• Anonym (kräkpoo)

    TJEJER: Varför bär ni string?

    Man funderar ju ofta varför ni väljer att ha stringtrosor. Är det för att samhället påverkat er till det? Har killen/exen tjatat er till det eller hoppas ni på fler ligg med det?

  • Svar på tråden TJEJER: Varför bär ni string?
  • Anonym (50-åriga damen)

    För att de är de enda trosor jag tycker är sköna och dessutom är det dom som ger mig fördelaktigaste rumpan.

  • Anonym (...)

    När jag säger/hör någon annan säga att trosor "skär in" så tolkar jag det som att de trycker mitt på skinkorna och delar av rumpan, typ... Funkar om man bara har trosor men med byxor/kjol/klänning utanpå tycker jag det är så galet fult. Även boxerkalsonger har en söm på vardera skinka som är riktigt ful om byxorna är av tightare modell. Att trosorna däremot "åker in" tolkar jag som att de korvar sig mellan skinkorna. String gör ingetdera så därför använder jag bara det under mina kläder!

  • Anonym (no way)
    Anonym (Ano) skrev 2022-01-10 22:11:13 följande:

    Fråga till tjejer:

    Om er kille ville att ni alltid skulle ha string på er. Hade ni gjort det?


    Nej och jag har aldrig upplevt att mina trosor delar upp min rumpa. Antar att den är för muskulös för det.

    String är något jag sätter på mig om jag vill vara sexig och generellt sett brukar de sällan vara på så länge att det gör någon större skillnad hur bekväma de är Flört
  • Anonym (Mn)

    Tycker ofta det är bekvämare, speciellt under tighta byxor.. Andra trosor skär ofta in i låren /rumpan om de är hyfsat tighta och åker upp och det kan bli för varmt om det är varmt ute.

    När jag sover har jag däremot vanliga stora trosor men då har jag ju inga kläder utanpå.

    Nu när jag är höggravid sitter ofta mina gamla stringtrosor bättre och är töjbarare än mina gamla trosor som inte är string .. men har fått köpa nya stora ganska fula sovtrosor.

  • Anonym (Mn)
    Anonym (...) skrev 2022-01-11 17:27:56 följande:

    När jag säger/hör någon annan säga att trosor "skär in" så tolkar jag det som att de trycker mitt på skinkorna och delar av rumpan, typ... Funkar om man bara har trosor men med byxor/kjol/klänning utanpå tycker jag det är så galet fult. Även boxerkalsonger har en söm på vardera skinka som är riktigt ful om byxorna är av tightare modell. Att trosorna däremot "åker in" tolkar jag som att de korvar sig mellan skinkorna. String gör ingetdera så därför använder jag bara det under mina kläder!


    Håller med , har ofta de problemen med vanliga trosor när jag har kläder utanpå.
  • Anonym (Mn)
    Anonym (Ja till string) skrev 2022-01-11 00:06:09 följande:

    Då har du uppenbarligen inte min typ av rumpa! Har stor, rund rumpa, breda mår och väldigt smal midja. Ingenting sitter bra förutom string. Boxer åker upp och korvar sig plus att det blir glapp mellan fittan och trosan vilket gör att det liksom upplevs blött. Galet obehagligt. Hipster åker ner och lägger sig under byxlinningen med resultatet att det känns som att de kasar av. Vanliga tanttrosor sitter tight så att de ger märken eller är obekväma runt magen. Det enda som sitter bra och obemärkt är string. Faktiskt. String är ju en modell bland andra så jag har provat mig fram genom trosdjungeln. Det är inte som att jag inte vet om att det finns andra alternativ än string. Jag är 40 är. Ensamstående med barn och det är verkligen inte för att visa upp mig som jag har valt den modell på underkläder som jag har gjort. Jag gör det för min egen skull. Jag kan verkligen inte förstå varför de som inte själva gillar string bara kan inse att allas kroppar inte är lika dant skapade som deras egna.


    Tycker samma sak, string är bekvämast för mig att ha när jag har kläder. Har också ganska stor rumpa och lår och ganska smal midja (när jag inte är höggravid som nu). Tycker oftast andra trosor skär in i rumpan och låren om de är tighta. Och köper man jättestor storlek så att de inte är tighta alls blir det ju knöligt och fult när man har byxor, kjol eller klänning utanpå.
  • Anonym (??)

    Jag fattar inte varför stringtrosor är annorlunda än någon annan modell. För vissa sitter dom helt enkelt bättre och mer bekvämt och konstigare än så är det inte. Om jag ska ha jeans eller byxor är string den enda modellen som sitter bekvämt på plats, alla andra modeller hasar ner och drar med sig byxorna så jag får dra upp dom konstant. Vill jag känna mig sexig är string verkligen inte det första jag tänker på och min man håller med. 

    Flera i tråden låter som min gamla morsa som utan att ens ha provat ett par string ar pinsamt anti och ser string som något syndigt kvinnor bara använder för att de blivit tvingad av män.....att string faktiskt sitter mest bekvämt på vissa kroppar är tydligen helt omöjligt. Så löjlig inställning.

  • Anonym (jen)
    Anonym (??) skrev 2023-08-21 17:58:51 följande:

    Jag fattar inte varför stringtrosor är annorlunda än någon annan modell. För vissa sitter dom helt enkelt bättre och mer bekvämt och konstigare än så är det inte. Om jag ska ha jeans eller byxor är string den enda modellen som sitter bekvämt på plats, alla andra modeller hasar ner och drar med sig byxorna så jag får dra upp dom konstant. Vill jag känna mig sexig är string verkligen inte det första jag tänker på och min man håller med. 

    Flera i tråden låter som min gamla morsa som utan att ens ha provat ett par string ar pinsamt anti och ser string som något syndigt kvinnor bara använder för att de blivit tvingad av män.....att string faktiskt sitter mest bekvämt på vissa kroppar är tydligen helt omöjligt. Så löjlig inställning.


    Håller med dig, vissa här låter som victorianska nuckor. Strings är väldigt bra för att dröja troskanten under tajta byxor och det blir mycket bekvämare än tantiga trosor som skär in i rumpan och magen. Rumpan blir faktiskt en miljon gånger snyggare. Dessutom är stringtrosor sexiga. De enda som säger annat är gubbar som sitter just här på FL. Inte en enda gång har jag träffat på eller pratat med någon man i verkligheten som har tyckt att stringtrosor inte är snygga eller sexiga på kvinnor.
  • EpicF

    Använder det ibland, dels för att jag tycker det är bekvämt och sedan passar det kläderna bättre. Min sambo bryr sig inte om vad jag har för trosor, han gillar mig som jag är. 

  • Anonym (String)

    Jag använder string rätt så ofta för jag tycker att dom är skönare än andra trosor   

  • Anonym (Onödigt plagg)

    Jag brukade ha string enbart för att jag vet att min man gillar det, men sedan kom jag på att det fungerar ännu bättre att inte ha några trosor eller kläder alls för att få honom på humör. Så det är ett helt onödigt plagg även som sexplagg.  

  • Anonym (Nein)

    Nej jag bär inte string, det är obekvämt och inte snyggt.

    Träffar jag en man som tänder på string så kan jag tänka mig och ha det vid speciella tillfällen hemma för hans skull och i sexuellt syfte, men inte en hel dag. Tycker det är en idiotisk trend som betraktaren sällan verkar förstå hur obekvämt det faktiskt är, precis som högklackat så är det en extra krydda och inte en vardagsgrej.

Svar på tråden TJEJER: Varför bär ni string?