• Anonym (hej)

    Borde jag fråga ut en 17 åring på en fika?

    Det är en tjej på träningen som flörtar med mig. Vi har inte pratat mycket. Mest med våra ögon. Jag försöker lära känna henne. Dock svårt på träningen. korta konversationer, tränar ihop, skämtsamt och väldigt oskyldigt. Hon verkar jordnära, disciplinerad, väluppfostrad. Detta har pågått i tre veckor och nu har jag känslor för henne. Jag vill lära känna henne, jag tänker på henne hela tiden. Jag var precis på väg att fråga ut henne på en fika men då märkte jag att hon såg väldigt ung ut. Jag antog redan att hon var ung. Kanske 20+. Men detta gjorde mig rädd. Jag kollade upp henne på sociala medier och fick reda på att hon är 17. Jag ska fylla 30.
     
    Det har gått ett halvt år sedan mitt sex års långa relation tog slut. Jag söker kärleken igen. Jag har dejtat men det har bara lett till sex. Allt jag gör är att arbeta, träna och har dåligt socialt liv på grund av dataspelen på nätterna.
     
    Och nu kommer den här flickan från ingenstans. Min motivation är tillbaks, jag är gladare, jag vill tävla igen och mitt spelberoende har försvunnit på grund av denna tjejen.
     
    Varför måste hon vara 17!? Detta förstörde allt. Jag har aldrig träffat någon nära denna ålder och jag vet inte vad som har hänt mig. Jag har en liten syster och jag minns när jag blev arg när hon dejtade män som är 8 år äldre. Nu är jag den killen. För mig är detta fel! Jag har dejtat kvinnor i ett halvt år nu utan framgång och nu ger den här 17-åringen mig dom största fjärilarna. Jag är en mycket kalkylerad person så jag kommer inte göra något dumt innan jag vet vad jag gör. Så vad händer här? Är det något fel med mig? Är det ens någon ide att fråga ut henne? Vad ska jag göra?
  • Svar på tråden Borde jag fråga ut en 17 åring på en fika?
  • Tappadstekspade
    Anonym (Japp det borde du!) skrev 2019-12-01 23:33:31 följande:

    Sannolikt inte. men vill hon nu ändå det, av någon anledning så tycker jag TS bör passa på. Chanser med snygga, unga tjejer kommer väldigt sällan eller aldrig i medelåldern. (med undantag för kändisar o dyl, men jag menar normala medelålders män). ju äldre man själv blir, ju mindre möjlighet har man till detta dessutom.

    Så att inte agera på ett sånt läge som TS åtminstone tror sig ha, är ett hån mot alla medelålders gubbar som någon gång tittat lystet efter en tjej som vart alldeles för ung för honom. han är inte bara skyldig sig själv, utan alla oss att försöka ta tillvara på detta.


    Skyldig dig och alla andra? Är han skyldig dig och andra att försöka få en sjuttonåring att ingå en relation med honom? Är du helt dum i hela huvudet? Det här handlar inte om DIG och ANDRA som vill knulla tonåringar. Det här handlar om TS och en sjuttonåring där den senare riskerar att berövas sin ungdom. Du är riktigt äcklig och jag tror att du även tänder på prepubertala barn för att du resonerar exakt som en pedofil. Du tar ifrån ts hans personliga ansvar och inbillar honom att han har en skyldighet att knulla henne. Äckel.
  • Anonym (Japp det borde du!)
    Tappadstekspade skrev 2019-12-02 02:17:14 följande:
    Skyldig dig och alla andra? Är han skyldig dig och andra att försöka få en sjuttonåring att ingå en relation med honom? Är du helt dum i hela huvudet? Det här handlar inte om DIG och ANDRA som vill knulla tonåringar. Det här handlar om TS och en sjuttonåring där den senare riskerar att berövas sin ungdom. Du är riktigt äcklig och jag tror att du även tänder på prepubertala barn för att du resonerar exakt som en pedofil. Du tar ifrån ts hans personliga ansvar och inbillar honom att han har en skyldighet att knulla henne. Äckel.
    Nej. jag attraheras inte av prepubertala barn, ej heller av 17åringar. Men en 17åring är rätt nära i ålder där kvinnor är som mest attraktiva. Hon är några år före det.
  • Tappadstekspade
    Anonym (Japp det borde du!) skrev 2019-12-02 07:00:33 följande:

    Nej. jag attraheras inte av prepubertala barn, ej heller av 17åringar. Men en 17åring är rätt nära i ålder där kvinnor är som mest attraktiva. Hon är några år före det.


