Inlägg från: Sofiamikaela |Visa alla inlägg
  • Sofiamikaela

Letrozol - Följas åt?

amandakollb skrev 2020-06-12 08:22:04 följande:

Mm verkligen!! Ja jag tror också de :) hur reagerar din kille? Blir han jätteledsen?

Det går lite i vågor för honom, men han blir också väldigt besviken. Men han försöker att inte säga det så att jag känner någon skuld för jag känner så ofta att det är mig det är fel på :(

Men vi pratar pm det nästan varje kväll när vi ska sova och då är vi oftast ganska så deppiga. Även om vi försöker peppa varandra. Har mensen kommit för dig idag? För mig är det ingenting ännu..
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-12 17:01:30 följande:

Ja alltså jag känner också så mycket att det är mig de är fel på! Jävla ägglossningar, och nu mår jag så dåligt över att jag inte gjort en äggledarspolning i början, tänk om det är helt stopp och så gör vi alla försök förjäves. de är ändå så skönt att man är två som går igenom de här!

Ja mensen kom för några timmar sedan så jag börjar om med letrozol på söndag! Hoppas den kommer snart för dig med :) vore ju kul o tajma nästa cykel med!

Åh, jag har inte ens hört talas om äggledarspolning.

Ja men precis jag är glad att inte vara ensam i det här.

Mensen kom nu i eftermiddags/kväll. Har några tabletter letrozol kvar så kör första kur på söndag! Ska ringa kliniken på måndag och se vad dem säger. Har du pratat med din läkare idag?

Vi får hålla varandra i handen den här svängen också :) <3
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-13 07:41:10 följande:

Åh kul!! då följs vi åt denna cykel med <3

Nej jag tänkte också ringa dit på måndag. Jag vill gärna boka in cd 13 så tänkte höra om jag får komma den 24e juni. Jag har en karta Letrozol kvar så det räcker precis till en dubbeldos till. Men måste be dem skriva ut ovitrelle.

Skönt ju att få börja redan imorgon :) vilken cd vill du ha vul?

Okej så bra!

Jag blev lite osäker på om jag verkligen ska börja i morgon. Kanske ändå väntar tills på måndag och jag har pratat med min läkare. Hon vill inte att jag tar egna beslut och börjar med letrozol utan at jag ringt henne först.

Oj jag har ingen aning, det har min läkare räknat fram varje gång men sist fick jag komma in CD 12 och ovitrelle CD 13.

Ska se om jag kan få tag på min läkare idag. Ibland har dem öppet på lördagar :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-13 10:12:08 följande:

Okej det går säkert bra att börja på måndag också, eller om du får tag i henne och börjar imorgon :) jag har fått ta ovitrelle båda gångerna på cd 14 så tänker att cd 13 borde va bra att kolla :) jag flyttar i veckan och det ligger längre från kliniken så vore skönt att bara behöva åka dit en gång ist för två gånger.

Jag fick tag på henne idag ändå, eftersom att mensen kom på kvällen så tycker hon att jag ska börja på måndag. Har fått ultraljud inbokat tisdag 23e juni, kanske är tidigt? Men jag litar på henne så det blir nog bra.

Nu mailade vi bara men tänker att jag ska prata med henne när jag åker in på ultraljudet för att få lite info om hur vi ska tänka framåt :)

Bestämmer ni tillsammans när du skall komma in på ultraljud?

Skönt med flytt ändå? Får du ha tankarna på lite annat ett tag :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-13 14:10:39 följande:

Okej ja smart :) jag funderade också på om jag kanske skulle börja på måndag då jag fick mensen efter lunch typ, men äh jag är så ivrig på att köra igång så jag kör imorgon ändå. Den 23e juni, visst blir det cd 12 för dig? Det tror jag blir superbra :)

Ja vi bestämmer tillsammans, barnmorskan brukar räkna och sen ge ett förslag men när jag har sagt att jag vill komma en viss dag så får jag de. Så ska ge förslag den 24e och det borde nog funka så länge de har tider då :)

Ja jätteskönt!! Tänka på något helt annat :) försöka iaf haha

Haha ja men det förstår jag, låter som ett klokt val att börja i morgon för dig :)

Ja men precis, hoppas det blir bra, är ju i vilket fall inte för sent!

