• Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)

    Biomamman avskyr mig

    finns det fler vars bonusungars biomamma avskyr en? 

  • Svar på tråden Biomamman avskyr mig
  • Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)
    Anonym (yes) skrev 2019-11-04 14:32:25 följande:
    Om hon skickar kärleksförklaringar till honom så har du nog svaret där. Hon är inte "over him". 
    det tror jag inte heller, men hon har flertalet gånger poängterat att hon absolut inte har några känslor för honom.... 
  • Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)
    Anonym (E) skrev 2019-11-04 14:29:41 följande:
    För att det insinuerar att det finns fler än en mamma, vilket det inte gör.

    Fyfan vad glad jag är att veta att mitt barn aldrig någonsin kommer ha en ?bonusmamma? som ska försöka ta över, bete sig som en bitch, tro hon är bättre, insinuera att hon är någon slags mamma till mitt barn osv. Nej, här kommer det aldrig bli något tjafs med styvhäxor - varken för mig eller mitt barn och det är en fantastiskt skön och trygg känsla.
    Oj, vilken pessimistisk syn på bonusmammor! nu vet jag inte hur det kommer sig att du vet att ditt barn aldrig kommer att ha en bonusmamma men i de fall föräldrar skiljer sig och skaffar nya så är det väl en jättebra tillgång för barnen att ha en bonusförälder som BRYR sig om barnen och som dessutom gör deras förälder lycklig? eller är det bättre att separerade föräldrar går omkring olyckliga och ensamma och kanske kämpar för att få vardagen att gå ihop som ensamstående? eller låt säga har en bonusförälder som inte får engagera sig i barnen för att hon/han minsann inte är barnets förälder? är det inte bättre att de vuxna som finns i respektive hushåll ser till att vardagen funkar så bra som möjligt för samtliga i hushållet och framför allt för barnen?
  • Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)
    Anonym (Mia) skrev 2019-11-04 15:11:36 följande:
    Det enda ställe jag stött på begreppet biomamma är här på Familjeliv. Nio gånger av tio i trådar där pappans nya beklagar sig. I den riktiga världen verkar det räcka utmärkt med att kalla mamman för mamma.
    jag har sett begreppet biomamma på samtliga sociala medier/forum, t.ex Facebook, Instagram, Twitter, forum som Familjeliv, Flashback osv. Även tidningar har använt begreppen. Inte mycket att hänga upp sig på, ingen försöker ta någons roll som MAMMA bara för att man sätter 3 bokstäver framför i en tråd som handlar om just bonusfamiljer. 
  • Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)
    Anonym (Mia) skrev 2019-11-04 15:11:36 följande:
    Det enda ställe jag stött på begreppet biomamma är här på Familjeliv. Nio gånger av tio i trådar där pappans nya beklagar sig. I den riktiga världen verkar det räcka utmärkt med att kalla mamman för mamma.
    tillägg: i den riktiga världen säger jag såklart också bara mamma om mina barns mamma, men som sagt - begreppet biomamma är helt enkelt en term för att göra det lättare för läsaren att hänga med i tråden när man själv kallar sig för bonusmamma.
  • smulpaj01
    Anonym (hemsk bonusmamma tydligen) skrev 2019-11-04 15:17:50 följande:

    Oj, vilken pessimistisk syn på bonusmammor! nu vet jag inte hur det kommer sig att du vet att ditt barn aldrig kommer att ha en bonusmamma men i de fall föräldrar skiljer sig och skaffar nya så är det väl en jättebra tillgång för barnen att ha en bonusförälder som BRYR sig om barnen och som dessutom gör deras förälder lycklig? eller är det bättre att separerade föräldrar går omkring olyckliga och ensamma och kanske kämpar för att få vardagen att gå ihop som ensamstående? eller låt säga har en bonusförälder som inte får engagera sig i barnen för att hon/han minsann inte är barnets förälder? är det inte bättre att de vuxna som finns i respektive hushåll ser till att vardagen funkar så bra som möjligt för samtliga i hushållet och framför allt för barnen?


    Mitt barn kommer aldrig heller ha nån bonusmamma.
  • Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)
    smulpaj01 skrev 2019-11-04 15:29:39 följande:
    Mitt barn kommer aldrig heller ha nån bonusmamma.
    och jag vet inte anledningen där heller, men vet inte vad det har för betydelse i denna tråd att era barn aldrig kommer behöva ha (eller ha förmånen av) att ha en bonusmamma. 

