• Anonym (Heartbroken)

Missfall och han sticker

Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt

Jag förstår att han är ledsen men gör man så...

• Svar på tråden Missfall och han sticker
  • Anonym (Heartbroken)

Nej

• Anonym (pp)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-08 22:36:44 följande:

Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt

Jag förstår att han är ledsen men gör man så...

Fast du har ju svaret själv "som vanligt". 
    Han super, du skriver att han har problem med det sedan tidigare, du borde kanske inte bli förvånad egentligen?

Du vet vad du har att göra, ta hand om dig och styr ditt liv till hur du vill att det ska vara. Där hoppas jag att det inte finns plats för en alkoholist, som du väljer att skaffa barn ihop med.
  • Anonym (M)
    Anonym (Albina) skrev 2019-12-09 07:22:23 följande:

Till skillnad från missbruk menar du? Du vet att även missbruk klassificeras som sjukdom? Så att lämna den med psykisk ohälsa är inte skillnad mot den som sitter fast i ett missbruk.

Och du kan definitivt vara medberoende - dvs uppfylla,de kriterierna- även till en människa utan ett substansmissbruk. Så fort man stannar i en relation för den andres skull. Trots att man själv far illa i relationen. Av nån känsla av ansvar och att den andres behov är viktigare än ens egna. När man gör våld på sig själv och ständigt anpassar sig efter den andre. Utan att den andre tar sitt ansvar och försöker förändra situationen. När man definierar sitt värde i relationen och värdet i relationen utifrån den andres behov. Tycker jag man gör väldigt klokt i att vända ljuset mot sig själv och se -varför- man gör det. Och så är medberoende en förklaring att titta på.

Det där är extremt förenklat och helt från en persons synvinkel. När du kan problematisera från fler vinklar kan jag bemöta. Men det är du nog inte intresserad av.
  • Anonym (Heartbroken)

Jag valde inte att skaffa barn med honom...

• Anonym (L)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 08:19:34 följande:

Då var det kanske lika bra att det blev missfall..? Barn ska inte växa upp i en sådan miljö. Jag förstår att det känns överjävligt hemskt just nu, men om tio år kommer det nog kännas som det var det absolut bästa just då.
  • Anonym (A)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 08:19:34 följande:

Hade du tänkt att göra abort?

• Anonym (Heartbroken)

Nej...

• Anonym (A)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 09:31:47 följande:

Nej...

Då hade du ju gjort valet att skaffa barn med honom.

• Anonym (Heartbroken)

Tycker inte det är samma sak som att ?välja att skaffa barn med någon?....

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 09:45:33 följande:

Tycker inte det är samma sak som att ?välja att skaffa barn med någon?....

Förlåt min fråga men våldtog han dig?

Du skrev längre upp att han såg fram emot graviditeten och han kanske är ledsen och så, det är ju fullt möjligt.

Men du som kvinna, käraste är ändå prioritet nr 1 för en "normal" man i ett sådant läge. Så tänker jag.

Du är ju inte bara en vandrande livmoder, därför har du rätt att försöka hitta en vettig man istället. Som bryr sig om dig först och främst, plus en eventuell graviditet senare såklart.
Svar på tråden Missfall och han sticker