Inlägg från: staypositive80 |Visa alla inlägg
  • staypositive80

    Ruvardagar - följas åt?

    Eeii skrev 2019-12-03 16:50:15 följande:

    Åh, jag hoppas verkligen det! Vill sååå gärna. Känner verkligen igen de där spöksymptomen som ju faktiskt kan vara riktiga. Men så är det det där med att symptomen är typ de samma inför kommande mens som om man skulle blivit gravid. Man blir ju knäpp!

    Jag satte in ett tvådagars och gjorde det på Carl Von Linnékliniken i Uppsala. Så fina människor som jobbar där. Du, vart har du gjort din behandling? Spännande med Spanien, ska kolla upp det.

    Stor kram till dig!


    Härligt att du har en bra klinik! Har hört bra om Carl von Linné kliniken. Rmc i Malmö har varit ok, har dock haft olika läkare vid varje besök och det har inte känts hundra... Blir lite löpande band där och stressigt. Samtidigt bra att man får gratis försök via landstinget.

    Håll mig uppdaterad om hur det går för dig. Vi hoppas på det bästa för oss alla!
  • staypositive80
    Eeii skrev 2019-12-04 13:06:26 följande:

    Ja, jag är verkligen så nöjd med dem. Alla är så otroligt omtänksamma och tar sig verkligen tid för oss vid varje besök vi varit där. Trist att din är sådär men resultatet kan ju ändå bli bra, vi får hoppas på det.

    Hur känns det nu för dig? Jag vaknade i morse med typisk mensvärk men just nu känner jag inget. Hade inte så mycket känningar igår heller och då kommer ju det där hoppet som ett brev på posten. Vågar varken tänka det ena eller det andra utan vill nu bara att dagarna ska gå och att mensen ska hålla sig borta. Vi håller varandra uppdaterade. Kram


    Ruvardag 4 idag, och beräknad mens idag men än känner jag inget. Har haft lite molvärk från och till i veckan och lite hugg i nedre delen av magen, men kanske lutinus?! Hoppas mensen håller sig borta här också. Härligt att du inte heller fått din och att du mår bra. Jag tycker dagarna ändå flyter på bra, sysselsätter mig med jobb och sen lite tv-serierna när jag väl är hemma - för att inte googla för mycket haha!

    Idag är det julfest med jobbet, men kör bil så använder det som ursäkt för att inte dricka.

    Vilken RD är du på nu?

    Så spännande det här! Tänk om bara fått plussa alla här!! Kram
  • staypositive80

    Jag har testdag lite innan er, 11 dec. Är idag på RD6 och vaknade av illamående. Mina bröst ömmar också idag. Har inga menssmärtor alls och den känns långt borta, även om den var beräknad igår. Fast sånt kan ju ändras snabbt... Men hoppet lever! Så himla kul om vi alla plussat :)

  • staypositive80
    Tussss skrev 2019-12-06 11:18:34 följande:

    Hej, 

    Jag hoppar in här också 

    Jag är på ruvardag 4 idag med en 5dagar efter ett FET. Vågar knappt skriva här, har gått åt pipsvängen varje gång tidigare 

    Jag har beräknad mens på söndag och hittills har jag noll symptom. Jag har inte haft några symptom på mina två tidigare plus heller som iofs slutade illa. 


    Välkommen!! Åh förstår dig, men vi försöker vara försiktigt positiva här i gruppen och peppa varann. Hur många dagar ruvade du de andra gångerna innan du fick mens?

    Tredje gången gillt säger man ju, så denna gång hoppas vi det går vägen för dig.

    Kram
  • staypositive80
    Myranisaurius skrev 2019-12-06 21:33:25 följande:

    Hej! Hoppar gärna in här:) Är i RD 6 idag. Fick till oss att testa 18/12. Är svullen o spänd i magen, mest övre delen. Sjukt ömma bröst etc. Jag har svårt att veta vad som är vad då jag brukar få typ gravidsymtom-liknande innan mens. När kan man börja få symptom? Någon som vet? Vad har ni fått först?


