• Anonym (-)

    Hur vanligt är det att man kysser varandra efter första dejten?

    Som i rubriken

    Hur vanligt är det att man ger varandra en kyss efter första dejten? Vem brukar ta initiativ till kyssen i så fall? Vad blir er reaktion om kyssen känns fumlig?

  • Svar på tråden Hur vanligt är det att man kysser varandra efter första dejten?
  • TriC
    Anonym (Aa) skrev 2019-12-12 09:41:43 följande:
    Isf håller jag med smulpaj om att det finns stor chans för att det inte blir någon kyss, som tjej hade det krävts en väldigt självsäker kille som tog det initiativet isf och som kunde hantera en skön och avslappnad stämning även efteråt. Ses för fika och se om ni har trevligt och föreslå under fikan att ni ska ses på en kväll snart igen för middag ute eller hemma (så ni kan dricka alkoholhaltigt, sägs inte rakt ut). Först när ni tagit något glas vin tillsammans är chansen större för att båda blir avslappnade och vågar ta intiativ/mötas.

    Oavsett om du gått på dejt innan eller inte så är det aldrig försent/för gammalt att börja. Två individer som möts för ett trevligt möte i förhoppning om fler framtida möten och kontaktskapande - fixar vem som helst i vilken ålder som helst. Super kul för dig att du ska på dejt! Ha gott självförtroende (tänk inga positiva tankar) och satsa på att vara dig själv och visa intresse av den andra genom ärliga och intresserade frågor om personen.
    Att föreslå att man ska ses hemma är samma sak som att säga att man vill knulla. Så om det är något seriöst som TS söker så är det nog ingen bra idé att föreslå hemmadejt i ett så tidigt skede. 
  • Anonym (Greta)

    Väldigt ovanligt skulle jag säga. Speciellt om man inte setts innan i något sammanhang utan har en dejt ifrån nätet

  • Pierott
    Anonym (AFFE) skrev 2019-12-12 10:14:21 följande:

    Klappade min senaste dejt på rumpan och herre jävla vad arg hon blev.Skrek som satan på mig.


    Okej........
  • Anonym (Greta)

    Angående kyssar så var observant på vad tjejen ger för signaler. Flera män har kysst mig utan att jag velat (på dejter) liksom bara sådär . Visserligen har vi haft trevligt och skrattat ihop men det betyder inte att man efteråt vill kyssas. Inte ens om man ses på en andra dejt. Så var observant! Blir man kysst utan att man gett uppmuntran så drar man öronen åt sig, åtminstone jag

  • Anonym (G)
    Anonym (Greta) skrev 2019-12-12 10:42:45 följande:

    Angående kyssar så var observant på vad tjejen ger för signaler. Flera män har kysst mig utan att jag velat (på dejter) liksom bara sådär . Visserligen har vi haft trevligt och skrattat ihop men det betyder inte att man efteråt vill kyssas. Inte ens om man ses på en andra dejt. Så var observant! Blir man kysst utan att man gett uppmuntran så drar man öronen åt sig, åtminstone jag


    Vad är det för signaler du ger om du nu är intresserad?
  • Mandel

    Man behöver inte alls kyssa varandra första dejten även om det känns rätt.

    Känner man direkt att det är rätt så kan man börja med att närma sig varandra och kanske lägga handen på den andres arm osv och se om man får något gensvar.
    Känna efter längden på kramen när man ska skiljas åt osv.
    Man behöver inte stressa!
    Man kan ses många gånger innan man gör någonting.

    Lycka till!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • elin1989

    Om du inte är säker på om hon är intresserad är det nog bättre att inte försöka kyssa henne. Om det blir en andra dejt så vet du att hon är intresserad, ingen risk för obekväm situation då

  • Anonym (Greta)

    Mkt ögonkontakt, kroppskontakt (tex händer) är det slutet på dejten kanske lite längre kramar än normalt .

    Man går liksom inte rakt på bara och kysser nån utan att först känt av att det är okej så att säga


    Anonym (G) skrev 2019-12-12 11:12:57 följande:

    Vad är det för signaler du ger om du nu är intresserad?


  • Anonym (Olika)
    Elin P skrev 2019-12-12 10:16:19 följande:

    Är du tonåring eller vuxen du som frågar? Det är nog väldigt varierande om man kysser varandra och vem som tar alternativ. En del kanske träffas flera år innan de blir ett par och andra har sex på första dejten. Inget fel med någon av varianterna om man båda är nöjd så.


    Jo, det kan vara väldigt olika. Min fru och jag träffades många gånger under ett halvår innan vi bestämde oss för att vi skulle vara ett par. Och först när vi var ett per kysstes vi. Sen väntade vi ännu ganska länge innan vi hade sex. 

    Däremot med hennes tidigare pojkvän gick det väldigt fort, de låg med varandra redan första dejten. 

    Inget är självklart rätt eller fel och alla relationer kan vara olika. Man får väl bara försöka läsa av hur den andra känner, vara lagom öppen och lägga initiativen på en lagom nivå. Inte så enkelt men förhoppningsvis faller det sig naturligt.
  • CarinaL26
    Elin P skrev 2019-12-12 10:16:19 följande:

    Är du tonåring eller vuxen du som frågar? Det är nog väldigt varierande om man kysser varandra och vem som tar alternativ. En del kanske träffas flera år innan de blir ett par och andra har sex på första dejten. Inget fel med någon av varianterna om man båda är nöjd så.


    Ts skriver att han är 28 och saknar erfarenhet av kvinnor och gör han det kan jag förstå hans frågor även om jag tyckte de kändes rätt pubertala först.

    Om du är minsta tveksam TS ska du inte försöka kyssa henne efter en kort första dejt. Om hon tar initiativ är det en annan sak. Fokusera inte så mycket på om det blir en kyss eller ej utan på att utstråla ditt bästa jag, lyssna på henne och verka intresserad. Allt för att skapa förutsättningar för fler dejter. Och säg för guds skull inget om din oerfarenhet.
Svar på tråden Hur vanligt är det att man kysser varandra efter första dejten?