Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
13 ägg fick de ut men blev bara 4 st embryon av dem
13 ägg fick de ut men blev bara 4 st embryon av dem
Ja precis 3 stycken 5 dagars/blastocyst i frysen
Tack <3 ja visst är det fantastiskt! Och jag hoppas verkligen det ger andra hopp!! Så nära vi var att ge upp.......!
Hur menar du samma utfall, lika många ägg eller befruktade embryos eller...? Lite olika slutresultat kanske om du menade så, första odlade vi bara 3 dagar och frös in, sedan blev det fyra blastisar i frysen men de klarade inte upptining, bara en, sen blev det 3 och 5 dagars turvis... Minns inte exakt, kan kolla upp om du undrar nåt särskilt :) Men minns att det såg så fint ut och kunde få relativt många embryon och fler var vid liv dag tre, färre dag 4 och dag fem blev det oftast bara en till frysen. Men de tyckte det var helt normalt så, en del får inget i frysen sade de. Lyckades med en 3-dagars färsk, en 5-dagars frys, en 5 dagars färsk och en 5 dagars frys. Två (tidiga) missfall. Hjälper gärna till om du undrar nåt :)
Hej!
Grattis till alla som har plussat och det är så kul att det går så bra för er. Till er andra, vi får försöka kämpa på <3
Jag och min man gjorde i söndags en ostimulerad FET och satt in ett 5dagars. Hur har det vart för er som fått mensvärk/molande innan ni plussat? har det kommit bara efter ett par dagar eller tog det någon vecka innan ni började känna något? Jag tycker mig ha molande som lätt mensvärk redan efter 2 dagar.. vet inte om det är bra eller dålig... åh väntan är ju det värsta!
Så tacksam för svar <3
Jag gjorde en stimulerad fet med en 5 dagars och jag kände att brösten var lite ömma men ingen värk/molande dom första dagarna..sen på ruvardag 7 kände jag lite stickningar och att det blixtrade till ungefär, samt upptäckte jag lite rosa flyttningar som var en nidblödning och fick ett svagt pluss på dag 8 som sedan ökade :D håller tummarna för er och väntan är hemsk!! Nu väntar jag på att få gå på vul för att se att allt är ok...jag blir snart tokig hehe men väntan tar tyvärr aldrig slut. All lycka till er och håll oss uppdaterade :)
Jag vill inte skrämma dig men undvik värktabletter, även paracetamol (alvedon) när du är gravid. Sägs generellt att det är ?ofarligt? men om du söker på alvedon och gravid så ... hör är ex en länk från tidningen Vårdfokus, de publicerar inget som inte har substans
www.vardfokus.se/webbnyheter/2018/januari/ny-varning-for-paracetamol-vid-graviditet/
Hej, en liten fråga bara. Vi står i kö till IVF. När vi bli kallade sedan, kan man skjuta upp ivf, alltså typ att man vill vänta lite längre? Går det? Vad händer isf? Hamnar man bara längre ner i kön? Eller försvinner man från kön helt?
Jag velar fram och tillbaka hela tiden om jag är redo för ivf just nu. Sen känner jag att min sambo inte tar det så seriöst och jag får dra hela lasset och just nu är jag på en plats i livet där jag inte orkar.
Har tid 8/6 så det är inte så långt kvar men längtar dit :D men samtidigt rätt för dåligt besked men men bara att tänka positivt!
Har varit lite bortkopplad ett tag här, "funderare" läser jag rätt när jag ser att du redan har plussat!?! Stort grattis i så fall :)
Jag fick brev från kliniken i veckan att 6 av våra embryon har gått till frysen. Så av totalt 10 befruktade, blev det ett till mig och 6 till frysen! Det känns ju som ganska bra odds.
Jag har börjat få en extrem hunger de senaste 2 dagarna, vaknat i bland mitt i natten vid 3 och är hungrig? Det händer aldrig... hoppas att det betyder något! Har även sedan igår börjat få lite molvärk till och från under dagen. Inte hela tiden men lite då och då.
Ja, testa med vetekudde först.
Finns även artiklar att risken ökar för ADHD om man käkar paracetamol så man bör tänka sig för och bara ta om man Verkligen behöver
www.tandlakartidningen.se/arkivet/nyhet/paracetamol-under-graviditet-fordubblar-risken-for-adhd/