• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • SugarSugar

Hej alla,

Grattis till era fina plus!

Är väldigt orolig och rädd för att jinxa detta, men smyger in här jag med.. BF 13 juli (5+6 just nu). Håller tummar och tår att lilla ?äppelkärnan? mår bra därinne och vill fortsätta att gro. Ultraljud är planerat till början utav dec, vilket är en milstolpe. Tror att jag först efter det vågar slappna av och verkligen glädjas åt detta. (Är verkligen en efterlängtad graviditet) Hur känner ni andra?

Kram på er!

• LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-11 21:02:18 följande:

Hej alla,

Grattis till era fina plus!

Är väldigt orolig och rädd för att jinxa detta, men smyger in här jag med.. BF 13 juli (5+6 just nu). Håller tummar och tår att lilla ?äppelkärnan? mår bra därinne och vill fortsätta att gro. Ultraljud är planerat till början utav dec, vilket är en milstolpe. Tror att jag först efter det vågar slappna av och verkligen glädjas åt detta. (Är verkligen en efterlängtad graviditet) Hur känner ni andra?

Kram på er!

Jag känner definitiv samma, rädd att jinxa för att man skriver i dessa forum eller laddar ner en gravid-app eller så. Men samtidigt kan jag inte låta bli =/ Jag har också ultraljud i början på december, den 3:e. Hur ska man palla med att vänta i tre veckor på ett besked?
  • SugarSugar
    BeckaBecka skrev 2019-11-11 19:41:36 följande:

Jag vaknar alltid en gång runt klockan 03.00 ibland för jag behöver kissa, ibland utan anledning. Lite jobbigt när man ska upp på morgonen, men det är väl bara att vänja sig :p

Samma här. Vaknar oxå kring 3-4 och kan inte somna om. Jag har laddat hem Storytel och lyssnar på meditation
    LexKi skrev 2019-11-11 21:10:41 följande:

Jag känner definitiv samma, rädd att jinxa för att man skriver i dessa forum eller laddar ner en gravid-app eller så. Men samtidigt kan jag inte låta bli =/ Jag har också ultraljud i början på december, den 3:e. Hur ska man palla med att vänta i tre veckor på ett besked?

Samma här, har äntligen vågat ladda ner en gravidapp. Vilken gillar du bäst? Jag ska oxå dit den 3e, vilket sammanträffande! =D Ja, jösses... först väntan mellan ÄL och test, sen ultraljud och sen 12 veckorgränsen. Man vill ju såklart glädjas, men samtidigt vill man inte ta ut något i förskott. Skönt att vi känner samma bägge två i af =D
  • Anonym (J)
    Abba95 skrev 2019-11-11 20:57:17 följande:

Hej!:)

Ny här på familjeliv och behöver lite hjälp. Jag hade ägglossning söndag den 3/11.

Har sedan dess haft molande värk och tog idag ett graviditetstest på tok för tidigt. Men det visade starkt plus. Så köpte ett clearbluetest som visar antal veckor och då visade den 3+.

Är så himla glad men vågar inte släppa att det inte går ihop? Hur kan jag vara gravid i fler än 3 veckor när jag hade äl för 1 vecka sedan?

Låter högst orimligt. Du har nog blivit befruktad under förra cykeln, ÄL-tester kan visa positivt vid graviditet.
  • staar

Alla ni som har bokat ultraljud, är det något man gör där ni bor eller har ni bokat ett privat? Här är det nästan omöjligt att få tidigt ultraljud utan man får boka privat och åka till Stockholm. Jag ska dock försöka få ett eftersom att min förra graviditet var ett utomkveds

• LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-11 21:40:21 följande:

Samma här. Vaknar oxå kring 3-4 och kan inte somna om. Jag har laddat hem Storytel och lyssnar på meditationSamma här, har äntligen vågat ladda ner en gravidapp. Vilken gillar du bäst? Jag ska oxå dit den 3e, vilket sammanträffande! =D Ja, jösses... först väntan mellan ÄL och test, sen ultraljud och sen 12 veckorgränsen. Man vill ju såklart glädjas, men samtidigt vill man inte ta ut något i förskott. Skönt att vi känner samma bägge två i af =D

Jag har laddat ner Preglife, den var högst rankad och bra tycker jag. Man skulle ju kunna ladda ner hur många som helst men måste nog hejda mig lite =D Kul att vi ligger så lika!