Så spännande, känns skönt att vi kan följas igen :) gör ändå att det på något sätt känns lite lättare!

Haha ja men bra, spännande med flytt :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-14 08:01:22 följande:

Började imorse! Känns skönt att va igång igen. Du börjar imorgon eller?:)

Jag håller med, så skönt :D

Härligt, jag börjar i morgon :D känner mig ändå taggad nu igen!
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-22 08:49:46 följande:

hur går det för dig? hur ligger du till i cykeln? :) 

Idag var jag på ultraljud, cd 12 idag.

Jag hade två fina blåsor på ca 15mm. Min läkare rekommenderar skyddat sex för enligt henne så får dem inte uppmuntra till risk för tvillingar. Men hon sa att vi självklart gör som vi vill. Så vi kör ändå och får se vad som händer. Såklart ingen ovitrelle då den här gången med tanke på att dem inte vill uppmuntra till eventuell flerbörd.

Troligtvis ägglossning på torsdag-fredag så vi börjar i morgon och försöker ligga typ varje dag tills i alla fall måndag tänker jag.

Det är mitt fjärde försök nu och vi pratade om det inte blir något den här gången så kan vi köra på IVF om vi vill i augusti. Men då blir det privat isf och vi får stå för kostnaden själva. Kön till att få göra det via landstinget är ca 6mån-1år då dem legat nere under corona och jag inte är prio då jag fortfarande är väldigt ung (29år). Så vi får se vad vi bestämmer oss för att göra om det inte blir något nu...

Hur går det för dig? Skulle du på ultraljud i morgon eller på torsdag? :)
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-24 09:43:03 följande:

okej ah förstår att de inte vill uppmuntra flerbörd! tycker ordet låter så sjukt, flerbörd haha. 

men såg ju fint ut med två fina blåsor, jag skulle också köra på om jag var ni! :) 

jag är på cd 13 idag och var imorse på första ultraljudet. hade en jättefin slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm, och sen några mindre äggblåsor på runt 10mm. så ska ta ovitrelle ikväll :D vi låg igår och sen tänker jag att vi ligger imorgon och varje dag fram till temphöjning. 

Haha ja ordet flerbörd är inte så sexigt...

Ja men vi gör så :) min slemhinna var bara 6mm så det växer väl till sig lite mer.

Åh spännande! Kul att det ser så bra ut för dig. Håller verkligen tummarna för att det blir något den här gången för oss båda!
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-24 11:08:25 följande:

okej ja men det är ju super att den får växa till sig lite :) 

jaaa så kul! funderar på att ta sprutan imorgonbitti så äggblåsan får växa till sig lite ytterligare.. mm hade varit så kul om vi båda plussar denna cykel!! fick precis veta att en nära kompis precis plussat så hade varit kul att kunna följas i graviditeten=) 

Åh vad roligt att höra!

Ja men verkligen, håller tummarna :)
  • Sofiamikaela

Hej!

Jag tänker på det som ni pratar om att göra er partner delaktig.

Jag har försökt få min sambo delaktig sen början och det har varit lite trögt och även blivit jobbigt när det känts som ett "måste" att ligga.

Men för första gången sen jag började med letrozol (det här är omgång 4) så kändes det bra. Jag berättar för honom vilka dagar vi bör ligga för att det ska kunna bli något. Och den här gången så har vi inte bara legat för att få det gjort som vi typ gjort tidigare. Utan nu har vi verkligen ansträngt oss, börjat med massage och mys innan, gett det mer tid. Sett till att köra varannan dag bara i typ en vecka så borde vi täcka upp ordentligt. Har känts så mycket bättre än alla andra gånger och vi båda har sett till att det blivit gjort då jag sagt förutsättningarna innan.

Jag tycker det känns så konstigt att du fått rekommendationen Längtanefterettplus att inte säga något :( och för dig också ammandakollb ni gör ju det här tillsammans och det borde vara bådas ansvar att få till det. ?

Men ni gör ju självklart det som känns bäst för er! ?

Hoppas verkligen på ett plus för oss alla den här omgången.

Har ni bestämt när ni ska testa er?

Svar på tråden Letrozol - Följas åt?