    Spännande! Då hoppas vi på det bästa! Jag känner igen mig, brukar också ha ömma bröst osv innan mens så väldigt svårt att veta vilket som är anledningen. Jag tror det är olika när man får symptom men många skriver mellan ruvardag 8-10. Men som sagt individuellt. Man är ju dessutom lite extra observant för minsta lilla. Har själv testdag nästa vecka, men såå sugen på att testa imorgon. Skulle haft mens för tre dagar sen, men cykeln kan ju vara rubbad av alla mediciner och hormoner man tagit och tar.... Suck! Evig väntan men hoppas ändå det kommer nåt gott ur den :) Kram
  • staypositive80
    Jooosen skrev 2019-12-07 09:49:41 följande:

    Rd 10 idag men femdagars som några vet!! Igår trodde jag att mensen kom på morgonen. Satte in en tampong som var tom sen. Tar ju inte vaginaltabletter utan tog endast ovitrelle, 3 st. Sista var samma dag som embryot sattes in. Står inte ut. Känner lite molvärk men annars inget. Vågar inte testa, o se ännu ett negativt test :(. Men ska ha födeldagsfest ikväll!


    Åh hoppas mensen håller sig borta! Njut av födelsedagfesten ikväll, bra sätt att skingra tankarna :) Jag bakar lussebullar men fick huvudvärk så vilar lite in emellan. Hoppas ej mens på g....

    Kram
  • staypositive80

    Idag kunde jag inte vänta längre och smygtestade imorse när jag vaknade (har testdag på torsdag, så om 4 dagar). Fick ett svagt plus :) är så himla glad, kan knappt fatta det. Får testa igen på torsdag för att verkligen vara på säkra sidan men det bådar gott :)

  • staypositive80
    Jooosen skrev 2019-12-08 10:04:53 följande:

    Stort grattis! Vad underbart! Hur känner du dig? Är på ruvardag 11 idag med femdagars. Ömma bröstvårtor annars nada. Vågar inte testa.... känner mig precis som vanligt :/.... men mensen är sen. Tar ju inga vaginaltabletter som kan skjuta upp den... vet inte hur mkt ovitrelle ska förlänga den..


    Tack snälla!! Känner mig som vanligt också, men har varit lite tröttare, mått illa ett par morgnar och är ganska känslosam. Har dock inte vetat om det varit Lutinus.

    Det låter verkligen lovande för dig också!! Så spännande! När ska du testa?
  • staypositive80
    Tussss skrev 2019-12-09 11:53:41 följande:

    Grattis! 


    Tack goa!

    Har inte vågat testa fler gånger men har ju testdag nu i veckan så snart dags på riktigt.

    Hur mår du?
  • staypositive80
    Tussss skrev 2019-12-09 20:01:47 följande:

    Kommer gå bra då med! :)

    Sådär, min mens kom precis :( orkar inte. Förstår inte varför det ska vara så jävla svårt :(


    Nej så drygt :( men är det "vanlig" mens eller kan det vara nidblödning?

    Massa styrkekramar till dig <3
  • staypositive80
    Eeii skrev 2019-12-11 19:19:22 följande:

    Hur går det för er alla? Har varit så positiv eftersom jag inte haft en tillstymmelse till mens på g. Fram till igår. På eftermiddagen var det svagt rosa/beige i trosskyddet och jag blev så ledsen. Det var väldigt lite men idag var det en tydligare fläck; rosa/brunt i färger. Alltid ca tre dagar innan mens får jag som en brun flygning så nu misstänker jag att mensen är på g. Kan tänka mig att den kommer så snart jag slutar med Lutinus vilket är idag. Jag trodde verkligen att det skulle gå vägen denna gång eftersom mensen hållit sig borta så länge. Vid vårt första försök kom mensen mycket tidigare. Det är som att min kropp spelar mig ett spratt. Har alla symptom på att mensen är på g men ändå hoppas jag. Blir så trött på mig själv. Testdag på fredag men det känns som det är kört. Vill bara skrika rätt ut...


