• Anonym (Fl92)

    Han tar på mig när jag sover

    Hej Jag har en fråga..det är såhär att jag och min kille har vart tillsammans i typ 11 år nu och min sex lust har verkligen gått upp och ned.vi har fått 3 barn och allt varierar från dag till dag. Jag har alltid trott att min sexlust är borta pga av att de är lite tjafs och sånt men så läste jag en tråd på Instagram om kvinnor som blir antingen tafsade på, knullade eller annat när.dom sover. Och insåg att det där är ju jag med.

    Min kille gnäller konstant om hur kåt han är och hur lite han får ligga.. och tar sig gärna friheter när jag sover. Kan vakna av att han helt plötsligt börjar kyssa mig, smeker mig där nere, klämmer på brösten eller drar ner mina trosor. Nångång har han bara börjat köra när han inser att jag är vaken och jag blir som paralyserad. Han tar antingen glidmedel eller fuktar fingrarna, han får så lite sex annars tycker han. Eller som han säger; det går fort, du behöver bara ligga där.

    brukar vänta tills han somnar ibland och riktigt smyger mig ner i sängen så han inte ska märka nått så att han vaknar. Vågar inte konfrontera han då jag älskar han egentligen, men har insett att jag mår dåligt över det och nångång har jag grinat under själva akten. Känt mig smutsig. Får en klump i magen när han pratar sex.

    Vad ska jag göra?? Han är.världens snällaste annars men säger att han sover eller att han drömmer att jag kysser han så han bara fortsätter. Att han älskar mig och vi har det bra annars. Försökt säga lite lätt att jag inte vill det och att jag hatar när han rör mig när jag sover..Men han tar inte till sig de. Tips nån??

  • Svar på tråden Han tar på mig när jag sover
  • molly50
    Anonym (gj) skrev 2019-11-17 12:53:33 följande:
    Så om min partner kommer och kramar om mig bakifrån och tar mig lite på brösten när jag diskar så är jag våldtagen?

    Du kan då inte leva i ett förhållande med sex du.
    Skriver du kontrakt innan han får kyssa dig också?

    Att ta på varandra i ett förhållande är inte våldtäkt.

    Att gå över gränsen som han gjort är inte ok men det är inte våldtäkt.

    Om hon inte kan ha sex och inte tål att hennes partner tar på henne, då är hon inte hans fru. Hon bör separera på en gång.

    Men om hon tycker att dom har ett förhållande så får hon släppa till lite.  Man har ett ansvar för varandra som partners och kan inte bara tänka på sig själv när man är två.

    Hon skriver att hon aldrig sagt till honom att hon bli obekväm.
    Hon måste säga det tydligt, sluta ta på mig när jag sover jag gillar det inte och blir obekväm.
    Vad tror du han tror när hon aldrig säger något?
    Det kanske inte är våldtäkt att ta på någon mot dennes vilja.,
    Men det är sexuellt ofredande.
    Och att ha sex med någon mot dennes vilja ÄR våldtäkt.
    TS har sagt nej,ska det inte räcka för att han ska förstå att hon inte vill och börja fundera på vad han kan göra för att hjälpa henne?
    Du skriver att man inte bara kan tänka på sig själv i ett förhållande då man är två.
    Borde inte det gälla även TS man då?
    Han tänker ju knappast på TS och att hon ska få njutning när han har sex med henne mot hennes vilja. Är det någon som tänker på sig själv så är det väl han!
    Sex är ingen rättighet och inget man bara tar när man vill ha.
  • Anonym (gj)
    molly50 skrev 2019-11-17 13:03:18 följande:
    Hur ska man kunna tända gnistan med någon som visar sådan likgiltighet och total brist på respekt att han gång på gång våldtar den han påstår sig älska?
    För jo,det är våldtäkt att ha sex med någon som inte vill och har sagt nej.
    Hur kan man ens njuta av att ha sex med någon som inte vill och inte njuter?
    Vad får man ut av det?
    Man måste inte ha sex mot sin vilja för att förhållandet inte ska spricka.
    Däremot måste man visa respekt för sin partner och acceptera ett nej och inte utsätta partnern för övergrepp.
    Det om något kan få förhållandet att spricka.
    Och tjat om sex är direkt avtändande. Så det får oftast rakt motsatt effekt mot vad man vill.
    Så om någon behöver jobba på sitt beteende här så är det TS man.
    Hon skriver om hur bra och fint dom har det varje dag, killen gör allt för att tända henne igen. Hon lever gott med honom skriver hon ju och älskar hur dom har det.
    Dagarna är så perfekta skrev hon och dom har verkligen ett bra liv utanför sexlivet.

