• Anonym (Generad)

    Kåt på att han är gay

    Jag vet inte om det här är en fråga egentligen. Det är nog mera en önskan om att få ventilera och prata lite om saken. Det är inget jag gärna gör med vännerna hemmavid eller överhuvudtaget någon som vet vem jag är.

    Det är så att min partner är lite gay.

    Generande nog blir jag lite kåt på det och känner mig lite osäker på samma gång. Osäkerheten ligger i att jag inte riktigt vet hur ärlig han är i det här. I tidigare relationer har han visst hymlat om det och i vår... ja, jag vet inte. Han slirar tyvärr på sanningen ibland för att skydda sig själv och sin omgivning...

    Hur mycket berättar han? Vad betyder det? Kommer han berätta om jag räcker till eller kommer han gå bakom min rygg?

    Och kåtheten... Jag känner mig som en snusktant, om vi ska vara ärlig. Ser mig lite som gubbarna som dreglar över ?tjejsex?. Det känns inte riktigt okej att bli upphetsad av att tänka mig honom bli nedsprutad i ansiktet.

    Dela gärna med dig av dina tankar och erfarenheter!

  • Svar på tråden Kåt på att han är gay
  • KimLinnefeldt

    Ni kan utforska det här genom att fantisera tillsammans i mörkret samtidigt som ni smeker varandra. Jag skulle tro att han blir jättekåt av att få höra dig fantisera om att han har sex med en annan man, kanske i en trekant...

  • Stokand
    Kermit1561 skrev 2019-11-11 14:01:09 följande:

    Du är ett bra exempel på att feminism bidrar till mer sexism. Hoppas din nya erfarenhet leder till lite nya insikter på det området...


    Visst kan det vara som du beskriver det...

    Men det kan ju också vara så att det finns män som älskar kvinnlig njutning.

    Men jag antar att det är höjden av kvinnohat att även uppskatta när ens partner onanerar...

    Säkerligen betraktat du mannens sats som något förnedrande typ en spottloska också.
  • Kermit1561
    Stokand skrev 2019-11-11 15:31:28 följande:

    Visst kan det vara som du beskriver det...

    Men det kan ju också vara så att det finns män som älskar kvinnlig njutning.

    Men jag antar att det är höjden av kvinnohat att även uppskatta när ens partner onanerar...

    Säkerligen betraktat du mannens sats som något förnedrande typ en spottloska också.


    Jag tror du svarade/citerade fel nick nu väl?

    Jag håller med dig, folk som tror på patriarkatet tenderar att tro att män inte har nått annat intresse än att förtrycka kvinnor och tolkar allt utifrån den premissen.
  • Stokand
    Kermit1561 skrev 2019-11-11 15:37:47 följande:

    Jag tror du svarade/citerade fel nick nu väl?

    Jag håller med dig, folk som tror på patriarkatet tenderar att tro att män inte har nått annat intresse än att förtrycka kvinnor och tolkar allt utifrån den premissen.


    Japp jag råkade citera fel.... Sorry
  • Anonym (Generad)
    Kermit1561 skrev 2019-11-11 14:54:29 följande:

    Vad är inte ett problem menar du?

    Sexister försöker alltid motivera och rationalisera sin sexism, biologi, tradition eller patriarkatet är alla ursäkter för att vara sexistisk, det är i grunden samma mekanismer och ger samma resultat. Men är man investerad i en ideologi så vill man naturligtvis inte se avarterna den producerar.


    Jag tillmäter inte dina åsikter på det här forumet något värde. Du förstår för lite. Orkar inte öda tid på dig.
  • Anonym (Generad)
    Stokand skrev 2019-11-11 15:31:28 följande:

    Visst kan det vara som du beskriver det...

    Men det kan ju också vara så att det finns män som älskar kvinnlig njutning.

    Men jag antar att det är höjden av kvinnohat att även uppskatta när ens partner onanerar...

    Säkerligen betraktat du mannens sats som något förnedrande typ en spottloska också.


    Sats KAN vara förnedrande, beroende på avsikten och avsändaren.

    Men i övrigt: ta den här diskussionen någon annanstans. Jag är inte intresserad av era tankar.
  • Anonym (Generad)
    KimLinnefeldt skrev 2019-11-11 15:07:10 följande:

    Ni kan utforska det här genom att fantisera tillsammans i mörkret samtidigt som ni smeker varandra. Jag skulle tro att han blir jättekåt av att få höra dig fantisera om att han har sex med en annan man, kanske i en trekant...


