• Anonym (Heartbroken)

Missfall och han sticker

Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt

Jag förstår att han är ledsen men gör man så...

• Svar på tråden Missfall och han sticker
  • Anonym (Heartbroken)

Tusen tack för ditt inlägg. Skönt att höra en mans perspektiv.

• Walker90

Mitt ex sa också att han skulle dricka mindre och skärpa sig men det blev samma elände nästan varje helg. Han älskade mig och blev väldigt ledsen när jag lämnade honom men jag var tvungen.

Problemet är att din partner vägrar inse att han har problem. Skulle han vara öppen för att ens gå och prata med någon om er relation ?

• Anonym (Heartbroken)

Tjej. Vad glad jag är för din skull. Ditt inlägg inger hopp. Jag har försökt så länge att stötta honom och hjälpa honom att sluta men det är bara tomma löften från hans sida. Han super sig full... ångrar sig dagen efter pga att han mår dåligt i sin baksmälla. Lovar dyrt och heligt att ALDRIG dricka igen... till nästa gång. Spelar ingen roll vilken veckodag det är. Han vet hur mycket det sårar mig men inget händer. Denna gången behövde JAG honom och han bara sticker. Han verkar även ha blockat mitt nummer för mina meddelande levereras inte...

• Anonym (Heartbroken)

Verkar som om ingen av er tjejer är tillsammans med dessa män längre... Som ni alla säger. Ett förhållande handlar om kärlek, omtanke och respekt och de kan inte ge oss det pga sitt beroende... Är bara så chockad idag pga allt som har hänt. Vet innerst inne att jag förtjänar bättre... men det gör ändå ont...

• Walker90
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-08 23:27:29 följande:

Verkar som om ingen av er tjejer är tillsammans med dessa män längre... Som ni alla säger. Ett förhållande handlar om kärlek, omtanke och respekt och de kan inte ge oss det pga sitt beroende... Är bara så chockad idag pga allt som har hänt. Vet innerst inne att jag förtjänar bättre... men det gör ändå ont...

Att göra slut med mitt ex var rätt beslut men samtidigt fruktansvärt jobbigt. Jag var fortfarande kär i honom men jag orkade inte med alkoholen och hans svartsjuka längre. Det var ohållbart. Vi båda grät när jag gjorde slut men jag är glad att jag gjorde det.
  • Anonym (Heartbroken)

Ja det är det värsta... Jag är ju fortfarande kär i honom...

• EmberEyes

Vilken tur att det blev missfall, nu har du möjlighet att frigöra dig från död-vikten i ditt liv och hitta en vettig man att avla dina barn på.

• Anonym (Heartbroken)

Ja allting har väl en mening

Är bara så chockad och ledsen... vet att jag förtjänar bättre...

• Anonym (Heartbroken)

Att bli lämnad efter ett missfall är bland det värsta jag har varit med om. Han kom inte hem inatt och har blockat mig på mobilen....

Mår skit

• Anonym (öokljuhyj)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 06:18:07 följande:

Att bli lämnad efter ett missfall är bland det värsta jag har varit med om. Han kom inte hem inatt och har blockat mig på mobilen....

Mår skit

Alla bearbetar sorg på sitt sätt, men det betyder inte att man beter sig illa mot sin partner. Han älskar alkoholen mer än dig. Hans beteende med att blocka dig kan också tyda på att han är lättad över missfallet och att han nu såg sin chans att dra för gott. 

Bara han vet. Oavsett så har han betett sig så illa, så om du tar tillbaka honom nu blir det troligtvis ännu värre - han vet att han kan bete sig som ett svin. du stannar ändå. 

Jag är själv i ett förhållande där jag är medberoende. Min man är dock inte missbrukare, han har psykisk ohälsa. Han vill dock inte göra nåt åt den, han säger sig vilja men inte orka, men inget jag gör får honom att ta tag i det heller, Så jag står också inför att lämna trots att jag älskar honom fortfarande. Men jag älskar den man han är när han mår bra. Han är inte den mannen idag och verkar inte vilja bli det heller. 

Jag går under, jag orkar inte mer och jag vill inte bara existera längre, bara 'leva' på hans villkor. Jag vill LEVA, jag vill må bra utan att känna dåligt samvete. Jag vill känna att det är skönt och kul att komma hem, det gör jag inte idag. Men det gör ont, jätteont och det är fruktansvärt svårt. Jag har känt så här alldeles för långe och har tom hoppats på att han ska göra slut, hitta nån annan vad som helst för att slippa ta detta svåra beslut. Så kommer det inte att bli, det är jag och ingen annan som måste ta det beslutet. 

Jag tycker att du ska kontakta mödravården och berätta vad som hänt. De har psykologer som du kan få prata med. Även om du vill prata med honom så har han tydligt visat att han inte är intresserad av att prata med dig och ju fortare du kan acceptera det och gå vidare, desto fortare kan du börja leva ditt liv och må bra. 

Kram och lycka till! 
Svar på tråden Missfall och han sticker