• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • Soligtochfint
    Myselfandi skrev 2020-01-05 19:42:26 följande:

Mina bröst ömmar också till och från. Mest på dagarna. Illamående ibland men bättre nu än för någon vecka sen. Molvärk, mest i ländryggen och ljumskarna. Absolut trött! Jag har varit ledig sen 20/12 så har vilat mest hela tiden. Är lite orolig för hur det blir när jag börjar jobba igen. Är det din första graviditet?

Då har vi nästan lika symtom :) nej det är min fjärde, dom 3 tidigare har slutat i missfall, men denna gång har vi fått se ett hjärta slå! <3 så långt kom vi aldrig i dom tidigare graviditeterna. Är det din första?
  • Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-05 21:18:03 följande:

Då har vi nästan lika symtom :) nej det är min fjärde, dom 3 tidigare har slutat i missfall, men denna gång har vi fått se ett hjärta slå! <3 så långt kom vi aldrig i dom tidigare graviditeterna. Är det din första?

Å vad härligt med positiva framsteg :) Jag håller tummarna för dig! Vi har ett MA och ett MF bakom oss. Så håller tummarna för att det går vägen den här gången :)
  • Anonym (Alma)

I dag blev jag helt knockad av illamåendet.....och en miljon känslor över hur man ska hinna med alla barnen, hur man liksom ska hinna med egen tid till varje och samtidigt kunna hantera olika åldrar. Allt mellan tonåring och bebis. Orolig över att det ska hända något med familjen ....Så mycket just nu....alla dessa hormoner. Sommaren kommer bli tråkig för ungarna för jag kommer ju inte direkt att kunna vara världens mest aktiva mamma innan födseln. Samtidigt var bebisen planerad och jag vet att det kommer bli bra. Men det finns alltid  en oro när man ska ändra familjekonstellationen. Men det kanske är samma för er som skaffar 2 eller 3 barnet ? 

• Soligtochfint
    Myselfandi skrev 2020-01-05 21:36:43 följande:

Å vad härligt med positiva framsteg :) Jag håller tummarna för dig! Vi har ett MA och ett MF bakom oss. Så håller tummarna för att det går vägen den här gången :)

Hoppas verkligen allt går bra för oss! Denna gång måste det vara våran tur :) vill bara att tiden ska gå fooort nu :)
  • Anonym (42 år och plussat)

Jobbigt Alma...

Är du med i någon av facebookgrupperna?

• Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-05 21:51:38 följande:

Hoppas verkligen allt går bra för oss! Denna gång måste det vara våran tur :) vill bara att tiden ska gå fooort nu :)

Det borde det absolut vara! Känner du någon skillnad i symtom och liknande jämfört med de tidigare graviditeterna? Jag har mått rätt illa, det har jag inte gjort tidigare. Men det är bättre nu! I övrigt har jag en mer positiv känsla en tidigare, då hade jag från början en känsla av att någonting inte var rätt. Jag hoppas också att tiden går fort. Vilken vecka är du i?
  • hundenhubbe
    Anonym (Alma) skrev 2020-01-05 21:38:52 följande:

I dag blev jag helt knockad av illamåendet.....och en miljon känslor över hur man ska hinna med alla barnen, hur man liksom ska hinna med egen tid till varje och samtidigt kunna hantera olika åldrar. Allt mellan tonåring och bebis. Orolig över att det ska hända något med familjen ....Så mycket just nu....alla dessa hormoner. Sommaren kommer bli tråkig för ungarna för jag kommer ju inte direkt att kunna vara världens mest aktiva mamma innan födseln. Samtidigt var bebisen planerad och jag vet att det kommer bli bra. Men det finns alltid  en oro när man ska ändra familjekonstellationen. Men det kanske är samma för er som skaffar 2 eller 3 barnet ? 

Jag väntar tredje och känner absolut igen mig! Vi har det väldigt bra just nu och vet hur påfrestande en bebis kan vara så är absolut orolig till och från samtidigt som jag längtar ihjäl mig. Som du säger så kan det komma vågor av oro till och från som bara: nä men vad håller du på med?! Blir dehär verkligen bra? Men de blir de nog <3
  • Soligtochfint
    Myselfandi skrev 2020-01-06 10:57:05 följande:
    Det borde det absolut vara! Känner du någon skillnad i symtom och liknande jämfört med de tidigare graviditeterna? Jag har mått rätt illa, det har jag inte gjort tidigare. Men det är bättre nu! I övrigt har jag en mer positiv känsla en tidigare, då hade jag från början en känsla av att någonting inte var rätt. Jag hoppas också att tiden går fort. Vilken vecka är du i?
    Det jag kände i tidigare graviditeter var att jag kände mig förstoppad och gasig fast jag gjorde nummer 2 typ 3 gånger om dagen xD trött och ömma bröstvårtor. det jag känner nu är trötthet och ömma bröstvårtor, samt lite illamående vissa dagar, har kräkts några gånger bara men nu har det varit lugnt i 3 dagar. Något som skrämmer mig är att jag vakade inatt av att jag hade så fruktansvärt ont i magen, höll i sig i ca 5-10 minuter sen försvann det. Nu när jag var på toa och torkade mig så var det lite gulbrunt :( fick sånt hopp när vi fick se hjärtat slå i fredags och nu är jag lika rädd igen som innan :(
  • Soligtochfint
    Myselfandi skrev 2020-01-06 10:57:05 följande:
    är inte säker men tror jag kan vara i vecka 7 eller 8. BM hade svårt att mäta vilken vecka jag var i 
  • Anonym (Hejåhå)
    hundenhubbe skrev 2020-01-06 11:02:56 följande:

Jag väntar tredje och känner absolut igen mig! Vi har det väldigt bra just nu och vet hur påfrestande en bebis kan vara så är absolut orolig till och från samtidigt som jag längtar ihjäl mig. Som du säger så kan det komma vågor av oro till och från som bara: nä men vad håller du på med?! Blir dehär verkligen bra? Men de blir de nog <3

Jag hittar dig inte på Facebook, är de du som är i Strömsund?
Svar på tråden BF augusti 2020