    Det händer att vi gör..
  • Kermit1561
    Anonym (Generad) skrev 2019-11-11 18:53:31 följande:
    Jag tillmäter inte dina åsikter på det här forumet något värde. Du förstår för lite. Orkar inte öda tid på dig.
    Det förstår jag, extremister brukar sällan vara mottagliga för argument från utomstående så det hade varit en stor överraskning om du gjorde det. Det är fascinerande och tragiskt att människor är så mottagliga för den sortens ideologier, att känslan av att tillhöra en "upplyst" elit  och dessutom ha en bekväm syndabock för alla ens problem är så lockande... 
  • Wench85
    Anonym (Generad) skrev 2019-11-11 11:11:18 följande:

    Jag vet inte om det här är en fråga egentligen. Det är nog mera en önskan om att få ventilera och prata lite om saken. Det är inget jag gärna gör med vännerna hemmavid eller överhuvudtaget någon som vet vem jag är.

    Det är så att min partner är lite gay.

    Generande nog blir jag lite kåt på det och känner mig lite osäker på samma gång. Osäkerheten ligger i att jag inte riktigt vet hur ärlig han är i det här. I tidigare relationer har han visst hymlat om det och i vår... ja, jag vet inte. Han slirar tyvärr på sanningen ibland för att skydda sig själv och sin omgivning...

    Hur mycket berättar han? Vad betyder det? Kommer han berätta om jag räcker till eller kommer han gå bakom min rygg?

    Och kåtheten... Jag känner mig som en snusktant, om vi ska vara ärlig. Ser mig lite som gubbarna som dreglar över ?tjejsex?. Det känns inte riktigt okej att bli upphetsad av att tänka mig honom bli nedsprutad i ansiktet.

    Dela gärna med dig av dina tankar och erfarenheter!


    Så spännande! Om ni vågar och kan vara ärliga mot varandra kan det här vara början på ett underbart äventyr tillsammans! 

    När det gäller vad en känner tycker jag att det är viktigt att försöka acceptera sina känslor. Du skriver att du tycker det är lite genererande, att du känner att det är dubbelmoral, snusktant etc. Respektera att du känner det, även om du tycker att du "känner fel". Vi är alla barn av det samhälle som vi lever i. En totalt annorlunda men parallell grej: När jag var gravid och inte orkade samma saker som vanligt, eller inte kunde dricka alkohol eller liknande, kunde jag känna avundsjuka mot min partner och vänner som kunde det. Jag ville absolut inte att de skulle låta bli eller be om ursäkt, jag ville inte känna avundsjuka, men jag gjorde det. Inte blir något bättre av att jag då tycker att jag själv är dum som känner så, utan det är bara att acceptera det och välja hur jag förhåller mig till det. Lite samma tänker jag kring detta. Det du känner är sant, det är vad du känner. Det behöver inte betyda att det är rätt eller fel eller att du behöver be om ursäkt eller agera på det. Respektera vad du känner, både det "positiva" och "negativa".
    Fan, det kanske bara blev förvirrande. Kan inte förklara bättre.

    Var dessa samtal och insikter för er är upp till er. Kanske kan ni diskutera era fantasier i ett mörkt rum när ni har sex? Kolla på gayporr eller porr med flera män och en kvinna? Gå på parklubb? Registrera ett parkonto på bodycontact och antingen bara chatta med män och få inspiration till era fantasier, eller träffa någon?
  • Wench85

    Och oerhört viktigt: Var varsam med hans förtroende! Att han börjat berätta för dig är stort, och hur du bemöter honom kan vara mycket viktigt för både er gemensamma framtid och hans tankar om sig själv.

    Vill du berätta hur länge ni varit ett par och om han agerat på sin attraktion till män tidigare?

  • Glinda från Oz
    Anonym (va???) skrev 2019-11-11 11:43:00 följande:
    Skriver man att någon är "lite gay" så är det ett märkligt uttryck. Har aldrig hört det förut. Du säger att du inte har behov att etiketten "bi" som sådan, men "lite gay" är väl om något en etikett. Antingen är man gay eller också inte. Man kan inte vara "lite gay" - då är man bisexuell.
    Sexuell läggning är en glidande skala, det är få som är 100% hetero eller 100% homo. 
  • Anonym (Kommunpamp)
    Glinda från Oz skrev 2019-11-24 06:41:31 följande:
    Sexuell läggning är en glidande skala, det är få som är 100% hetero eller 100% homo. 
    Beror på vem du frågar. När jag berättade för en bekant att jag även tänder på män, då var jag bög. Den personen har flera tjejkompisar som är bisexuella. Men jag var bög.
Svar på tråden Kåt på att han är gay