Inlägg från: Sofiamikaela |Visa alla inlägg
  • Sofiamikaela

Letrozol - Följas åt?

Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-29 22:37:31 följande:

Jag tycker att det låter som ett väldigt bra tips att försöka sig på att göra det lite mer speciellt med massage och mys innan, det kan ju göra det mycket lättare än att i stort sätt köra på.

Ja jag tyckte också det va lite annorlunda..

Håller med! Önskar att vi alla får ett plus denna gång :)

Min tanke är att testa 13 juli men vill gärna att sambon är med då och han är inte hemma då så kommer nog ta det tillsammmans med honom den 14 juli på morgonen.

När tänkte du testa? :)

Ja men precis, det har i alla fall hjälpt oss :)

Okej spännande! Jag tror att jag testar runt den 10e första gången. Nu fick jag ju inte ovitrelle den här gången och jag tempar inte. Så är lite osäker på när ägglossning skedde men tror i fredags-lördags.
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-30 08:27:30 följande:

jag tycker också det gick mycket bättre denna omgång, var han som tog initiativ till sex och frågade om vi skulle ligga en dag till osv, tidigare har det mest känts som jag varit den drivande. men så det kändes bra! 

enligt NC hade jag äl i lördags så jag har bim den 10e juli, jag tror inte jag kommer testa något tidigare denna gång, har inga testa tidigt hemma :) kanske testar på bim eller en dag efter. 

kul att vi har bim samma dag! har du några symtom av något slag? 

Vad glad jag blir att höra att det känns bättre denna gång för er också :)

Så spännande, kul att vi testar på samma dag den här gången också!

Nja alltså nu ikväll så har jag haft ont i högra äggstocken, eller ja det känns. Inte jätteont men lite obehagligt och när vi hade sex för en stund sen så gjorde det lite ont som att han plötsligt kom alldeles för långt in. Vet inte alls vad det kan vara, brukar inte känna så.

Har du några känningar än? :)
  • Sofiamikaela
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-30 09:44:39 följande:

Låter väldigt smart och det får vi göra till nästa gång om det inte blir något nu.

Okej vad kul att vi är några som är så nära varandra i cykeln :)

Ja verkligen, blir spännande att se hur det går för oss :)

Har du några känningar än?
  • Sofiamikaela
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-07-01 06:44:34 följande:

Inga känningar alls ännu :( själv då?

Igår hade jag som huggande värk i högra äggstocken. Vet inte vad det kan betyda, känner inte igen känslan.

Men i övrigt ingenting :/
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-01 09:45:24 följande:

ja verkligen!! :) 

jag har haft lite ömma bröst men nu börjar det bli mindre så jag tror att det kom från ovitrellen faktiskt.. får se om det blir mer snart, har haft så tidigare cykler, att det är mest ömma vårtor efter äl och sen mer ömma och tunga ju närmare bim jag kommer så får se om det blir samma nu. 

jag har sagt till min sambo at jga inte vill ha sex innan bim, fick jätteont i typ 4 dagar förra cykeln när vi hade sex så vill inte riskera det igen. har också upplevt att jag blött lite tidigare cykler när vi haft sex nära bim. 

Aha okej, ja så intressant hur kroppen fungerar. Idag känner jag ingenting.

Nämen aj då :( ja då känns det som bäst att vänta med sex till efteråt!
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-01 19:29:11 följande:

Kan de va något med att tappen är långt ned efter ägglossning typ?!

Kanske, aldrig varit med om det förut. Får se vad som kommer :)
  • Sofiamikaela
    noraaa skrev 2020-07-01 21:46:33 följande:

Då kör vi! Igår tog jag sista tabletterna. CD 8, känns lite konstigt att det drar i magen redan nu. Börjar testa imorgon så får vi se när jag får ett positivt test. Skippar ultraljud och progesterontest denna cykeln.

Lycka till allihopa! Så spännande.

Spännande, lycka till :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-06 11:41:54 följande:

hur går det för alla? :) när tänkte ni börja testa? 

Hej!

Jo men för mig rullar det på, känner dock ingenting ännu. Vill bara testa nu, borde dock vänta tills fredag i alla fall med att testa!

Hur går det för dig? Du tänkte också testa på fredag va? :)
  • Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-07-09 22:00:43 följande:

Mensen kom på eftermiddagen! Skönt ändå att den bara var två dagar ?sen?. Nu ska jag försöka koppla av, semestern börjar om en vecka, och försöka acceptera min situation. Förhoppningsvis fungerar IVF felfritt i höst.

Nu tar jag en paus härifrån!

Kramar till dig och håller tummarna för dig <3

Kram till dig!

Håller tummarna att det går på ditt ivf försök i höst. Försök njut av semester och ledigt även om jag vet att det är svårt <3

Jag har också fått negativt test den här rundan men har två Letrozol försök kvar innan ivf :/
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-10 10:59:35 följande:

ja får göra det=) 

nä alltså jag bokade en tid via nätet och där skrev jag inte in heller hur långt gången jag kommer va då, så kanske får ringa och fråga dem! 

Men alltså wow!

Grattis så glad för din skull <3
  • Sofiamikaela

Tyvärr negativt test för mig den här rundan också.

Detta var fjärde försöket med letrozol så jag jar två svängar kvar innan det är aktuellt med IVF.

• Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-27 07:13:22 följande:

Hur går det för er här? :)

Jag är nu inne på mitt femte försök med Letrozol dubbeldos.

Var på VUL idag och hade en fin blåsa på 21mm. Har fått Ovitrelle som jag ska ta nu :) så håller tummarna även den här gången :)

Hur mår du? Hur många veckor har du gått? :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-29 18:06:59 följande:

Åh perfekt blåsa! Och härligt med ovitrelle ikväll!!:) verkligen, håller alla tummarna! När ska ni ligga?

Jag mår rätt bra, är i v 7 nu. Svullen mage och ömma bröst typ. Längtar så till ultraljudet nästa tisdag! Fast också väldigt nervös :/

Vi låg vid typ fem och jag tog sprutan vid typ sex, min sambo ska iväg ikväll så fick bli så :)

Vi ska ligga i morgon och på fredag också tänker jag. Sen även söndag för att säkra upp.

Åh så spännande, verkligen glad för din skull!

Varför känner du dig nervös inför ultraljudet? <3
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-07-29 21:01:51 följande:

Låter ju perfekt!:) håller så mycket tummarna för det är er omgång nu!

Tack vad gullig du är! Jag är nervös att det inte ska va något där inne (ofostrig graviditet) eller att det har avstannat typ :( så svårt att slappna av och inte va orolig

Tack! Jag hoppas verkligen!

Nämen hjärtat, jag kan verkligen tänka mig don oro men jag tror verkligen inte att det skulle vara något konstigt. Skönt ändå att du får göra ultraljud så snart :) <3
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?