• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • SugarSugar
    LexKi skrev 2019-11-14 07:15:22 följande:

Jo det är klart, men det kan ju också vara skönt att kunna få stöd, eller i alla fall förståelse av flera om de vet, om det skulle hända något. 

Hur går det med symptomen då, har du någon förutom cravings?

Ömma bröst, molvärk som kommer och går.. sen sug efter salt. Sitter och käkar salta jordnötter just nu =D Sen sover jag dåligt. Hade en del vätska i buken så har inte kunnat sova på mage, men nu går det bättre =) Du då?

Någonting som hände idag var att en känsla av glädje och optimism sköljde över mig. Har varit så orolig och nojig men just nu är det bortblåst och jag känner mig löjligt lycklig på någotvis. Vet inte om det har med graviditeten att göra men känns skönt =) Nu vill jag typ börja titta på inredning m.m. till barnrummet men vi får se om jag vågar... Har du vågat börja fantisera om sånt?
  • SugarSugar
    LizzieP skrev 2019-11-14 10:58:07 följande:

Äntligen efterlängtat plus för mig idag! Glädjen är toootal! Om jag räknat rätt bf 23/7 :D Bor i Småland, någon mer?!

Härligt! =D Bor inte i Småland men vill ändå gratulera =)
  • LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-14 11:36:21 följande:
    Ömma bröst, molvärk som kommer och går.. sen sug efter salt. Sitter och käkar salta jordnötter just nu =D Sen sover jag dåligt. Hade en del vätska i buken så har inte kunnat sova på mage, men nu går det bättre =) Du då?

Någonting som hände idag var att en känsla av glädje och optimism sköljde över mig. Har varit så orolig och nojig men just nu är det bortblåst och jag känner mig löjligt lycklig på någotvis. Vet inte om det har med graviditeten att göra men känns skönt =) Nu vill jag typ börja titta på inredning m.m. till barnrummet men vi får se om jag vågar... Har du vågat börja fantisera om sånt?
    Har också ömma bröst och molvärk till och från. Igår och i morse när jag hade molvärk och spänningar i magen och när jag böjde mig ner för att knyta skorna eller plocka upp något spände det till som satan och sedan kom det typ en droppe blod när jag var på toa en stund senare. Jag blev såklart livrädd och tänkte att nu är det kört! Gråter Men jag har en egen teori om att det var något blodkärl eller så som brast då det bara var pytte pytte lite båda gångerna och efteråt var molvärken mindre.
    I övrigt är magen super svullen och utspänd, ser typ gravid ut! Skrattande Mår inte illa men känner liksom lite.. urk..på något sätt.

Åh, vad härligt med lyckorus! Jag tänkte själv idag på förmiddagen att nästa gång jag går i en klädbutik så kan jag faktiskt gå och titta på bebisavdelning, för min egen skull, inte för syskonbarn eller vänners barn. Kanske inte behöver köpa något riktigt än men tanken på att bara flanera runt där gjorde mig glad Solig
  • Miniflin

Imorse var jag och sambon på Freja-samtal som det kallas här i Örebro. Informationssamtal om fosterdiagnostik. Även om vi vet att vi vill göra KUB så kändes det ändå bra att få info av någon som kan och som man kan ställa frågor till! Så nu blir det att boka in det! 

Har fått mer och mer ont i brösten, känns inte så mycket när jag har BH på mig, bara om jag klämmer på dem. Men när jag ska lägga mig och de får "hang loose" så att säga så känner jag det ännu mer! haha. Inbillar mig att jag fått mer synliga blodådror också... Har börjat inse att om jag inte äter något (räcker med typ ett torrt knäckebröd) på morgonen så kan jag få som lite yrsel och illamående så att jag måste sätta mig ner och andas lite extra. Men så fort jag ätit den där knäckebrödsskivan så försvinner det. Är lite yrslig också. Och acne från helvetet på käkpartiet..... BLÄ. Har faktiskt beställt ett par mammabyxor idag, för de enda byxor jag använder just nu klämmer som sate... haha.

Känner mig så himla glad över detta! Längtar tills det syns... det är så himla fint med gravidmage! Kommer jag kanske inte tycka framåt slutet av graviditeten dock... haha.

• Miniflin

Imorse var jag och sambon på Freja-samtal som det kallas här i Örebro. Informationssamtal om fosterdiagnostik. Även om vi vet att vi vill göra KUB så kändes det ändå bra att få info av någon som kan och som man kan ställa frågor till! Så nu blir det att boka in det! 

Har fått mer och mer ont i brösten, känns inte så mycket när jag har BH på mig, bara om jag klämmer på dem. Men när jag ska lägga mig och de får "hang loose" så att säga så känner jag det ännu mer! haha. Inbillar mig att jag fått mer synliga blodådror också... Har börjat inse att om jag inte äter något (räcker med typ ett torrt knäckebröd) på morgonen så kan jag få som lite yrsel och illamående så att jag måste sätta mig ner och andas lite extra. Men så fort jag ätit den där knäckebrödsskivan så försvinner det. Är lite yrslig också. Och acne från helvetet på käkpartiet..... BLÄ. Har faktiskt beställt ett par mammabyxor idag, för de enda byxor jag använder just nu klämmer som sate... haha.

Känner mig så himla glad över detta! Längtar tills det syns... det är så himla fint med gravidmage! Kommer jag kanske inte tycka framåt slutet av graviditeten dock... haha.

• Corros

Hej hej!
    Jag är ny här, plussade i förrgår och är lite i chock faktiskt. Har bokat en tid på gyn imorgon (bokade den för 3 veckor sedan) för att se att allt ser okej ut, om jag har några ägg kvar eftersom jag är 38 år. Så vips blev jag gravid! 

Har en 10-åring sedan innan så detta är min andra graviditet, men eftersom det var så längesedan så känns det ärligt talat som första! Behöver googla när man ska skriva in sig hos mvc haha
    Jag har bf i slutet av juli. Så kul att vara här <3

• SamiraBudva

Finns det någon anonym grupp på Facebook med bf juli?

• BeckaBecka

Jag har också lyckorus nu när jag tog ett nytt clearblue veckoindikator, som jag egentligen inte skulle :p

• fie86

Hoppar in här. Plussade precis efter 8e försöket till syskon. Bor också i Småland i Kronobergs län.

• LexKi
    BeckaBecka skrev 2019-11-14 18:04:47 följande:

Jag har också lyckorus nu när jag tog ett nytt clearblue veckoindikator, som jag egentligen inte skulle :p

Härligt! Funderar också på att göra ett till imorgon, en vecka efter första, bara för att få se att det har stigit. Kan fortfarande liksom inte förstå att det är sant. Jösses, så knäpp man är =P
Svar på tråden BF JULI 2020