• AndreaBD

    Kvinnor som ligger runt mycket

    Anonym (Slampan) skrev 2020-01-06 10:44:32 följande:
    Men det är inte ovanligt med negativa attityder till promiskuösa kvinnor, man kan kallas madrass, slampa osv
    Undrar varför det är så   
    Egentligen är det nog för att kvinnor kan bli gravida och männen är oroliga för att de inte kan lita på att det är deras barn. Man ser det i många "primitiva" samhällen att man där är noga med kontrollera kvinnornas sexualitet. Förutom samhällen där kvinnor styr (det finns dock inte många såna). Där spelar det inte så stor roll vems barn det är.

    Nu är det ju inte så stort problem för oss idag. Vi har preventivmedel och vi kan DNA-testa . Men det hänger nog kvar. Sedan har det förstås varit religiösa och moraliska orsaker (som dock uppstått av samma orsaker). 
  • AndreaBD
    Anonym (Mannen) skrev 2020-01-06 12:43:45 följande:

    Tycker sådana kvinnor bör få en diagnos. Menar män har en anledning till varför dom är så kåta av sig, vilket kvinnor inte har lika mycket utav, testosteron.

    Ofta finns det väl ett bakomliggande problem, t ex att dom har blivit utnyttjade som yngre eller var med om något traumatiskt på annat sätt.

    Även att det är fullt accepterat i samhället så tycker jag inte att det är normalt!


    Vilken hemsk fördomsfull åsikt! 
  • AndreaBD
    Anonym (Promiskuösa går bort!) skrev 2020-01-07 17:39:28 följande:
    Men vad du missar här och vad som är intressant för en person som ska ingå en seriös relation med någon, är att mönstret hur man har sex,  och med hur många, frekvens osv, säger väldigt mycket om hur en person fungerar och anknyter till andra. En vuxen person som tex aldrig varit i längre relationer än några månader, kanske ett par år max, har ju förmodligen ett mönster som inte passar med ditt om du själv legat med ett fåtal och haft långa förhållanden. Därför skulle jag säga att det är av allra största vikt och säger mycket av det jag vill veta.Du kommer heller inte att ha särskilt stor chans att vara unik för en sådan person, då hans/hennes referensarkiv då kanske är ofantligt mycket större än ditt. Sådana människor har också större behov av förändring i sin natur, en rastlöshet som beror på något, kanske ett sexmissbruk o dyl. Alltså inte så sunda mönster alltså i mångas ögon. Skulle sannerligen vilja veta på ett ungefär hur många min partner legat med och hur dennes relationshistorik såg ut.
    Relationshistorik är absolut intressant. Jag skulle nog inte heller våga ha en relation med någon som bara har haft korta förhållanden.

