• Apricospaj

    Tips på presenter att lägga i julkalender för vuxen

    Hej!

    Jag hat köpt såna små boxar 24 st som blir som en julkalender. Behöver massa tips på vad man kan fylla dessa boxar med. Det är till min kille som är 34 år gammal.

    Tacksam för tips.

  • Svar på tråden Tips på presenter att lägga i julkalender för vuxen
  • Apricospaj

    jag tror att ni som svarat negativt i denna tråd tyvärr har antingen ett ovanligt tråkigt liv eller är ensamma.

    Sorgligt att ni kan tycka att en present kan vara tramsigt/barnsligt. Tror mer de speglar era egna personligheter. Har hört om folk som berättat om låg nivå här inne på familjeliv men detta är första ggn som jag själv märker av de.

    Hopps ni en dag får en partner som älskar er så mkt att den vill visa det 24 dagar innan jul och inte bara på högtider.

  • Apricospaj

    Och tack alla ni andra för superbra tips!

    En underbar peson skrev t om ett långt privat meddelande med hur många förslag som helst som jag kommer ta. Personen skrev att nivån här inne var så låg så valde att skriva det privat.

  • GöstaPetter
    Apricospaj skrev 2019-11-19 13:09:14 följande:

    jag tror att ni som svarat negativt i denna tråd tyvärr har antingen ett ovanligt tråkigt liv eller är ensamma.

    Sorgligt att ni kan tycka att en present kan vara tramsigt/barnsligt. Tror mer de speglar era egna personligheter. Har hört om folk som berättat om låg nivå här inne på familjeliv men detta är första ggn som jag själv märker av de.

    Hopps ni en dag får en partner som älskar er så mkt att den vill visa det 24 dagar innan jul och inte bara på högtider.


    Jag tror att den som antar att de som reagerar negativt på att behandla sin partner som en 5-åring, är har problem som man inte får nämna på FL utan risk att bli censurerad.

    Personligen visar jag kärlek 365.25 dagar året, och helt utan presenter eller att styras av vilka högtider som råkar vara på tapeten. För det är ju exakt det du själv gör, låter en högtid diktera att du nu behöver ge 24 prylar till en vuxen man, något du aldrig skulle göra helt utan orsak i april.
  • Apricospaj

    Fast det stämmer inte. För han överraskar mig ofta och hela tiden kanske 3 ggr i veckan året om pch nu ville jag göra något tillbaks ocj de säljs tusentals såna boxar dagligen och det är bara vuxna som köper de till andra vuxna. GöstaPetter jag tror nog du är lite avundsjuk:)

  • GöstaPetter
    Apricospaj skrev 2019-11-19 14:21:11 följande:

    Fast det stämmer inte. För han överraskar mig ofta och hela tiden kanske 3 ggr i veckan året om pch nu ville jag göra något tillbaks ocj de säljs tusentals såna boxar dagligen och det är bara vuxna som köper de till andra vuxna. GöstaPetter jag tror nog du är lite avundsjuk:)


    Haha, nej. Skillnaden är väl att jag är en vuxen människa och inte en förvuxen bebis. Men för all del, vill ni leka dagis hemma hos er så ska ni så klart göra det!
  • Claara

    Öl, ölkorv, choklad, fula strumpor, ansiktsmask, kaffe, te, rolig mugg, handkräm, lypsyl, foto på er, Serie/intresse tidning :)

  • Amak

    Hur stora är boxarna då tro?
    Kanske trisslott, rakgrejer, deo, strumpor, presentkort på bio, andra presentkort, lapp med "titta i kylen" och så står där något gott att äta eller dricka, snus, nagelklippare, ny laddare till mobilen, tvål, servetter till att rengöra skärmen på datorn, julkort med julfrimärken så ni kan fixa det tillsammans, färdiga klisterlappar med allas adresser till julkorten, recept på lussekatter så han kan baka, reflex, ficklampa, massageolja, något märkligt kaffe eller thé, en liten slinga med ledlampor i olika färger med tillhörande fjärrkontroll, på julafton en klocka. 

  • Apricospaj

    Superbra tips!! Så roliga bra idéer. Boxarna är storleken att det får plats ca 2-3 äpplen men som någon skrev innan kan man lägga i lapp om att titta i kylen eller på annan plats. Han kommer bli sååå glad!! Tack alla!

  • Pilsner
    Apricospaj skrev 2019-11-19 08:26:13 följande:

    Hej!

    Jag hat köpt såna små boxar 24 st som blir som en julkalender. Behöver massa tips på vad man kan fylla dessa boxar med. Det är till min kille som är 34 år gammal.

    Tacksam för tips.


    24 flaskor pilsner!
  • crayrs
    Apricospaj skrev 2019-11-19 21:43:26 följande:

    Superbra tips!! Så roliga bra idéer. Boxarna är storleken att det får plats ca 2-3 äpplen men som någon skrev innan kan man lägga i lapp om att titta i kylen eller på annan plats. Han kommer bli sååå glad!! Tack alla!


Svar på tråden Tips på presenter att lägga i julkalender för vuxen