    Men så vägrar hon sex. Och du och andra överreagerar när han tar lite på henne i sänghalmen.

    Hur gör du när du ska ha sex? Sträcker du fram kontraktet?
    Får jag ta lite på dig nu eller?
    Kan vi kyssas efteråt?
    När ska vi skriva nästa kontrakt hur vi ska gå vidare?

    Lägg av bara med dumheterna, det är inte våldtäkt att inleda förspel med sin partner ni överreagerar och gör en höna av en fjäder.

    Hon måste tända gnistan och börja älska sin man eller så får hon göra slut.

    Hon kan inte leva gott som hans fru och sedan inte älska honom. Det kommer aldrig att fungera.
    Psykisk våldtäkt och misshandel mot honom om något.
    Snacka om att han måste känna sig lurad när han gör allt och inte får kärlek av sin fru.
  • Anonym (anmäl)

    Så det har alltså hänt att du gråtit under tiden och han har kört på i alla fall?!!!

    Det låter inte som "världens snällaste" i mina öron.

    Ts, du blir våldtagen på regelbunden basis i ditt eget hem. Vill du ha det så resten av ditt liv?

  • Anonym (anmäl)

    Så det har alltså hänt att du gråtit under tiden och han har kört på i alla fall?!!!

    Det låter inte som "världens snällaste" i mina öron.

    Ts, du blir våldtagen på regelbunden basis i ditt eget hem. Vill du ha det så resten av ditt liv?

  • Anonym (Klös)
    Anonym (gj) skrev 2019-11-17 13:15:38 följande:

    Hon skriver om hur bra och fint dom har det varje dag, killen gör allt för att tända henne igen. Hon lever gott med honom skriver hon ju och älskar hur dom har det.

    Dagarna är så perfekta skrev hon och dom har verkligen ett bra liv utanför sexlivet.

    Men så vägrar hon sex. Och du och andra överreagerar när han tar lite på henne i sänghalmen.

    Hur gör du när du ska ha sex? Sträcker du fram kontraktet?

    Får jag ta lite på dig nu eller?

    Kan vi kyssas efteråt?

    När ska vi skriva nästa kontrakt hur vi ska gå vidare?

    Lägg av bara med dumheterna, det är inte våldtäkt att inleda förspel med sin partner ni överreagerar och gör en höna av en fjäder.

    Hon måste tända gnistan och börja älska sin man eller så får hon göra slut.

    Hon kan inte leva gott som hans fru och sedan inte älska honom. Det kommer aldrig att fungera.

    Psykisk våldtäkt och misshandel mot honom om något.

    Snacka om att han måste känna sig lurad när han gör allt och inte får kärlek av sin fru.


    Om man anser att ens partner inte tillfredställer en så pratar man om det, kanske tom söker professionell hjälp för det, och till sist kanske man går isär om det inte går att lösa. Men man begår inte övergrepp. Det är fullkomligt vrickat.
  • molly50
    Anonym (gj) skrev 2019-11-17 13:15:38 följande:
    Hon skriver om hur bra och fint dom har det varje dag, killen gör allt för att tända henne igen. Hon lever gott med honom skriver hon ju och älskar hur dom har det.
    Dagarna är så perfekta skrev hon och dom har verkligen ett bra liv utanför sexlivet.

    Men så vägrar hon sex. Och du och andra överreagerar när han tar lite på henne i sänghalmen.