    Men det har inte så mycket att göra hur många man har haft sex med. Det förekommer ju faktiskt att man har haft en fas i livet där man ville prova på lite olika saker. Under en begränsad tid. För att sedan ha långvariga monogama relationer. Det finns ingen motsägelse där. Och jag tycker inte heller att det finns något problem med det. 
  • AndreaBD
    Anonym (Promiskuösa går bort!) skrev 2020-01-07 19:14:27 följande:
    Japp det är det för mig. 20 på ett år kanske är okej som tonåring då man bygger sin sexualitet och utforskar vem man är. Men som vuxen att ligga med mer än en ny person per månad är långt över min gräns och tyder på en inre rastlöshet som jag inte skulle tycka var sund i en partner eller vän. Sen vad det beror på spelar ingen roll. Jag ser bara ett sexmissbruk och en människa som har svårt att slå sig till ro och har issues med sig själv. Hade betydligt hellre sett en person som sökte sin inre kreativitet och fick utlopp via intellekt och begåvning istället för sin sexualitet, det är för mig en ointressant människa.
    Tvärtom! Om en tonåring gör så, så kan det vara skadligt för psyket. Om däremot en 35 - 40-åring gör så efter skilsmässan under första året tills hen känner sig redo för en relation igen så gör det ingen skada och är inget konstigt heller. 
  • AndreaBD
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-08 01:47:35 följande:
    Fast risken är större att en som ligger med många inte är trogen av den enkla anledningen att dom inte kopplar sex till kärlek. Då är det lättare att stöka eftersom man ser sex som att gå på gymmet och träna. Medans för en som kopplar det till kärlek är det betydligt svårare att vara otrogen. Sen blir det konstigt att vara med någon som inte delar syn på sex. När det gäller referensarkiv så vet jag inte om jag skulle tycka att det vore ett plus att ligga med någon som har erfarenhet av att ligga med många. Det säger inget om hur bra sexet blir. Det är ungefär som att man skulle säga att alla som läser mycket är bildade oavsett om dom bara läser svensk damtidning eller tunga faktaböcker. Finns gott om människor som ligger runt mycket men är kass i sängen. Men som sagt var fungerar det bäst om man har ett förhållande med någon som har liknande syn. Jag ser inte ner på folk som ligger runt men jag vill inte vara ihop med dom och jag vill inte ha sex med dom.
    Fel. De flesta människor KAN koppla sex till kärlek, men de MÅSTE inte göra det.  
  • AndreaBD
    Anonym (Promiskuösa går bort!) skrev 2020-01-08 23:47:41 följande:
    Där går våra åsikter helt isär. Det ligger i en tonårings livsfas att experimentera men en vuxen person har ett konsekvenstänk och en känslomässig moral osv. Visst är det upp till var och en, men diskussionen handlar om vad folk anser om människor speciellt kvinnor i detta fallet som ligger runt. Jag tycker det är anskrämligt och kan inte respektera dem som ligger runt som livsstil. Lite ligga emellan förhållanden är en helt annan sak. Men många som inte kan binda sig har sexmissbruk och osunda anknytningsmönster. Det fattas något vitalt.
    Pratar vi förbi varandra nu? Jag pratade inte heller om att man "ligger runt som livsstil". Frågan var ju mer allmän än så. Jag pratade nu om folk (oavsett om män eller kvinnor) som skiljer sig och inte hittar en ny, fast partner med en gång. Kanske är vissa inte heller redo för det direkt efter en skilsmässa. Men det är inte heller ovanligt att man har svårt att hitta någon som passar. Inte bara är många upptagna utan man ser i många fall ganska snabbt att en person inte passar en för ett förhållande. Tycker du att man då behöver leva i celibat i kanske flera år tills man har hittat någon som passar??
  • AndreaBD
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-09 10:33:03 följande:
    Snacka om att jämföra motpoler. Man behöver väl inte leva i celibat även om man inte ligger runt.
    Jaha! Ge mig ett tredje alternativ då! En passande partner hittar man någon gång, men är man frånskild och mellan 40 och 50, då händer det inte över natt. Så då har man tillfälliga kontakter, ONS eller så. I bästa fall hittar man en KK, men den måste man ju också hitta först.  Det blir ju några stycken då. 
  • AndreaBD
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:


    AndreaBD skrev 2020-01-09 14:43:49 följande:
    Jaha! Ge mig ett tredje alternativ då! En passande partner hittar man någon gång, men är man frånskild och mellan 40 och 50, då händer det inte över natt. Så då har man tillfälliga kontakter, ONS eller så. I bästa fall hittar man en KK, men den måste man ju också hitta först.  Det blir ju några stycken då. 
    Behöver man verkligen ligga runt för att hitta en partner? Det beror väl på vad man letar efter. Jag letar efter något djupare så jag ligger inte med flera i månaden. Tvärtom jag letar efter någon som jag klickar med på alla andra plan först för det är viktigare än att testa sexet. För sex går ofta att lära sig att bli kompatibel om man hittar en soulmate. Men att ligga runt och sen hitta någon som är bra i sängen men helt ointressant i övrigt fungerar inte för det går inte att ändra på personligheten och man bör inte det heller.
    Du pratar förbi mig här. Nej, man behöver inte ligga runt FÖR ATT hitta en partner, utan man kanske har sex med olika för att man inte har en partner på flera år, just för att det tar tid att hitta rätt. För att man inte vill leva i celibat.

