amandakollb skrev 2020-05-26 08:52:50 följande:
hejhej! vad kul! då är vi många som tar sprutan idag! vilken tid tänkte du ta?
vill du berätta lite om er och er resa? :)
Hej!
Ja men självklart kan jag dela lite mer :)
Jag tänkte först ta sprutan själv ikväll men min sambo fick tillslut rycka in och när det väl var gjort så var det ju inte speciellt farligt. Kändes knappt. Tog sprutan runt klockan 18, vi har legat en gång ikväll och sen planerar vi onsdag och även torsdag för att säkra upp.
Jag har precis tagit min tredje provera och letrozol kur. Första gången jag får ovitrelle, detta efter pepp i den här tråden i att få testa ovitrelle också.
Första enkel kuren med letrozol gav ingenting, inget ägg som ville växa till sig.
Men runda två gick bättre då jag testade dubbel dos letrozol och jag fick ett fint ägg, dock så hände ingenting efter det. Ingen mens och inget positivt grav test. Troligtvis så gick äggblåsan tillbaka igen. Min läkare kunde inte svara riktigt på vad som hänt.
Så då fick vi börja på tredje försöket med dubbel dos letrozol och efter ultraljudet igår sa hon att det såg väldigt fint ut och jag fick då också utskrivet ovitrelle. Den sprutan skulle tas eftermiddag/kväll idag. Så nu hoppas jag verkligen på positivt besked den här rundan :)
Jag har också vid alla försöken tagit provera då jag inte själv får mens utan behöver hjälp där. Så alltid först provera 10 dagar ooh sen letrozol 3e mens dagen i fem dagar. Senaste två gångerna har dock mensen kommit innan kuren på 10 dagar är slut, dag 7 och dag 8. Enligt min läkare är detta inget problem och jag ser det som en vinst då jag sparar några dagars väntan, haha...
Håller verkligen tummarna för er andra och åter igen så spännande att följa er som följer precis samma steg som mig :)