    Att någon är attraktiv är helt jävla irrelevant för de gränser som finns i huvudet på normala människor. Jag förstår att du har en så gränslös syn på sex att du skulle tycka att det var i sin ordning om en gubbe knullade din tonårsdotter. Gubben är ju skyldig dig och andra att knulla tonåringen, eller hur?
  • LukeStairwalker

    En fika kan ju vara rätt så oskyldigt och då kanske du inser att ni inte har så mycket att prata om. En 30-åring och en 17-åring befinner sig på helt olika sociala plan. Jag tvivlar starkt på att hennes tillvaro och omgivning intresserar dig i längden och tvärtom för henne.

    Du var nog bara hakat upp dig på en spännande fantasi och när du får lite distans till det hela kommer du undra hur du tänkte.

    Ingen fara, dock. Vi alla tappar det sunda förnuftet once in a while.

  • Jamesdio

    Du har ersatt ditt spelberoende med besattheten av henne och den spänning du känner av att fantisera om henne. Tror nog inte att hon har dessa känslor för dig.

  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Age Ain´t Nothing But A Number) skrev 2019-11-30 21:36:19 följande:
    Gör han något olagligt? Nej.
    Mandy Smith gifte sig med Bill Wyman när hon var 19 och han 50 (?).
    Alla kvinnor har varit med om det, att mycket äldre män visar "för stort" intresse. det är väldigt jobbigt. Av den anledningen är det många unga tjejer som låter bli att träna på gym och i simhallar. De står inte ut med uppmärksamheten. Att betraktas som ett stycke kött, ett villebråd.

    Han ska inte låta bli för att det han gör är olagligt utan för att det är olämpligt och för att han utsätter den omyndiga flickan för obehag.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (hej) skrev 2019-12-01 03:45:01 följande:

    Tack för ditt råd. Jag uppskattar det.


     


    Anonym (Z) skrev 2019-11-30 18:09:19 följande:

    Just 17år innebär att hon går i skolan fortfarande, bor hemma, och knappt kommit in i vuxenlivet ännu. Hon kanske inte ens vet hur man sätter igång en tvättmaskin, ringer myndighetssamtal, ha ett sparkonto, jobb osv.

    Det mest logiska hade varit att söka sig till någon som är närmre din egen ålder. Du är kär, det kan du inte rå för. Det är en kemisk reaktion i din hjärna. Och kanske ser du och beter dig yngre än vad du är. Logisk så kan du resonera vuxet och inte agera på dina känslor. För hennes skull! Låt henne leva livet när hon är ung. Min dotter är just fyllda 18år. Hennes kompisar är ett år yngre eftersom hon gick om en klass. De kan inte mätas med en vuxen persons hjärna. De resonerar helt annorlunda. De tänker inte på morgondagen och vilka bekymmer man har i vuxenlivet. De lever här och nu. De har två år kvar av gymnasiet och vet knappt vad de vill göra ens. Läser läxor och chattar på sociala medier.


     


     


    Tack för ditt råd. Men vad får dig att tro att jag skulle automatiskt beröva hennes liv när hon är ung? Kan absolut vara så men beror väl på hur bra man är mot varandra? Vill hon gå ut och klubba som en tonåring så är det väl självklart att man hade låtit henne göra det. Vill hon gå på balen med en kille då hade jag självklart gjort det med henne. Vill hon gå med någon i skolan i sin egen ålder då hade hon självklart fått göra det också? Haha!


     


    Jag tycker det är mycket fördomar här. Jag förstår varför. Men tänk lite längre snälla. ?Han är väldigt mycket äldre, det måste betyda att han är en snusk gubbe och kommer förstöra hennes liv?.


     


    Jag vill fråga en sak. Låt oss anta för ämnets skull att jag är en väldigt mogen människa, god människa och inte en manipulativ än och att denna tjej inte är en fjortis, självisk, bortskämd snorunge. Utan hon faktiskt är mogen för sin ålder. Vi bara leker med tanken här! Är det fortfarande något dåligt då tycker ni?