    För att hitta en partner behöver man definitivt titta mer på allt annat än på sexet - men jag pratade ju bara om att det tar tid, och att inte alla människor vill vara utan under tiden. Inte bara utan sex, utan främst också utan hudkontakt, mänsklig värme. Kanske skulle man ha en "kramkompis" eller något liknande.
  • AndreaBD
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:
    Det är en läggningsfråga. För mig är sex starkt kopplat till att jag känner något för personen. Därför skulle det vara svårt för mig att vara ihop med någon som ser sex på samma sätt som ett gympass som man kan köra med vem som helst. Sen vill jag känna att det är något speciellt och att man inte är en i raden. Därmed inte sagt att jag ser ner på dom som inte delar den åsikten. Dom har bara en annan läggning. Men jag skulle inte fungera med en sådan och jag tror andra som är som jag resonerar lika.
    klyban skrev 2020-01-09 06:57:35 följande:

    Det är EXAKT samma, jag får en känsla av att skita.


    problemet här är att man börjar se saker bokstavligen, men då glömmer man av att det är en biologisk funktion och inbillar sig man styr över det sexuella.

    Det du pratar om är nått annat.
    Och en sak vet vi redan, sedan tidernas begynnelse, så har precis lika många män som kvinnor haft 100% lika mycket sex med varandra.
    Känslor ändrar inte en enda sak, bara hur man ser på det.

    Verkar som man är fast i en tankevurpa, och där sex inte går ha utan känslor.
    Men då har man redan glömt av att sex är en direkt orsak till den biologiska funktionen vi är tilldelade och inte styr över.


    Men såklart vägrar man inse detta, så är man på en plats där man kanske anklagar kvinnor för vara lösaktiga.
    Men enda man säger är att man antingen är avundsjuk eller inte förstår vad som sker ens, för vi börjar redan vid faktumet att 100% av dessa män/kvinnor har EXAKT lika mycket sex.


    Detta handlar bra om att kvinnor ska inte ha sex enligt nån, och det är inte deras ensak ens.


    Kvinnor och man har inte haft lika mycket sex vissa har haft mer en del inget. Det har varierat ibland har kvinnor haft mer sex ibland män. Ofta har en grupp av män eller kvinnor sett till att många i den andra gruppen fått sex. Det var tex perioder då män gick till bordeller. Då var det några kvinnor som låg med väldigt många män. Sen har det funnits män som farit runt bland kvinnorna och haft sex med väldigt många.

    Nej, det är INTE en läggningsfråga. Det kan vara en fråga om livssituation. Man anpassar sig till situationen. Jag hade inte drömt om att ha sex med någon som jag inte har ett fast förhållande med när jag var tonåring. Sex hängde för mig bara ihop med kärlek, i en fast relation. Och jag hade fortfarande samma inställning när jag skilde mig med 40. Hade bara haft några få fasta relationer, aldrig något tillfälligt. Och jag räknade med att hitta en ny partner inom några månader efter skilsmässan. Men det tog flera år..... Och då tänkte jag: Varför inte vara lite öppen för att träffa lite olika människor så länge? Kanske får man nya impulser. Och nu menar jag inte bara sexuellt. Risken är också att man annars går in i en ny relation för fort. Att man kanske väljer fel person igen. 

    Folk anpassar sig hela tiden. Varför har så många homosexuella kontakter när de är i armén eller i fängelse? De gör det bästa av situationen de är i.
  • AndreaBD
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-10 14:44:18 följande:
    T.ex,  Hoppa fallskärm, Samla frimärken, umgås vanligt, What ever.
    Men det är klart, Har man ligga som största intresse begränsas man ju..så är det.
    Det där är bara goddag yxskaft! Sex är inget hobby, det är ett grundläggande mänskligt behov. Och inte bara det - kroppskontakt med en annan människa är också det. Det är självklart att man inte kan ersätta det med hoppa fallskärm eller samla frimärken. Och jag har inte stor fokus på sex överhuvudtaget - jag har ju en partner sen 12 år tillbaka. Men om man inte har det, över en längre tid, så kan det vara ett problem, jo. Och det är absolut normalt att det är så. 
Svar på tråden Kvinnor som ligger runt mycket