    Åh så typiskt! Vilket skit om det blir mens. Jag håller dock tummarna för fredag, för man vet ju aldrig.... Stor kram!
  • staypositive80

    Jag har officiell testdag idag och fick starkare plus jämfört med i söndags. Mår bra annars, lite ömma bröst och ballongmage men i övrigt inget. Får hoppas allt går vägen nu bara, vet ju att missfallsrisken ökar med åldern, och jag är 39... Men får ta en dag i taget.

    Skickar en massa kramar till er som skrivit i tråden, stöttat, delat med er med hur ni mått och varit kanonfina. Vill gärna höra hur det går för er (om ni inte skrivit på ett tag) och hur ni mår!

  • staypositive80
    Jooosen skrev 2019-12-12 09:19:42 följande:

    Vad underbart att höra!! Visst var detta erat första försök? Hat du redan kollat når bf blir? :p . Jag har testdag imorn. Är på ruvardag 15 med femdagars odlat. Min cykel har aldrig nånsin varit såhär lång. Tar ju inga vaginaltabletter som skjuter upp mensen heller.... men kanske kroppen ändå jävlas med mig.. inga speciella symptom förutom ömma bröstvårtor tillofrån o liiiite molvärk ibland. Så nervös!!


    Ja det var första försöket. Trodde aldrig det skulle ta sig så snabbt, läst om alla som har gjort många försök och var inställd på det. Men vågar inte ropa hej än, mycket kan hända... Bf blir augusti, lite osäker när och hur man ska räkna dock vid ivf.

    Åh så spännande!! Då plussar du nog också :)
  • staypositive80
    Eeii skrev 2019-12-12 11:32:58 följande:

    Åh så himla underbart, stort grattis och mängder med lycka till. Hoppas allt kommer att gå bra! Kram


    Tack goa! Håll oss uppdaterade om hur det går för dig, ok! Kraaam
  • staypositive80
    Myranisaurius skrev 2019-12-12 16:20:01 följande:

    Jag har sedan rd 4 haft mycket spända bröst och "molverk" (känns som mensverk typ men inte lika ont). Sedan rd 7 har jag även varit mycket trött dygnet runt (ej likt mig) och har sedan idag efter frukost varit yr och mycket illamående. Inte spytt men hade jag stått över en toalett så hade det kommit.

    Inbillar jag mig?

    Kan lutinus göra så?

    Eller ska jag våga göra ett test tidigare?

    Varför får man olika lång tid för testdag? Jag hade insättning 5 dagar efter att man plocka ut ägg. Skulle testa 18 dagar efter återföring men sett andra som oxå haft 5 dagar odling men fått testa tex 15 dagar senare.

    Sorry att jag frågar så mycket!

    Kram


    Det låter som graviditetstecken! Jag hade samma symptom och plussade. Min testdag var endast 12 dagar efter insättning efter 3 dagars. Jag smygtestade ju dag 8 eller 9 och fick svagt plus.

    Jag hade testat lite tidigare om jag känt som dig, men du avgör ju själv :)

    Håller tummarna för dig!!
  • staypositive80
    Jooosen skrev 2019-12-13 07:12:30 följande:

    Jag plussade starkt idag på testdagen! Är så otroligt lycklig!


    Grattis!!! Så himla kul ju :))))
  • staypositive80
    Myranisaurius skrev 2019-12-13 13:00:37 följande:

    Jag testade idag rd 13 (5 dagar innan) mycket starkt plus!!

    Grattis till Jooosen oxå!


    Åh va kul!! Grattis :)))
  • staypositive80
    Eeii skrev 2019-12-13 13:37:10 följande:

    Hurra för alla plus! Så glad för er skull. Dessvärre fick jag negativt besked idag när jag testade men det var förväntat eftersom jag börjat blöda lite. Var så hoppfull denna gång men så blev det negativt besked. Igen. Det känns som att hjärtat ska gå sönder. Men, jag ger inte upp. Ska bara sörja detta och sedan blir det nya tag. Kram på er alla!


    Nej va trist!! Så ledsen för dig :( Förstår att det måste kännas skit. Sörja är viktigt. Jag har lyssnat mycket på Ruvarpodden när det emellanåt var tungt under behandlingen, hittade tröst i att höra om andra som har det kämpigt också.

    Stor kram!
Svar på tråden Ruvardagar - följas åt?