivt ändå! 

Jag bor i Örebro, här har landstinget en regel att man ska erbjudas första samtalet inom en vecka efter att man hört av sig. Det är mitt första barn så jag hörde såklart av mig så fort jag plussat, därför blev besöket så tidigt. Men det känns bra :) 
Svar på tråden BF JULI 2020