Inlägg från: Sofiamikaela |Visa alla inlägg
  • Sofiamikaela

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-10 06:15:17 följande:

Okej jag trodde att man alltid fick mens om man haft ägglossning men de kanske inte är så i vissa fall!:) ja det hoppas vi :D när tänkte du testa igen?

Haha ja så trodde jag också, men jag kan ha missförstått min läkare också.

Jag testade nu i morse, tyvärr negativt. Jag hade lite mensvärk igår och nu är jag säker på att det inte blev något den här gången heller. Får se om mensen kommer inom några dagar. Då lär det bli att börja med letrozol igen :(

Har du tagit något mer test? Hur känner du?
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-10 07:48:41 följande:
    Finns ju tydligen många som inte plussar förens efter bim så känner att hoppet inte är ute än tills vi fått mens! Även fast jag också känner att det är hopplöst. Testade du med tidiga test eller vanliga?

Jag tror inte heller jag är gravid, vill inte testa för att de ska va negativt och blir så deppig då. Tror jag testar på fredag eller lördag om inte mensen kommit då, men tror mensen kommer imorgon.

Jag tror att det är tidiga test som jag har. 

Åh jag förstår dig precis :( 

Jag tänker att jag väntar tills söndag med att testa igen. Och är det negativt då eller om mensen har kommit innan så är det bara inse att det inte blev något den här gången heller. 
    Men jag skall hålla hoppet uppe än så länge! 

• Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-06-10 15:48:38 följande:

Det blir ivf för oss i höst :( fick blod på pappret imorse efter toabesök... känns otroligt tungt just nu. Var helt inställd på att det tagit sig den här månaden även fast jag inte hade några speciella symtom, bara en känsla.

Åh nej men styrkekram till dig! 

Hur känner du för att göra IVF känns det ändå okej? 
    Vet du när du får börja? <3 
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-10 17:27:07 följande:
    Vi håller tummarna för oss båda <3 har du några symtom?
    Jag har mensvärk, som om att mensen skulle kunna komma när som helst. 
    Har du några symptom? 
  • Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-06-10 21:49:52 följande:

Tack <3

Förra månaden kändes tanken på ivf helt okej, men nu när det ska bli verklighet känns det lite sorgligt typ, som att vi har misslyckats :( men skönt att veta att man förmodligen kommer lyckas på den vägen.

I mitten av augusti tror jag vi får börja.

Åh men försök att inte tänka så, jag förstår verkligen dina tankar <3

Men det är viktigt att inte se det som ett misslyckande. Alla har olika förutsättningar och vi behöver olika mycket hjälp för att bli gravida. Jag tror att jag kommer landa där till slut också.

Okej, skönt ändå att det ligger nära i tiden. Kanske kan du försöka att hålla dig sysselsatt bäst det går tills dess? :)

Stor kram till dig i alla fall <3
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 07:38:58 följande:

Bim idag, hade fortsatt hög temp imorse så blev lite hoppfull och tog ett test men såklart negativt. Så blev inget för oss heller denna månad, så jäkla deppigt

Men åhh nä så himla tråkigt <3

Är tanken att du börjar om med letrozol?
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 07:54:52 följande:

Ja så tråkigt :(( yes börjar med dubbeldos igen, tredje omgången. Men hoppas ba mensen kan komma snart :( själv, börjar du också om? <3

Ja verkligen.

Det här är 2a försöket med dubbeldos för mig (1 omgång med enkeldos också innan).

Jag väntar på mensen nu bara och kontaktar sen min läkare antingen i morgon eller på måndag beroende på när mensen kommer.

Blir troligtvis en eller två omgångar till innan IVF är aktuellt :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:16:20 följande:

men då är vi lite i samma sits? Att vi fått negativa test, har bim idag men ingen mens i sikte? :(

Ja men det låter som det. Nej ingen mens i sikte ännu men känns verkligen som att det är på gång. Ingenting för dig heller?
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 22:05:23 följande:

Nej ingenting.. men imorgon lär tempen sjunka så hoppas mensen kommer imorgon! Vill ju börja med nästa omgång direkt. Alltså man blir ju helt galen av detta :/ manisk

Ja men precis, jag förstår dig... jag känner samma.

Är just nu glad att jag har ett jobb som håller mig sysselsatt och tankarna borta. Tiden går lite fortare.

Jag hoppas också att mensen kommer helst i morgon så att man kan köra på letrozol på söndag.
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 22:34:39 följande:

Mm hoppas verkligen imorgon!!

Vad skönt, jag jobbar hemifrån och har jättelugnt så ser mest serier och går promenader på dagarna haha. Så hinner tänka väldigt mkt på detta! Min sambo tycker inte att det är lika jobbigt som mig, han säger ba ?tredje gången gillt? och hoppas på nästa omgång. Så lite skönt att han inte blir lika påverkad och kan peppa mig men också lite störande för känns typ som jag vill detta mer än han

Okej, ja men då förstår jag att du hinner tänka väldigt mycket. Måste också kännas som att dagarna blir långa.

Skönt att din sambo peppar dig ändå. Fast förstår känslan av att han kanske inte vill lika mycket som dig, även fast jag tror att fallet nog inte är så. Ni har bar olika mycket tid för tankar och reflektion.
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?