• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Tjejpå28
    amandakollb skrev 2020-05-05 08:18:39 följande:

det går inge bra alls :( idag 8 dagar sen sprutan men har fortf inte fått någon hög tempökning så jag har nog inte haft någon ägglossning. 

hur går det för dig? <3 

Är de inte garanterat att man har ägglossning om man tar sprutan ?
  • Zamaso1
    Carro9194 skrev 2020-05-05 07:50:58 följande:

Hur går det för er? <3

För mig går det änsålänge över förväntan. Nyss plussat, men tar inte ut nått i förväg då jag inte har någon fungerande graviditet i bagaget. Men ett plus är det ju iallafall :) för dig?
  • amandakollb
    Tjejpå28 skrev 2020-05-05 15:21:56 följande:
    Är de inte garanterat att man har ägglossning om man tar sprutan ?
    nope inte garanterat, men de allra flesta får ju de! så jäkla typiskt att de hände mig haha
  • Tjejpå28
    amandakollb skrev 2020-05-05 16:08:03 följande:

nope inte garanterat, men de allra flesta får ju de! så jäkla typiskt att de hände mig haha

Okej.
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-05 08:18:39 följande:

det går inge bra alls :( idag 8 dagar sen sprutan men har fortf inte fått någon hög tempökning så jag har nog inte haft någon ägglossning. 

hur går det för dig? <3 

Hoppas för din skull att du haft ägglossning, kände du nånting efter du tog sprutan?

Just nu känner jag ingenting men det har ju bara gått 5 dagar sen sprutan, känns dock som en evigheeet..
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-05-05 15:17:10 följande:

Ska på ultraljud imorgon och kolla hur de ser ut. Hur går de för dig ?<3

Hoppas på en fin äggblåsa för dig då!!

Känner ingenting just nu och tiden går så himla långsamt!! Bara gått 5 dagar sen sprutan liksom, känns som flera veckor
  • Carro9194
    Zamaso1 skrev 2020-05-05 15:39:47 följande:

För mig går det änsålänge över förväntan. Nyss plussat, men tar inte ut nått i förväg då jag inte har någon fungerande graviditet i bagaget. Men ett plus är det ju iallafall :) för dig?

Stort grattis!!! <3

Håller tummarna för dig att allt går som det ska!

5 dagar sen sprutan, känner inget just nu, bara att tiden typ står still haha
  • Bellanlover
    Carro9194 skrev 2020-04-28 22:08:09 följande:

Jag har hört samma sak som dig, därför kommer jag få ha uppehåll i sommar (om det inte blivit ett plus innan dess). Det är tråkigt med uppehåll och missade chanser men viktigt att inte experimentera själv <3

Hej igen! Har varit Lite frånvarande här. testade mot alla råd osv att ändå köra dubbeldos letrozol.. fick/får inget positivt utslag på ägglossningssticka.. det enda jag kände var mycket ömma bröstvårtor cd15-18..är nu på cd19. jag känner mig desperat!? Jag vill testa trippeldos letrozol istället men jag förstår ju att det verkligen inte är bra utan läkarens inkoppling.. :(
  • Zamaso1
    Carro9194 skrev 2020-05-05 18:24:22 följande:

Stort grattis!!! <3

Håller tummarna för dig att allt går som det ska!

5 dagar sen sprutan, känner inget just nu, bara att tiden typ står still haha

Ja förstår det! Dagarna gick sjukt segt haha!
  • amandakollb
    Bellanlover skrev 2020-05-05 19:07:15 följande:

Hej igen! Har varit Lite frånvarande här. testade mot alla råd osv att ändå köra dubbeldos letrozol.. fick/får inget positivt utslag på ägglossningssticka.. det enda jag kände var mycket ömma bröstvårtor cd15-18..är nu på cd19. jag känner mig desperat!? Jag vill testa trippeldos letrozol istället men jag förstår ju att det verkligen inte är bra utan läkarens inkoppling.. :(

Du kanske har fått ägglossning redan? :) Jag har tex aldrig fått positivt på äl-test
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?