BIM December 2019
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Nej men så länge det inte kommit någon mens är det väl ingen idé att ta ut något i förskott? Eller vad tänker du att klumpar/slem betyder?
26 nov tog jag min andra kur med Letrozol(äggstimulerande) men dubbla dosering. Det sägs att ca 1 vecka senare brukar man ha äl, men sa till gyn att jag brukar ha 16 dagar innan äl. Vi bokade in nytt besök för att kolla äggblåsorna 16 dagar efter första tabletten, detta var i måndags(9/12). Då förväntade jag mig att han skulle säga att jag precis haft, har eller kommer när som helst få ägglossning. Men icke! Han mätte en blåsa på 15,6 mm, den ska vara 20 mm för att lossa så alltså ca fredag ska jag ha äl. Detta blir då CD 20. Mina äggvita liknande flytningar och tempdipp/högning var i helgen (8/12). Men ultraljudet visade tydligt att ägget inte släppt men påväg. Man kan ju inte lita på något längre. Nu hoppas jag fredag blir vår mirakeldag!!
Herre jösses!
Eftersom jag har känt mig konstig i dag så tog jag ett "testa tidigt"
Jag är inte helt säker på att min BIM är den 20/12 - den kan vara någon eller några dagar tidigare med.
(Min förra menscykel var bara 24 dagar)
Och jag fick detta resultatet - vad ska jag tro?
Jag törs inte lita på det helt - utan kommer vänta med att testa igen om ett par dagar
Hej på er. Varning för äckelbild.
Jag ska enligt appen ha äl imorgon eller i övermorgon. Har två appar som säger olika.
Läste om att man ska kunna se på flytningar samt känna på livmodertappen när man har äl. Så idag har jag undersökt där nere, var dock väldigt svårt att hitta något där inne. Tror jag hittade tappen tillslut, typ en hård kula? Vet inte hur jag ska beskriva det. Samt att sekret följde med ut på fingret. Känns väldigt konstigt att först ta foto på det och sen dela med mig till er. Men vart någonstans i cykeln "borde" jag vara enligt er? Ber om ursäkt i förhand för bilden. Har knappt något som rinner ut, detta var alltså vad som fastnade när jag letade där inne.. Usch, gör ni andra också sånna här skumma saker? Vågar inte säga något till sambon direkt. Haha. Men är det ens i närheten av ägglossning?
Hej på er. Varning för äckelbild.
Jag ska enligt appen ha äl imorgon eller i övermorgon. Har två appar som säger olika.
Läste om att man ska kunna se på flytningar samt känna på livmodertappen när man har äl. Så idag har jag undersökt där nere, var dock väldigt svårt att hitta något där inne. Tror jag hittade tappen tillslut, typ en hård kula? Vet inte hur jag ska beskriva det. Samt att sekret följde med ut på fingret. Känns väldigt konstigt att först ta foto på det och sen dela med mig till er. Men vart någonstans i cykeln "borde" jag vara enligt er? Ber om ursäkt i förhand för bilden. Har knappt något som rinner ut, detta var alltså vad som fastnade när jag letade där inne.. Usch, gör ni andra också sånna här skumma saker? Vågar inte säga något till sambon direkt. Haha. Men är det ens i närheten av ägglossning?
Vad tror ni om detta ägglossningstest? Det är clearblues digitala men displayen visade bara blinkande gubbe (hög fertilitet), och har gjort i 5 dagar nu.. När kommer maximal fertilitet (fast gubbe)?!:(

Åh okej, man kan räkna så alltså? Håller tummarna och hoppas dagarna går fort haha så får du uppdatera här sen! Vad har du för tecken? :) och kände du av att du hade äl?
Hej allihop!
Följt er ett tag nu men hållt mig i bakgrunden, är redo att säga hej nu!
Jag och min man är inne på första försöket för en trea, har två barn sedan tidigare. Första barnet blev till första försöket, andra barnet fick jag missfall första försöket sen blev han till månaden senare. Jag är dvs väldigt fertil.
Enligt tidigare cyklar borde jag haft ÄL kring 23-25 november, fredagen den 22 november tog jag ett negativt ÄL test men brydde mig inte om att fortsätta testa, den brukar alltid komma som en klocka. Jag har PMDS och brukar känna av ÄL supertydligt men denna cykeln har det varit minimalt med PMDS symptom (förvirrad, arg, lätt upprörd, handlingsförlamad) och istället har jag bara varit superkänslig. Gråtit lätt. Brösten och ryggen började tidigt ömma, klassisk tecken på mens... Men molvärk har också kommit och gått, jag har aldrig mensvärk. BIM (uträkning efter senaste cykel) var i fredags 6/12 men idag är cykeldag 34 och jag har fortfarande inte fått min mens. Negativa test.. Förutom något i Tisdags där jag aaaaaanade ett streck. Symptom fortlöper förutom att brösten nu bara är svullna. Varit i kontakt med gyn som menar på utebliven ägglossning?! Men ska man ha massa symptom då? Läste någonstans att endast 20% som inte ägglossar blir utan mens helt. Jag är heeeelt klart förvirrad!!?? Vad händer? Vill inte hoppas för mycket så ställer mig in på ingen graviditet, men undrar då vad jag nu ska göra...? Bara vänta på.... Vadå? Ny ägglossning typ?
Lägger in testet sedan i Tisdags.
Sorry för uppsatsen...

Hej alla! Behöver råd! Jag hade maximalt utslag på ägglossningsstickorna igår morse och idag på morgonen hade det sjunkit igen en aning, så toppen var alltså igår. Vi har haft sex varje dag denna vecka + helgen UTAN just igår då det "låste" sig för mannen av olika anledningar. Finns det en chans ändå? Idag med kanske? Vi är inne på andra försöket. Jag har två pojkar sedan innan och han också 
Jag anar ett streck, testa att köpa ett digitalt? Jag håller tummarna!!
Hej allihop!
Följt er ett tag nu men hållt mig i bakgrunden, är redo att säga hej nu!
Jag och min man är inne på första försöket för en trea, har två barn sedan tidigare. Första barnet blev till första försöket, andra barnet fick jag missfall första försöket sen blev han till månaden senare. Jag är dvs väldigt fertil.
Enligt tidigare cyklar borde jag haft ÄL kring 23-25 november, fredagen den 22 november tog jag ett negativt ÄL test men brydde mig inte om att fortsätta testa, den brukar alltid komma som en klocka. Jag har PMDS och brukar känna av ÄL supertydligt men denna cykeln har det varit minimalt med PMDS symptom (förvirrad, arg, lätt upprörd, handlingsförlamad) och istället har jag bara varit superkänslig. Gråtit lätt. Brösten och ryggen började tidigt ömma, klassisk tecken på mens... Men molvärk har också kommit och gått, jag har aldrig mensvärk. BIM (uträkning efter senaste cykel) var i fredags 6/12 men idag är cykeldag 34 och jag har fortfarande inte fått min mens. Negativa test.. Förutom något i Tisdags där jag aaaaaanade ett streck. Symptom fortlöper förutom att brösten nu bara är svullna. Varit i kontakt med gyn som menar på utebliven ägglossning?! Men ska man ha massa symptom då? Läste någonstans att endast 20% som inte ägglossar blir utan mens helt. Jag är heeeelt klart förvirrad!!?? Vad händer? Vill inte hoppas för mycket så ställer mig in på ingen graviditet, men undrar då vad jag nu ska göra...? Bara vänta på.... Vadå? Ny ägglossning typ?
Lägger in testet sedan i Tisdags.
Sorry för uppsatsen...