    Hur gör du när du ska ha sex? Sträcker du fram kontraktet?
    Får jag ta lite på dig nu eller?
    Kan vi kyssas efteråt?
    När ska vi skriva nästa kontrakt hur vi ska gå vidare?

    Lägg av bara med dumheterna, det är inte våldtäkt att inleda förspel med sin partner ni överreagerar och gör en höna av en fjäder.

    Hon måste tända gnistan och börja älska sin man eller så får hon göra slut.

    Hon kan inte leva gott som hans fru och sedan inte älska honom. Det kommer aldrig att fungera.
    Psykisk våldtäkt och misshandel mot honom om något.
    Snacka om att han måste känna sig lurad när han gör allt och inte får kärlek av sin fru.
    Om de har det så bra i övrigt,varför är då sexet så viktigt?
    Varför kan han inte bara låta TS slippa hans tafsande ett tag och försöka låta henne hitta tillbaka till gnistan?
    Man kan väl visa varandra känslor på andra sätt än genom sex?
    Man kommer mycket längre på att visa varandra respekt och ömhet.
    Det skulle rentav kunna e´leda till att TS får tillbaka lusten igen.

    Nej,jag har inget kontrakt. Men jag har en man som respekterar mig och accepterar ett nej,om jag inte vill.
    Och samma sak med mig. Jag respekterar om han inte skulle vilja.
    Hade han börjat bete sig som TS kille och våldta mig så hade han åkt ut med huvudet före.
    TS kille respekterar inte TS för fem öre och det är anledning nog att kasta ut honom.

    Det du verkar ha missat är att TS kille inte bara "tar på" henne. Han har även penetrerat henne och sagt till henne att hon bara behöver ligga där. Det går fort.
    Han tror alltså att sex är en rättighet som man bara kan ta när man vill ha.
    Om han har ett så fruktansvärt stort sexbehov så får han väl ta saken i egna händer eller skaffa sig en lösvagina.
    Den kan han göra vad han vill med och när han vill.
    Men allra helst så borde TS sätta ner foten och kasta ut honom.
    Hon förtjänar bättre än så.
  • Anonym (gj)
    molly50 skrev 2019-11-17 13:45:10 följande:
    Om de har det så bra i övrigt,varför är då sexet så viktigt?
    Varför kan han inte bara låta TS slippa hans tafsande ett tag och försöka låta henne hitta tillbaka till gnistan?
    Man kan väl visa varandra känslor på andra sätt än genom sex?
    Man kommer mycket längre på att visa varandra respekt och ömhet.
    Det skulle rentav kunna e´leda till att TS får tillbaka lusten igen.

    Nej,jag har inget kontrakt. Men jag har en man som respekterar mig och accepterar ett nej,om jag inte vill.
    Och samma sak med mig. Jag respekterar om han inte skulle vilja.
    Hade han börjat bete sig som TS kille och våldta mig så hade han åkt ut med huvudet före.
    TS kille respekterar inte TS för fem öre och det är anledning nog att kasta ut honom.

    Det du verkar ha missat är att TS kille inte bara "tar på" henne. Han har även penetrerat henne och sagt till henne att hon bara behöver ligga där. Det går fort.
    Han tror alltså att sex är en rättighet som man bara kan ta när man vill ha.
    Om han har ett så fruktansvärt stort sexbehov så får han väl ta saken i egna händer eller skaffa sig en lösvagina.
    Den kan han göra vad han vill med och när han vill.
    Men allra helst så borde TS sätta ner foten och kasta ut honom.
    Hon förtjänar bättre än så.
    Vad skulle du göra om din man vägrade att ha sex med dig i ett helt år?
    Utan förklaring.

    Han säger att ni har det så bra och så men han tänder inte på dig bara, du får vänta till okänd framtid med sexet.
    När du tar på honom så drar han sig bort från dig och säger att nej du tänder inte mig jag vill inte ha sex med dig.
    Varje dag i ett helt år.

    Ni har fina dagar och allt är bra med fina middagar och allt men när du vill ha din man då får du kalla handen direkt efter att ni nyss åt en romantisk middag.

