liloma skrev 2020-10-02 10:47:26 följande:
Vår skriker också mer på kvällarna, brukar ha sin peak mellan 23-01, när det vissa kvällar varit riktigt skrikigt och inget hjälper. Men tycker det har blivit lite lugnare nu, det går liksom lättare att dämpa skriken. Kanske också att man börjar förstå lite mer vad han vill, men absolut inte alla gånger!
Vår har också en del magont, han pruttar väldigt mycket :P men det är ju bra att luften kommer ut iallafall, haha. Men det märks att det gör ont och han spänner sig och blir helt röd.
Tycker amningen är lite jobbig, mest att hitta bekväma positioner, speciellt under natten. Har fått så ont i axlarna, nacken och ryggen :/ Upplever också att han ibland tar för litet grepp, försöker då få honom att ta om och ta större grepp. har du haft kontakt med amningsmottagningen? Jag tänkte ringa dit och fråga om lite tips, BVC tyckte också det. Man ska ju ändå amma ett tag och även om han får i sig så känns det bra att det blir bekvämt för oss båda....
Jobbigt! Men som du säger så har det nog börjat bli liiite bättre här med! Lite mer glada stunder nu. Exakt samma här. Mkt pruttar o hon kan oxå spänna sig o bli illröd haha... men bra att dom kan prutta! Använder du några magdroppar? Mitt visade sig vara svamp på bröstvårtorna. Därför det gjort så vansinnigt ont o haft som skållade röda bomber haha. Har fått medicin nu o känner redan skillnad! Men va fsktidkt ändå till en amningsmottagning i veckan! Det var jättebra! Fick lära mig lite tips o så. Tycker verkligen du ska be om hjälp där. Som du säger ska man ju göra detta ett tag fram över!
Jag har precis som du. Man koncentrerar sig så mkt på att lillen ska få bra grepp oSv så man glömmer hur man själv sitter. Man spänner sig nog massa o har kass position... har du lärt dig liggamma något?