• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • LexKi
    Tessaloniki skrev 2019-11-13 12:57:43 följande:

Tack! Ja, första barnet! Så spännande! Kul, då har vi nästan ultraljud samtidigt! Vilken vecka kommer du vara i då? :)

Då kommer jag vara i v. 9 (8+0) enligt appen. Vet inte varför det bli så "sent". Låter som alla andra får komma i v.8..?
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 14:05:57 följande:

Då kommer jag vara i v. 9 (8+0) enligt appen. Vet inte varför det bli så "sent". Låter som alla andra får komma i v.8..?

Det beror väl lite på om det är landsting eller privat, tänker jag. Och för min del så är det ju för att jag har genomgått behandling hos dem och att de ska kolla att allt ser bra ut. :)
  • LexKi
    Tessaloniki skrev 2019-11-13 14:42:10 följande:

Det beror väl lite på om det är landsting eller privat, tänker jag. Och för min del så är det ju för att jag har genomgått behandling hos dem och att de ska kolla att allt ser bra ut. :)

Jag har gjort IVF inom landstinget så... men de kanske inte hade några lediga tider veckan innan :) Är så j*kla otålig bara, vill veta nu om allt är som det ska! =)
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 14:51:00 följande:

Jag har gjort IVF inom landstinget så... men de kanske inte hade några lediga tider veckan innan :) Är så j*kla otålig bara, vill veta nu om allt är som det ska! =)

Aha! Min klinik är privat så det kanske är där det skiljer. Men det var dem som valde när ultraljudet ska vara :) jaa det är klart vi vill veta hur det står till där inne! <3 Hur länge har ni försökt få barn? Och är det första (du kanske har skrivit det, sorry i såna fall)? :)
  • LexKi
    Tessaloniki skrev 2019-11-13 15:33:49 följande:
    Aha! Min klinik är privat så det kanske är där det skiljer. Men det var dem som valde när ultraljudet ska vara :) jaa det är klart vi vill veta hur det står till där inne! <3 Hur länge har ni försökt få barn? Och är det första (du kanske har skrivit det, sorry i såna fall)? :)
    Ja, så kan det ju vara!
    Det är första. Jag slutade med p-piller redan 2012 men då tänkte vi i några år att händer det så är det välkommet. Började med utredning våren 2017 och sedan första IVFn februari 2018, när det inte tog sig då och efter andra omständigheter pausade vi fram till augusti 2019 - som inte tog sig, och nu tredje försöket gick det. Glad Så hoppas hoppas hoppas verkligen att den lill* mår bra och stannar kvar! Eller vem gör inte det förresten Skrattande
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 15:56:48 följande:

Ja, så kan det ju vara!

Det är första. Jag slutade med p-piller redan 2012 men då tänkte vi i några år att händer det så är det välkommet. Började med utredning våren 2017 och sedan första IVFn februari 2018, när det inte tog sig då och efter andra omständigheter pausade vi fram till augusti 2019 - som inte tog sig, och nu tredje försöket gick det.  Så hoppas hoppas hoppas verkligen att den lill* mår bra och stannar kvar! Eller vem gör inte det förresten 

Åh vilken glädje att det äntligen går! Tänk vad man kan kämpa för en liten! <3
  • Timal89

Hej!

Finns det någon som plussat och bor runt Örebro? Jag är 30, min man 33. Vi plussade i lördags 9/11 (Via ivf) och har bf 13/7 om allt går vägen

• SugarSugar
    LexKi skrev 2019-11-13 12:20:37 följande:

Ja, det är verkligen lustigt att vi har samma datum! Nu har jag ringt barnmorskemottagningen också och fått en tid den 25 november för ett hälso-samtal, därefter bokar man in ett inskrivningssamtal tydligen. Vet inte riktigt vad skillnaden är för jag ska lämna blodporver inför det här första..Har du kontaktat barnmorskemottagningen än?

Åh, jag har ingen särskild craving än så länge mer än att jag ständigt är sugen på ALLT. Snart suktar man väl efter murbruk också =D Men jag har sådan fruktansvärd halsbränna så jag har svårt att äta =(

Nej, jag har inte ringt barnmorskemottagningen än. Men det är nog bra att göra det =) Är så grön på det här, så vet inte riktigt när och hur man ska göra... haha.

Murbruk och krita... mums! ;D Lunchade med en kompis idag som bara: det är något speciellt över dig, du är gravid va?? Jisses alltså, hon är otrolig på sånt där. Så nu har jag berättat för min första person utanför familjen. Jätteläskigt, men det gick inte att ljuga. Hon tyckte man skulle njuta utav detta, så ska försöka att göra det nu =)
  • SugarSugar
    Timal89 skrev 2019-11-13 17:07:55 följande:

Hej!

Finns det någon som plussat och bor runt Örebro? Jag är 30, min man 33. Vi plussade i lördags 9/11 (Via ivf) och har bf 13/7 om allt går vägen

Är inte från Örebro. Men har oxå genomgått IVF och har samma BF som er, grattis! =D
  • LexKi
    SugarSugar skrev 2019-11-13 18:37:05 följande:

Nej, jag har inte ringt barnmorskemottagningen än. Men det är nog bra att göra det =) Är så grön på det här, så vet inte riktigt när och hur man ska göra... haha.

Murbruk och krita... mums! ;D Lunchade med en kompis idag som bara: det är något speciellt över dig, du är gravid va?? Jisses alltså, hon är otrolig på sånt där. Så nu har jag berättat för min första person utanför familjen. Jätteläskigt, men det gick inte att ljuga. Hon tyckte man skulle njuta utav detta, så ska försöka att göra det nu =)

Jag är också heeeelt grön på detta. Det var IVF-kliniken som sa att jag skulle ringa och boka tid på barnmorskemottagningen. Trodde det var för tidigt men som hon sa; det är snart jul och så :)

Wow imponerande kompis du har! Har ni berättat för familjen? Vi tänkte försöka hålla oss till jul. Men jag har berättat för mina två nära kollegor, vi skulle ha vinkväll samma dag som jag plussade och de skulle såklart undra varför jag drack alkoholfritt ;D
Svar på tråden BF JULI 2020