    Ser du hur korkat det låter?
    Är man kompisar eller ett gift par?

    Man har ett ansvar i ett förhållande till varandra, man kan inte bara tänka på sig själv. Då får man separera och vara singel.
  • Anonym (Klös)
    Anonym (gj) skrev 2019-11-17 13:52:34 följande:

    Vad skulle du göra om din man vägrade att ha sex med dig i ett helt år?

    Utan förklaring.

    Han säger att ni har det så bra och så men han tänder inte på dig bara, du får vänta till okänd framtid med sexet.

    När du tar på honom så drar han sig bort från dig och säger att nej du tänder inte mig jag vill inte ha sex med dig.

    Varje dag i ett helt år.

    Ni har fina dagar och allt är bra med fina middagar och allt men när du vill ha din man då får du kalla handen direkt efter att ni nyss åt en romantisk middag.

    Ser du hur korkat det låter?

    Är man kompisar eller ett gift par?

    Man har ett ansvar i ett förhållande till varandra, man kan inte bara tänka på sig själv. Då får man separera och vara singel.


    Vad bra, du kom fram till svaret själv - man kan inte bara tänka på sig själv och kan man inte möta varandra får man till sist gå skilda vägar. Man.begår.inte.övergrepp.
  • molly50
    Anonym (gj) skrev 2019-11-17 13:52:34 följande:
    Vad skulle du göra om din man vägrade att ha sex med dig i ett helt år?
    Utan förklaring.

    Han säger att ni har det så bra och så men han tänder inte på dig bara, du får vänta till okänd framtid med sexet.
    När du tar på honom så drar han sig bort från dig och säger att nej du tänder inte mig jag vill inte ha sex med dig.
    Varje dag i ett helt år.

    Ni har fina dagar och allt är bra med fina middagar och allt men när du vill ha din man då får du kalla handen direkt efter att ni nyss åt en romantisk middag.

    Ser du hur korkat det låter?
    Är man kompisar eller ett gift par?

    Man har ett ansvar i ett förhållande till varandra, man kan inte bara tänka på sig själv. Då får man separera och vara singel.
    Jag skulle i alla fall inte våldta honom.
    Jag skulle försöka sätta mig ner och prata med honom och fråga om det finns någon orsak till hans sexvägran och försöka hjälpa honom med det.
    Det är så man gör i ett förhållande.
    Om man gång på gång våldtar sin partner så kan man likaväl få leva ensam.
    Då tar man ändå inte hänsyn till någon annan än sig själv.
    Som du själv så fint skriver. Man är två i ett förhållande och kan inte bara tänka på sig själv.
    Tycker du själv att TS kille tar någon hänsyn till TS när han våldtar henne och inte ens bryr sig om att hon gråter när han gör det?
  • Anonym (B)
    Anonym (gj) skrev 2019-11-17 13:15:38 följande:

    Hon skriver om hur bra och fint dom har det varje dag, killen gör allt för att tända henne igen. Hon lever gott med honom skriver hon ju och älskar hur dom har det.

    Dagarna är så perfekta skrev hon och dom har verkligen ett bra liv utanför sexlivet.

    Men så vägrar hon sex. Och du och andra överreagerar när han tar lite på henne i sänghalmen.

    Hur gör du när du ska ha sex? Sträcker du fram kontraktet?

    Får jag ta lite på dig nu eller?

    Kan vi kyssas efteråt?

    När ska vi skriva nästa kontrakt hur vi ska gå vidare?

    Lägg av bara med dumheterna, det är inte våldtäkt att inleda förspel med sin partner ni överreagerar och gör en höna av en fjäder.

    Hon måste tända gnistan och börja älska sin man eller så får hon göra slut.

    Hon kan inte leva gott som hans fru och sedan inte älska honom. Det kommer aldrig att fungera.

    Psykisk våldtäkt och misshandel mot honom om något.

    Snacka om att han måste känna sig lurad när han gör allt och inte får kärlek av sin fru.


