• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Anonym (Fyrahjärtan)
    Anonym (J) skrev 2019-11-13 09:18:04 följande:

Det kan ju vara tidigt också. Mina test stegrade snabbt efter BIM.. :) Har du provat eftermiddagsurin? Mitt morgonurin är värdelöst. Plussar som starkast från 12:00 på dagen och framåt kvällen. :)

Ja du har nog rätt, starkare ikväll å gjorde ett clear blue som så gravid v1-2....Vilken vecka r jag då i ????
  • Anonym (J)
    Anonym (Fyrahjärtan) skrev 2019-11-13 19:27:51 följande:

Ja du har nog rätt, starkare ikväll å gjorde ett clear blue som så gravid v1-2....Vilken vecka r jag då i ????

Vecka 3-4 ungefär :)
  • SugarSugar
    LexKi skrev 2019-11-13 19:17:32 följande:

Jag är också heeeelt grön på detta. Det var IVF-kliniken som sa att jag skulle ringa och boka tid på barnmorskemottagningen. Trodde det var för tidigt men som hon sa; det är snart jul och så :)

Wow imponerande kompis du har! Har ni berättat för familjen? Vi tänkte försöka hålla oss till jul. Men jag har berättat för mina två nära kollegor, vi skulle ha vinkväll samma dag som jag plussade och de skulle såklart undra varför jag drack alkoholfritt ;D

Ja, men inte för alla inom familjen. Min mamma har varit ett stöd i hela processen, så hon och pappa vet. Blir ju såklart jobbigt att berätta för dem som vet om det skulle bli något knas. Men har varit övertydlig med att ingen får ta något förgivet ;D Ja, det där med alkohol är ju rätt avslöjande.. Men planerar att gå ut mer ?allmänt?, för nära kompisar, syskon å så vid jul jag med.
  • BeckaBecka

Idag har jag varit på det första samtalet :) herregud så mycket som ska bokas in, nästan så man får ta ledigt från jobb. Jag ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, håller verkligen tummarna!!

• qaswas122
    BeckaBecka skrev 2019-11-13 21:23:44 följande:

Idag har jag varit på det första samtalet :) herregud så mycket som ska bokas in, nästan så man får ta ledigt från jobb. Jag ska på tidigt ultraljud nästa torsdag, håller verkligen tummarna!!

Vad kul! Jag var också på första samtalet idag :D Kändes jättebra och barnmorskan jag träffade var så trygg och härlig. Ska ta prover nästa vecka, och har bokat in ytterligare en tid i december. Så spännande! Det känns helt plötsligt verkligt :) 
  • LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-13 20:23:25 följande:
    Ja, men inte för alla inom familjen. Min mamma har varit ett stöd i hela processen, så hon och pappa vet. Blir ju såklart jobbigt att berätta för dem som vet om det skulle bli något knas. Men har varit övertydlig med att ingen får ta något förgivet ;D Ja, det där med alkohol är ju rätt avslöjande.. Men planerar att gå ut mer ?allmänt?, för nära kompisar, syskon å så vid jul jag med.
    Jo det är klart, men det kan ju också vara skönt att kunna få stöd, eller i alla fall förståelse av flera om de vet, om det skulle hända något. 

Hur går det med symptomen då, har du någon förutom cravings?
  • Anonym (T96)

Jag hoppar inte här!

Jag plussade i tisdags på ÄL+11, enligt MVC är det helt omöjligt att plussa så tidigt så de trodde inte ens på mig.... så himla irriterande. Jag har fått tid på tisdag nästa vecka så då får vi se vad de säger :) enligt natural cycles är jag i v. 3+6 (enl. CB digital 2-3 veckor, vilket är 4-5 veckan så det stämmer ju) och enligt MVC i vecka 6-7, haha spännande att se vad som stämmer. för övrigt har jag grymt ont i magen, mensvärk deluxe typ. Vad gör ni för att bli av med molvärken? Tar ni några läkemedel som är ok är att ta under graviditet?

• stragge
    AnnaAgaton skrev 2019-10-27 06:49:01 följande:

Gruppen är inte synlig alls så skriv om ni vill vara med så bjuder jag in :)

Är de många med? Jag är gärna med :)
  • LizzieP

Äntligen efterlängtat plus för mig idag! Glädjen är toootal! Om jag räknat rätt bf 23/7 :D Bor i Småland, någon mer?!

Svar på tråden BF JULI 2020