• Anonym (Anonym1)

LVU efter rättegång - vad händer?

Hej på er!

Om socialtjänsten ansöker om LVU till politikerna och dom väljer LVU, som i sin tur leder till rättegång, vad händer då om rätten väljer LVU? Kommer barnet/barnen omhändertas på plats? Måste t ex föräldrarna vara närvarande under rättegången eller räcker det med advokat som för din talan om du t ex inte mår bra psykiskt pga det som händer?

• Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?
  • Anonym (Soc.)
    Anonym skrev 2019-11-29 21:15:59 följande:

Här blir man lite kluven.

Antingen är du sockärring och visar din vardagliga arroganta soc-stil, eller så är du en hittepå-sockäring som saknar kunskap och därför väljer att spy lite galla.

Så vilket är det?

Varför inbillar du dig att du har mandat att bestämma att det bara finns två svarsalternativ, till din subjektiva frågeställning?
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 21:57:49 följande:

Och vi är intresserade av att höra en påhittad "socsekreterare" men en 15 åring attityd men noll känsla för människor

Helt valfritt att läsa det jag skriver.
  • Anonym (Men oj.....)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 20:21:33 följande:

Du tror att jag avser dansa efter din pipa? Haha.. nice try...

Du dikterar inte innehållet i mina inlägg.

Hade mina tvivel ang ditt nick. Visserligen har jag mött raljerande, empatilösa socialtjänstemän tidigare i mitt jobb men de har i allafall haft utbildning och inte varit självutnämnda .....själv är jag Queen Elisabeth.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 22:04:21 följande:

Helt valfritt att läsa det jag skriver.

Väldigt moget av nån som ska jobba inom socialen? Aja, är inte intresserad av vad du skriver tills dess att du kan bevisa att du är en socsekreterare. Ignorerar dig!! ;)
  • LoveRain
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 21:55:56 följande:

Vilken chimpans som helst kan googla fram portalparagrafen. Obegrioligt vad du tror det skulle bevisa att jag citerade denna.

Jag har som sagt noll intresse av att dansa efter ?juristens? pipa... haha..

Ser inte heller vad någon skulle få ut av ett citat från en lag när det är tolkningen av lagen som egentligen säger något om vad den faktiskt innebär, så som rättsfall och förarbeten m.m,
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Men oj.....) skrev 2019-11-29 22:05:04 följande:

Hade mina tvivel ang ditt nick. Visserligen har jag mött raljerande, empatilösa socialtjänstemän tidigare i mitt jobb men de har i allafall haft utbildning och inte varit självutnämnda .....själv är jag Queen Elisabeth.

Grattis
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 22:05:50 följande:

Väldigt moget av nån som ska jobba inom socialen? Aja, är inte intresserad av vad du skriver tills dess att du kan bevisa att du är en socsekreterare. Ignorerar dig!! ;)

Lite paradoxalt att du först inte tror att jag är socialsekreterare men sedan i nästa andetag förskräcks över att någon som är så omogen arbetar på socialtjänsten...well.. haha

I tjänsten bemöter jag rättshaverister som signaturen jur på det professionella sätt jag måste. Här på familjeliv har jag ingen anledning att ta skit.

Och som jag sa tidigare, så är det för mig helt irrelevant om någon tar till sig mina råd eller inte. Det påverkar inte mitt liv. Det är inte jag som har omhändertagna barn. Jag kan bara dela med mig av min erfarenhet och det är helt upp till mottagaren att ta till sig den eller ej.
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 22:00:32 följande:
    Varför inbillar du dig att du har mandat att bestämma att det bara finns två svarsalternativ, till din subjektiva frågeställning?
    Varför stillar du inte min nyfikenhet?
    Du är anonym, du har inget att förlora på att erkänna.

Kom igen nu!
  • Annita

Snälla kapa inte tråden med ännu ett sånt här bråk ("jobbar du eller jobbar du inte på soc")... jag undrar fortfarande hur det är möjligt att soc vill ha LVU i TS' fall.

• Anonym (Anonym1)
    Annita skrev 2019-11-29 22:44:08 följande:

Snälla kapa inte tråden med ännu ett sånt här bråk ("jobbar du eller jobbar du inte på soc")... jag undrar fortfarande hur det är möjligt att soc vill ha LVU i TS' fall.

Det har jag svarat på ett antal gånger i denna tråd ;)
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?