     


    Visst, jag är lååångt före henne i livserfarenhet. Men Varför ska det nödvändigtvis vara en dålig sak? Hon kanske inte vet hur man tvättar, ringer myndigheter, har ett sparkonto. Nee men vad spelar det för roll? Tänk på vad fina saker jag hade kunnat göra för henne till skillnad från vad en pojke kan. Tänk vilken RESPEKT och VÄRDIGHET jag hade kunnat ge henne med tanke på min erfarenhet. Det kan ju faktiskt också bli en FÖRDEL?


     


    Det kanske inte kan mätas med en vuxen persons hjärna. Nej, men fortfarande... Så länge båda gillar varandra, det är ömsesidigt. Den äldre är god, mogen och inte utnyttjar hans ålder med makt. Hon är ung men ingen självisk, bortskämd snorunge och ganska mogen för sin ålder. Vad är problemet?


     


    Då kanske man frågar sig. Vad får dom ut av varandra då? Ja men vafan spelar det för roll? Det är väl deras ensak? Precis som en gold digger vill vara med en man som har pengar. Sen skaffar dom barn och blir familj. Kanske inte är en bra anledning tycker du men älskar dom varandra på grund av det så är väl det inte din ensak?


     


     


    Detta handlar väl ändå i slutändan om hur väl individerna i fråga kan samarbeta ut sina svårigheter tillsammans. Visst relationen hade varit ett stort pris att betala. Men normer kanske mäter tendenser men det kan inte mäta individer.


     


    Hon kanske är för omogen visst. Men då kan man säga att om hon träffar en annan omogen kille så blir ju det ännu värre? Omogen tjej + omogen kille = knas? Så varför är det fel om en mogen 29-årig man och en 17-årig tjej träffas? Det är väl mer troligt att en 29-årig kille kan ta hand om en henne bättre än dom flesta 17-åriga killar kan.
    Behöver inte alls vara så här. Men jag hoppas ni förstår hur jag menar. Upplys mig gärna.


     


    Jag kan lova dig att alla kvinnor i den här tråden varit med om efterhängsna äldre män när de var unga. Det kan börja redan när man är 12 och slutar inte förrän efter 25. Vi vet vad vi pratar om! Det finns tjejer som är intresserade av mycket äldre män, men dessa är försvinnande få. Den absolut största majoriteten av alla tjejer känner obehag om nån mycket äldre glor på dem eller bjuder ut dem. Faktiskt.
  • Anonym (Eh!)
    smulpaj01 skrev 2019-12-01 09:27:25 följande:

    Kan tillägga att den kända artisten och jag tog bussen tillsammans från honom nästa morgon och han blev helt chockad när han insåg att jag reste på "barnbiljett". Han ringde inte mig mer för han hade till skillnad från många andra vett att inse att jag var alldeles för ung.


    Det är så man ska göra som äldre kille/man. Inse att tjejen är för ung! Få gör det.
  • Anonym (Eh!)
    Dr Nail skrev 2019-12-01 10:13:57 följande:

    Vem kommer tacka dig om du avstår? Inte jag i alla fall. Så gör det, istället för att ställa en meningslös fråga på ett meninslöst forum.


    Den där tjejen skulle garanterat tacka honom om han avstår, liksom hennes föräldrar och andra i hennes närhet som bryr sig om henne.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Japp det borde du!) skrev 2019-12-01 17:28:06 följande:

    Jag tycker att du borde göra det. Det är lite halvpedo, och kommer ses med oblida ögon men strunta i det. Hon gör dig lycklig redan utan att ni ens är ett par skriver du. Känner man så starkt, så skall man försöka tycker jag.

    Hade en tant skrivit samma om en 17årig pojke hade alla andra tanter utom kanske en här tyckt att det där är helt ok och fint. Den enda som hade invänt hade vart pojkens mamma.

    17 är för ungt för mig, men om jag hade möjlighet hade jag gärna träffat någon ung tjej, kanske i 25års åldern. Jag håller därför tummarna för dig! 


    Nej, andra tanter hade inte alls tyckt att det var OK - trots att det är betydligt fler 17-åriga killar som kan tänka sig sex (inte vara tillsammans med) en 30-årig kvinna.
Svar på tråden Borde jag fråga ut en 17 åring på en fika?