    Jo det är våldtäkt att börja ta på någon för att sedan tränga in i dem när de sagt ifrån att de inte vill och att de hatar att bli tagna på i sömnen. Man kan omöjligen inbilla sig att det finns något samtycke när ens partner ligger där paralyserad och gråter under akten.

    Det är du som förminskar händelserna något extremt och tramsar om att skriva kontrakt. Vad det handlar om är att man måste vara eniga om hur man vill ha sitt sexliv. Är båda okej med det finns inget hinder att spontant krama om partnern och ta henne på brösten när hon står och diskar eller börja ta på sin partner i sängen eller vad det nu handlar om. Är inte båda okej med det som i TS fall måste den som vill respektera den som inte vill. De har sedan att välja mellan om de vill leva utifrån de förutsättningarna eller hitta en annan partner. Att tvinga sig på en partner som inte vill är aldrig ett alternativ.

    Och är du på allvar förvånad att TS tappat sexlusten när hon har en partner som praktiskt taget förgriper sig på henne? Jag är också av den meningen att man inte bara ska tänka på sina egna behov i ett förhållande och att det är bådas ansvar att hålla igång gnistan. Men här handlar det inte om en man eller kvinna som plötsligt inte vill längre utan någon synbar anledning utan uppenbarligen mår hon dåligt av hans agerande och får nu en klump i magen så snart sex kommer på tapeten.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (gj) skrev 2019-11-16 23:14:12 följande:

    Du är hans fru och han är din man.


    Fel. De är bara tillsammans.
  • Anonym (Fl92)

    Alltså t om jag blir nästan provocerad när man skriver sådär, gör en höna av en fjäder?de är exakt det jag har gjort i ungefär 3-4 år och jag kommer absolut ingen vart. Har precis tänkt sådär som du och att man nästan har en plikt när man tillsammans med någon att sexet ingår. Men så kom jag över den där Instagram tråden om sex kvälls tid och insåg att de var så himla hemskt att höra om det när dom skrev sådär och att min situation var exakt likadan.

    Jag pendlar dagligen genom att känna mig äcklad av honom men på nått jävla mystiskt vis vad jag tror är älska honom. Eller vad är de??är man bara mindfuckad totalt?

    Och han är inte min man. Vi är tillsammans som sambos. Klart jag har gett han sex annars och typ vela det och sen kanske kommit igång. Men när man säger nej och skakar under själva akten bara för att man går på hans ord att det går snabbt, du behöver bara ligga där och vi mår bättre sen när jag/vi är glad.

    Åtagliga gånger har jag lega där längst ut på sängkanten för att inte vela vara nära.. må dåligt att lägga sig i sängen men då kanske haft små barn eller dålig ekonomi att inte kunna lämna..Nu har det blivit sån vardag att jag inte längre hittar ut och bara drar på mina gränser hela tiden.. man tar bara mer.

    jag gillar inte att känna mig trängd, smekt mellan benen direkt och att han ser det som nått han måste ha gör ont. Man känner sig fångad i sitt eget hem..samtidigt som jag tror att jag älskar han, men jag vet inte. Så nej...jag nekar han inte alltid för innerst inne är jag om man får kalla det snuskig/rätt framfusig.

    jag behöver inge kontrakt när han får röra mig, det får han gärna men med respekt. Har jag en gång sagt att jag inte gillar det och mår dåligt av det tycker jag sisådär 6 år ska räcka hur och vad man gillar..

  • molly50
    Anonym (Fl92) skrev 2019-11-17 15:59:10 följande:

    Alltså t om jag blir nästan provocerad när man skriver sådär, gör en höna av en fjäder?de är exakt det jag har gjort i ungefär 3-4 år och jag kommer absolut ingen vart. Har precis tänkt sådär som du och att man nästan har en plikt när man tillsammans med någon att sexet ingår. Men så kom jag över den där Instagram tråden om sex kvälls tid och insåg att de var så himla hemskt att höra om det när dom skrev sådär och att min situation var exakt likadan.

