BF augusti 2020
Hej!
Jag plussade igår!
Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!
Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)
Hej!
Jag plussade igår!
Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!
Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)
Grattis till era graviditeter! Vill bara tipsa om vår blogg mammatankarmedpedagogerna.vimedbarn.se vi är två utbildade pedagoger och småbarnsmammor som skriver om mammalivet. Tips, kunskap, erfarenheter, åsikter och erfarenheter kring barn och mammalivet hittar ni på vår blogg. Vi har skrivit flera inlägg om graviditet och första tiden hemma med bebis! Följ oss också gärna på Instagram @mammatankarmedpedagogerna där vi uppdaterar varje gång vi publicerat ett nytt inlägg på bloggen!
Hej
Är i v 10 (9+3) idag och ska till barnmorskan för andra gången i morgon.
Vad kommer att göras där? Mer än att sätta upp tider till ul mm.
Kommer hon att kunna kolla om fostret lever?
Är så orolig hela tiden
Fy. Beklagar;( Hade du ont i magen?
Hej!
Jag hade min sista mens första dag 23 nov?
Man hade man samlag - ca då? Om jag plussade 22 dec då i 2-3 v enligt clearblu?
Måste väl vart nån gång i december?
Inte i början av november väl?
Hade ont i magen och sen tid de två veckor så började de blöda och samma dag jag hade återbesök så började blöda ännu mera och de konstaterades missfall i fredags på gyn. Idag fick jag åka in till akuten då de kändes som ett tryck nedåt och känslan hade rätt även denna gången. Hinnsäcken med fostret har inte kommit ut, ligger precis vid livmodertappen. Är inte öppen tillräckligt för att de ska kunna komma ut. Har tagit cytotec så nu inväntar jag inväntar jag värkar och att de ska komma ut.
Hade ont i magen och sen tid de två veckor så började de blöda och samma dag jag hade återbesök så började blöda ännu mera och de konstaterades missfall i fredags på gyn. Idag fick jag åka in till akuten då de kändes som ett tryck nedåt och känslan hade rätt även denna gången. Hinnsäcken med fostret har inte kommit ut, ligger precis vid livmodertappen. Är inte öppen tillräckligt för att de ska kunna komma ut. Har tagit cytotec så nu inväntar jag inväntar jag värkar och att de ska komma ut.
Hej!
Jag hade min sista mens första dag 23 nov?
Man hade man samlag - ca då? Om jag plussade 22 dec då i 2-3 v enligt clearblu?
Måste väl vart nån gång i december?
Inte i början av november väl?
har ni era symtom konstant? jag har haft ömma bröstvårtor, molvärk som mensvärk samt lite kräkningar. Kräktes igår morse men brösten har inte ömmat sedan i lördags, och dom ömmar inte nu heller, känner ingenting just nu. Är så orolig. Kommer och går era symtom eller finns dom där hela tiden?
har ni era symtom konstant? jag har haft ömma bröstvårtor, molvärk som mensvärk samt lite kräkningar. Kräktes igår morse men brösten har inte ömmat sedan i lördags, och dom ömmar inte nu heller, känner ingenting just nu. Är så orolig. Kommer och går era symtom eller finns dom där hela tiden?
Alltså hade en kort romans i början av november med en man) vi hade inte samlag men googlar man så att det överallt att det finns en chans ändå...
Såååån ångest. Men då borde jag inte fått mens 2v senare!
Därav varför jag undrade kring början av november.
Du räknar veckorna från mensens första dag. Dvs om du fick din sista mens 23 november så räknas veckorna från den dagen. Befruktning sker dock inte vid ägglossning, och det är den Clearblue-testet syftat till (men det testet har aldrig visat rätt antal veckor för mig för det heller). Du blev antagligen gravid i början av december. (Jag förstår inte riktigt vad du fick början av november ifrån)