    är det för att ni och barnens pappa aldrig kommer att skilja er så absolut, är barnens pappa frånvarande eller avliden så vore det väl en väldig bonus för dem att ha pappan och dennes nya i sitt liv?
  • smulpaj01
    Anonym (hemsk bonusmamma tydligen) skrev 2019-11-04 15:44:36 följande:

    och jag vet inte anledningen där heller, men vet inte vad det har för betydelse i denna tråd att era barn aldrig kommer behöva ha (eller ha förmånen av) att ha en bonusmamma. 

    är det för att ni och barnens pappa aldrig kommer att skilja er så absolut, är barnens pappa frånvarande eller avliden så vore det väl en väldig bonus för dem att ha pappan och dennes nya i sitt liv?


    Mitt barn har aldrig haft en närvarande pappa (jag blev lurad att bli gravid), men har som tur är världens bästa bonuspappa.

    Men för din del undrar jag vad det spelar för roll vad mamman tycker om dig? Du behöver ju aldrig någonsin ha något med henne att göra, du behöver inte ens träffa henne.

    Min f.d bonus har en underbar mamma, själv ser jag mig mer som en kompis till bonus även om denne kallade mig bonusmamma de första åren när jag presenterades. Mamman har alltid varit välkommen till oss och kan ringa både mig och pappan när som helst.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Mia) skrev 2019-11-04 15:11:36 följande:
    Det enda ställe jag stött på begreppet biomamma är här på Familjeliv. Nio gånger av tio i trådar där pappans nya beklagar sig. I den riktiga världen verkar det räcka utmärkt med att kalla mamman för mamma.
    Samma här , hade inte hört talas om det tidigare.
  • Anonym (hemsk bonusmamma tydligen)
    smulpaj01 skrev 2019-11-04 16:29:50 följande:
    Mitt barn har aldrig haft en närvarande pappa (jag blev lurad att bli gravid), men har som tur är världens bästa bonuspappa.

    Men för din del undrar jag vad det spelar för roll vad mamman tycker om dig? Du behöver ju aldrig någonsin ha något med henne att göra, du behöver inte ens träffa henne.

    Min f.d bonus har en underbar mamma, själv ser jag mig mer som en kompis till bonus även om denne kallade mig bonusmamma de första åren när jag presenterades. Mamman har alltid varit välkommen till oss och kan ringa både mig och pappan när som helst.
    då förstår jag! men kan tänka mig att det hade varit trevlig om barnet kunde ha haft sin biologiska pappa i bilden (intresserad och närvarande) även om barnet då skulle behövt ha en bonusmamma? om alternativet är ingen pappa med i bilden eller pappa + bonusmamma så bör man ju kanske välja alternativ 2 i de flesta fall tänker jag.

    det spelar ingen roll för mig mer än att det hade varit skönt att ha en fungerande relation för barnens skull. samt att jag hade föredragit om hon inte försökte göra vårt liv till ett helvete så fort hon får chansen. det hade varit fantastiskt om vi inte behövde ha något med varandra att göra men hon vill ju inte låta oss vara ifred. 
  • Ess
    Anonym (Bonus) skrev 2019-11-04 13:57:20 följande:
    Skrev inte det till dig utan ill den andra kvinnan som försöker intala sig själv att hon är så mycket bättre än mamman. Det kommer hon aldrig vara!

    Alla män säger SJÄLVKLART att de är så mycket lyckligare nu, att den nya kvinnan är det bästa som hänt dem o.s.v. Handen på hjärtat, har du någonsin haft ett förhållande med en man som inte sagt så?
    Hade man tyckt att ens förra förhållande var så himla bra så hade man knappast gjort slut, eller hur?
    Jag är lyckligare och passar bättre ihop med maken än med mitt ex. Man ser faktiskt inte allt förrän man tittar i backspegeln och har fått lite distans till det hela.
    Går du själv och trånar över ditt/dina ex?
    Det verkar så med tanke på hur du skriver. Eller så tror du att dina ex saknar dig och aldrig någonsin kommer över sin största kärlek i livet, vilken ju naturligtvis är du själv!
Svar på tråden Biomamman avskyr mig