    Jag pendlar dagligen genom att känna mig äcklad av honom men på nått jävla mystiskt vis vad jag tror är älska honom. Eller vad är de??är man bara mindfuckad totalt?

    Och han är inte min man. Vi är tillsammans som sambos. Klart jag har gett han sex annars och typ vela det och sen kanske kommit igång. Men när man säger nej och skakar under själva akten bara för att man går på hans ord att det går snabbt, du behöver bara ligga där och vi mår bättre sen när jag/vi är glad.

    Åtagliga gånger har jag lega där längst ut på sängkanten för att inte vela vara nära.. må dåligt att lägga sig i sängen men då kanske haft små barn eller dålig ekonomi att inte kunna lämna..Nu har det blivit sån vardag att jag inte längre hittar ut och bara drar på mina gränser hela tiden.. man tar bara mer.

    jag gillar inte att känna mig trängd, smekt mellan benen direkt och att han ser det som nått han måste ha gör ont. Man känner sig fångad i sitt eget hem..samtidigt som jag tror att jag älskar han, men jag vet inte. Så nej...jag nekar han inte alltid för innerst inne är jag om man får kalla det snuskig/rätt framfusig.

    jag behöver inge kontrakt när han får röra mig, det får han gärna men med respekt. Har jag en gång sagt att jag inte gillar det och mår dåligt av det tycker jag sisådär 6 år ska räcka hur och vad man gillar..


    Du är kanske snarare kär i kärleken och inte i honom?
    Du känner kanske ett behov av närhet och att ha någon nära.
    Du är kanske rädd för att bli ensam?
    Men vet du vad? Jag tror att du skulle må mycket bättre utan honom.
    Dy skriver att du känner dig äcklad av honom emellanåt.
    Så ska det inte vara i en bra relation.
    Men jag förstår att du känner dig äcklad. Det hade jag också gjort.
    Hans totala brist på respekt för dig hade varit fullt tillräckligt för mig att lämna.
    Jag tycker du ska berätta för någon om det här. Du behöver stöd så du orkar lämna.
    Du ska inte stanna kvar med honom.
  • Anonym (gj)
    Anonym (Fl92) skrev 2019-11-17 15:59:10 följande:

    Alltså t om jag blir nästan provocerad när man skriver sådär, gör en höna av en fjäder?de är exakt det jag har gjort i ungefär 3-4 år och jag kommer absolut ingen vart. Har precis tänkt sådär som du och att man nästan har en plikt när man tillsammans med någon att sexet ingår. Men så kom jag över den där Instagram tråden om sex kvälls tid och insåg att de var så himla hemskt att höra om det när dom skrev sådär och att min situation var exakt likadan.

    Jag pendlar dagligen genom att känna mig äcklad av honom men på nått jävla mystiskt vis vad jag tror är älska honom. Eller vad är de??är man bara mindfuckad totalt?

    Och han är inte min man. Vi är tillsammans som sambos. Klart jag har gett han sex annars och typ vela det och sen kanske kommit igång. Men när man säger nej och skakar under själva akten bara för att man går på hans ord att det går snabbt, du behöver bara ligga där och vi mår bättre sen när jag/vi är glad.

    Åtagliga gånger har jag lega där längst ut på sängkanten för att inte vela vara nära.. må dåligt att lägga sig i sängen men då kanske haft små barn eller dålig ekonomi att inte kunna lämna..Nu har det blivit sån vardag att jag inte längre hittar ut och bara drar på mina gränser hela tiden.. man tar bara mer.

    jag gillar inte att känna mig trängd, smekt mellan benen direkt och att han ser det som nått han måste ha gör ont. Man känner sig fångad i sitt eget hem..samtidigt som jag tror att jag älskar han, men jag vet inte. Så nej...jag nekar han inte alltid för innerst inne är jag om man får kalla det snuskig/rätt framfusig.

    jag behöver inge kontrakt när han får röra mig, det får han gärna men med respekt. Har jag en gång sagt att jag inte gillar det och mår dåligt av det tycker jag sisådär 6 år ska räcka hur och vad man gillar..


