Missfall och han sticker
Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt
Jag förstår att han är ledsen men gör man så...
Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt
Nej
Till skillnad från missbruk menar du? Du vet att även missbruk klassificeras som sjukdom? Så att lämna den med psykisk ohälsa är inte skillnad mot den som sitter fast i ett missbruk.
Och du kan definitivt vara medberoende - dvs uppfylla,de kriterierna- även till en människa utan ett substansmissbruk. Så fort man stannar i en relation för den andres skull. Trots att man själv far illa i relationen. Av nån känsla av ansvar och att den andres behov är viktigare än ens egna. När man gör våld på sig själv och ständigt anpassar sig efter den andre. Utan att den andre tar sitt ansvar och försöker förändra situationen. När man definierar sitt värde i relationen och värdet i relationen utifrån den andres behov. Tycker jag man gör väldigt klokt i att vända ljuset mot sig själv och se -varför- man gör det. Och så är medberoende en förklaring att titta på.
Jag valde inte att skaffa barn med honom...
Nej...
Nej...
Tycker inte det är samma sak som att ?välja att skaffa barn med någon?....
Tycker inte det är samma sak som att ?välja att skaffa barn med någon?....