Ja, ena stunden är det svårt att glädjas och jag tänker "Hur vet jag ens att jag verkligen är gravid egentligen just nu, förutom plusset på stickan" och i nästa stund "klart jag är gravid.. tills motsatsen är bevisad. Var glad nu!". Det går verkligen upp och ner. Vi har försökt i flera år och lyckades nu för första gången på tredje IVFn. Så då blir det också tankar som säger: eftersom det var så svårt att ens bli gravid, varför skulle det då få stanna kvar =( Usch, vad negativ jag är idag, sorry, behövde avreagera mig lite!
  • LexKi
    staar skrev 2019-11-11 22:03:30 följande:

Alla ni som har bokat ultraljud, är det något man gör där ni bor eller har ni bokat ett privat? Här är det nästan omöjligt att få tidigt ultraljud utan man får boka privat och åka till Stockholm. Jag ska dock försöka få ett eftersom att min förra graviditet var ett utomkveds

Jag har gjort IVF så då får man tidigt ultraljud för att konststera graviditeten.

Ja, du borde ju kunna få ett tidigt ul om du haft utomkveds kan man tycka. Hoppas du hittar någon mottagning som kan hjälpa dig!
  • SugarSugar
    LexKi skrev 2019-11-11 22:42:32 följande:

Jag har laddat ner Preglife, den var högst rankad och bra tycker jag. Man skulle ju kunna ladda ner hur många som helst men måste nog hejda mig lite =D Kul att vi ligger så lika!

Ja, ena stunden är det svårt att glädjas och jag tänker "Hur vet jag ens att jag verkligen är gravid egentligen just nu, förutom plusset på stickan" och i nästa stund "klart jag är gravid.. tills motsatsen är bevisad. Var glad nu!". Det går verkligen upp och ner. Vi har försökt i flera år och lyckades nu för första gången på tredje IVFn. Så då blir det också tankar som säger: eftersom det var så svårt att ens bli gravid, varför skulle det då få stanna kvar =( Usch, vad negativ jag är idag, sorry, behövde avreagera mig lite!

Det är lugnt, känner precis som dig! Faktum är att vi oxå genomgått IVF, vi blev gravida nu på andra försöket. Tror att man kanske blir ännu mer orolig just för det.. för att man inte tar något förgivet liksom =D

Har laddat ner tre appar nu, haha! Tänkte testa dem alla och radera två så småningom. Vad har du för symptom? Jag har haft molvärk och ömma bröst. Nu idag mitt på dagen försvann molvärken ett tag, jisses vad jag började noja. Men nu är den tillbaka igen =D
  • staar
    LexKi skrev 2019-11-11 22:46:06 följande:

Jag har gjort IVF så då får man tidigt ultraljud för att konststera graviditeten.

Ja, du borde ju kunna få ett tidigt ul om du haft utomkveds kan man tycka. Hoppas du hittar någon mottagning som kan hjälpa dig!

Ja det är ju klart att man får komma in på ul då. Men gud va underbart att det lyckades .det är helt otroligt vad dem kan göra , stort grattis : )
  • SamiraBudva

Är lite orolig. Är på äl+16 och har inte det starkaste testet. Mina symtomer kommer och går, och igår hade jag inga symtomer alls. Är i 4+2. Vissa dagar mår jag illa och andra dagar inget alls. Vet någon hur dress test såg ut vid äl+15-16?

Inga negativa kommentarer tack.

Svar på tråden BF JULI 2020