    Det är dags att separera, du kommer aldrig att må bra med honom igen.
  • Eleven

    TS, det är verkligen inte en hälsosam relation ni har och du behöver hjälp och stöd att ta dig därifrån. Står fortfarande fast vid att han är en idiot med noll respekt för dig. Du skriver att du ibland äcklas av honom och så ska man aldrig behöva känna mot sin partner men jag förstår verkligen att du gör det. Hade jag också känt om jag vore du. Hoppas att allt löser sig för dig!

  • Anonym (@)
    Anonym (Fl92) skrev 2019-11-17 15:59:10 följande:

    Alltså t om jag blir nästan provocerad när man skriver sådär, gör en höna av en fjäder?de är exakt det jag har gjort i ungefär 3-4 år och jag kommer absolut ingen vart. Har precis tänkt sådär som du och att man nästan har en plikt när man tillsammans med någon att sexet ingår. Men så kom jag över den där Instagram tråden om sex kvälls tid och insåg att de var så himla hemskt att höra om det när dom skrev sådär och att min situation var exakt likadan.

    Jag pendlar dagligen genom att känna mig äcklad av honom men på nått jävla mystiskt vis vad jag tror är älska honom. Eller vad är de??är man bara mindfuckad totalt?

    Och han är inte min man. Vi är tillsammans som sambos. Klart jag har gett han sex annars och typ vela det och sen kanske kommit igång. Men när man säger nej och skakar under själva akten bara för att man går på hans ord att det går snabbt, du behöver bara ligga där och vi mår bättre sen när jag/vi är glad.

    Åtagliga gånger har jag lega där längst ut på sängkanten för att inte vela vara nära.. må dåligt att lägga sig i sängen men då kanske haft små barn eller dålig ekonomi att inte kunna lämna..Nu har det blivit sån vardag att jag inte längre hittar ut och bara drar på mina gränser hela tiden.. man tar bara mer.

    jag gillar inte att känna mig trängd, smekt mellan benen direkt och att han ser det som nått han måste ha gör ont. Man känner sig fångad i sitt eget hem..samtidigt som jag tror att jag älskar han, men jag vet inte. Så nej...jag nekar han inte alltid för innerst inne är jag om man får kalla det snuskig/rätt framfusig.

    jag behöver inge kontrakt när han får röra mig, det får han gärna men med respekt. Har jag en gång sagt att jag inte gillar det och mår dåligt av det tycker jag sisådär 6 år ska räcka hur och vad man gillar..


    Många skriver att du bör lämna, skulle vilja vara motvikten och säga att det kanske finns riktiga känslor från dig och att förhållandet skulle gå att rädda OM han inser situationen och backar/inser hur fel hans beteende är och vill göra annorlunda och rätt mot dig. Skulle säga att det är i just detta samtal du får reda på om det förhållande kommer kunna fortsätta/fungera på ett hälsosamt vis för dig. Någon skrev tidigare om ett par där mannen förändrade sig när han fick höra kvinnans syn på saken genom hennes vän. Du behöver sammanfatta situationen och beteendet och berätta vad du förväntar dig i ditt hem och liv. Att du inte accepterar detta beteende längre, att det får sluta nu pga att du mår på detta vis av situationen.

    Det finns något som heter livsregeler/livsteman inom schematerapi (18st) och ett av dem heter (Jag gör som du vill) och innebär att man pga uppväxten formats till att åtsidosätta sina egna behov till förmån för sin anknytningsperson. Känslan för den med detta livstempot blir att den tror att den ska bli lämnad/övergiven av sin anknytningspersonen om man inte gör som den vill. Har du en sådan tendens känner partner förmodligen helt undermedvetet till den och vet att du ofta gör som han vill om han tjatar på dig. Så tycker därför du bör lyfta problemet med honom och ta reda på vilken typ av man han är: en med god potential att göra rätt och behandla dig väl eller en dålig och respektlös sådan.
Svar på tråden Han tar på mig när jag sover