• Anonym (Heartbroken)

Missfall och han sticker

Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt

Jag förstår att han är ledsen men gör man så...

• Svar på tråden Missfall och han sticker
  • Anonym (Heartbroken)

Nej han våldtog mig inte...

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 10:26:32 följande:

Nej han våldtog mig inte...

Ok. Skönt att höra.
  • Anonym (-----------)

Men vad konstigt. Du valde men valde ändå inte, på mig verkar det som att du bara låter saker hända..?

• Anonym (Heartbroken)

Jag åt p-piller men blev gravid dvs jag valde inte att bli gravid. Bara för att jag inte ville göra abort anser du det... ok

• Onlyme44

Har aldrig förstått dessa onödiga kommentarer på FL

Oftast de som skriver mår oerhört dåligt och ändå ska vissa personer kommentera helt onödiga saker istället för att stötta... lider med dig TS...

• Anonym (Heartbroken)

Tack

• Onlyme44

I detta fallet valde ju inte TS att bli gravid

Och även om hon gjort det vet alla som har levt med en missbrukare hur gärna man vill tro att allt ska bli bra. Man vill tro på varje löfte... patetiskt, löjligt mm ja kanske det men nu behöver TS stöd och omtanke inte spydiga kommentarer

• Anonym (Albina)
    Anonym (M) skrev 2019-12-09 08:14:37 följande:

Det där är extremt förenklat och helt från en persons synvinkel. När du kan problematisera från fler vinklar kan jag bemöta. Men det är du nog inte intresserad av.

Givetvis är det förenklat. Ett diskussionsforum är inte riktigt rätt forum för annat än förenklingar när det kommer till det djupgående psykologiska förklaringar. Och givetvis är det utifrån personen som ser att hen mår dåligt i relationens synvinkel personen ska titta på orsakerna till att personen stannar i relationen trots att den mår dåligt i den. Vare sig du eller jag kan utifrån ett inlägg på en diskussionsforum avgöra om personen har en medberoendeproblematik eller ej. Min synpunkt var att det -kan- vara en sådan problematik som ligger till grund att man stannar, även vid psykisk ohälsa. Och att det är bra att vända ljuset mot sig själv och se till varför man gör det. Varför man inte lämnar.

Din åsikt var att personen omöjligt kunde "skylla på det" för så var det inte. Vem av oss är det som förenklar egentligen?
  • Anonym (op)

Låter som mitt ex.

Han gjorde samma medan jag gjorde en ensam sen abort pga att barnet var sjukt. Idag är jag tacksam att vi inte fick barn ihop.

• Anonym (Heartbroken)

Beklagar att du var tvungen att gå igenom det...

Svar på tråden Missfall och han sticker