Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

    Barnvagnsdjungel! Snälla hjälp

    Håller med om att en del vagnar är väldigt låga, vad jag sett är det framförallt Bugaboo-vagnarna som ju knappt är över knähöjd med liggdelen! Fattar inte riktigt tänket där.

    Hade en Britax Go Next som vi gillade bla för att den är lite högre. En kollega valde någon modell från Stokke för att den var hög, vet dock inte hur vagnen var i övrigt.

    Adaptern beror väl mycket på hur mycket man åker bil. Vi gör det i stort sett aldrig så det har använts väldigt lite. Hade jag bott så att jag behövde bil till typ mataffären så hade jag satsat på vagn med adapter, helt klart! För det är inte kul att krångla med sovande bebis i och ur babyskydd.

    Läste en hel del tester och bloggar där folk som testat olika vagnar innan vi köpte. Man får såklart ta det med en nypa salt men man kan få en hyfsad känsla i alla fall.

    För mig var det viktigt med bra hjul, bra gung/fjädring, stor korg under (promenerar i stort sett alltid till affärer och vill få med mycket under vagnen) och att vagnen med sittdelen på går att fälla ihop som en enhet (vissa måste man ju ta av sittdelen från själva vagnen och ha i två delar, opraktiskt på tåg och tar onödig plats i bilen). Så det var det vi gick mycket på.

    Det finns butiker som säljer begagnade vagnar i bra skick, kanske kan vara ett alternativ?

    Lycka till med jakten!

Svar på tråden Barnvagnsdjungel! Snälla hjälp