Min man missköter hygien - ledsen
Jag vill inte såra honom, jag vill inte säga sånt som gör honom ledsen. Jag ber honom ibland att duscha , eller att han borstar tänderna och då gör han det. Men jag vill inte påminna honom dagligen. Det känns som att det förstör mina känslor mot honom. Jag älskar honom och vill känna hans närhet men hans hygien står emellan oss.
Jag vill fortfarande kyssas men han borstar aldrig tänderna, sjuk avtändande och till och med äcklig så jag skäms framför våra vänner när han luktar illa ut munnen eller när han skrattar o hans fula gula tänder med tjock beläggning syns.
Det gör mig ledsen . Tankarna rullar på. Är det bara det vad jag förtjänar? Jag kan i alla fall inte lämna honom pga det. Eller jo, det kan jag, men vill jag verkligen kasta bort allt vad vi har och är allt vad vi har gått igenom tillsammans (under över 11 år tillsammans, 3 gemensamma barn) värt så liten så jag kan lämna bakom mig allt pga att han sköter inte sig. Mår han dåligt? Är han deppad? Hur kan jag hjälpa honom? Han vill inte ändra på det. Han vill vara som han är. Han har rätt att vara som han vill. Jag har mitt val. Jag kan inte välja annat. Är det så vi ska ha det? Är det det vad jag förtjänar? Är det så jag måste leva härefter?
Igår kväll var jag så sugen på att ge honom lite oral njutning. Men när jag kom på att han har inte duschat i över 3 dagar valde jag att sova istället. Fy. Nää jag vill inte snyfta mellan hans ben när han har inte duschat i en halv vecka. Han duschar 1-2 ggr/vecka eller när han luktar svin(vilket han gör efter fysiskt ansträngning; så han duschar alltid efter jobbet, men nu när han är på semester blir det sällsynt ... nej det är inte så het och attraktiv att behöva hålla koll på när har han duschat senast innan jag vågar krypa in under täcket.
Jag vill inte såra honom. Jag vet inte om man ens kan ta upp för diskussion något så känsligt som hygien. Annars är han en riktigt vän och partner, underbar man o pappa åt våra barn. Vill inte gärna lämna honom. Men jag är tveksam i mina känslor. Jag äcklas av honom och skäms över hans hygien. Samtidigt är jag fortfarande sugen på att få kyssas o ha sex med honom. Vad är vad? Och hur kan vi gå vidare härifrån?