• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-07 12:20:47 följande:

jo sant! förra gången jag var gravid märkte jag ingenting förens v.17, men behöver ju verkligen inte betyda att det kommer vara likadant nästa graviditet haha! 

har blivit tillfrågad om att komma hem till en kompis på lördag och dricka vin, hur gör ni med sånt? om jag skulle bli gravid är det ju väldigt tidigt ändå liksom så borde inte göra så mkt? 

Åh du har lyckats en gång tidigare alltså, på naturlig väg?

Min läkare har sagt att jag ska leva på precis som vanligt tills jag har fått ett plus så jag har druckit alkohol ?som vanligt? eller hur man ska säga, så det är nog ingen fara :)

Jag kollar på en amerikansk influencer på youtube som genomgår IVF, och hon frågade läkarna om hon kunde dricka, och dom sa att det är okej och att man ska leva som vanligt - det påverkar inte :)
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-07 12:40:22 följande:
    Åh du har lyckats en gång tidigare alltså, på naturlig väg?

Min läkare har sagt att jag ska leva på precis som vanligt tills jag har fått ett plus så jag har druckit alkohol ?som vanligt? eller hur man ska säga, så det är nog ingen fara :)

Jag kollar på en amerikansk influencer på youtube som genomgår IVF, och hon frågade läkarna om hon kunde dricka, och dom sa att det är okej och att man ska leva som vanligt - det påverkar inte :)
    ja det var naturligt och oplanerat, åt p-piller då också! 

jaaa det är sant, så tänker jag att jag också vill göra :) jag hade drickit jättemycket den sommaren när jag var ovetandes gravid och vid rutinultraljudet så såg det ut som en helt frisk bebis, men kan ju säkert va fall till fall. 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-07 13:30:55 följande:

ja det var naturligt och oplanerat, åt p-piller då också! 

jaaa det är sant, så tänker jag att jag också vill göra :) jag hade drickit jättemycket den sommaren när jag var ovetandes gravid och vid rutinultraljudet så såg det ut som en helt frisk bebis, men kan ju säkert va fall till fall. 

Oj vad sjukt!

Jaa precis, då spelar det ingen roll om du tar ett par glas vin nu :) jag tror man övertänker det väldigt lätt nu bara för man så gärna vill bli gravid
  • eonsofmemory

Andra omgången av Letrozol för mig nu, första var enkeldos och då växte inte något ägg men nu med dubbeldos så lyckades ett jättefint ägg växa och hade då samlag cd 14-18, blodprov cd21 som visade att ägglossning skett! Så väntar nu i några dagar, om jag inte får mens så ska jag testa mig. cd28 idag för mig. 
    (Fick ingen naturlig mens heller så tog Primolut för att framkalla)

Känner stort tryck i nedre delen av magen och känner mig helt uppblåst också,, liite svag stickande smärt känsla runt högra sidan av stockarna också... undrar vad det kan vara...

• amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-07 22:12:24 följande:
    Oj vad sjukt!

Jaa precis, då spelar det ingen roll om du tar ett par glas vin nu :) jag tror man övertänker det väldigt lätt nu bara för man så gärna vill bli gravid
    ja riktigt sjukt faktiskt! 

nä sant, man får ta det när man verkligen är gravid istället :) 

hur känns det för dig nu? hur mår du? 
  • amandakollb
    eonsofmemory skrev 2020-05-08 01:33:15 följande:

Andra omgången av Letrozol för mig nu, första var enkeldos och då växte inte något ägg men nu med dubbeldos så lyckades ett jättefint ägg växa och hade då samlag cd 14-18, blodprov cd21 som visade att ägglossning skett! Så väntar nu i några dagar, om jag inte får mens så ska jag testa mig. cd28 idag för mig. 
    (Fick ingen naturlig mens heller så tog Primolut för att framkalla)

Känner stort tryck i nedre delen av magen och känner mig helt uppblåst också,, liite svag stickande smärt känsla runt högra sidan av stockarna också... undrar vad det kan vara...

hejhej, okej det låter bra! vilken stad bor du i? jag hade också velat ta ett sånt blodprov för är osäker på att jag fick ägglossning av ovitrellen men de tar tydligen inga såna prov på min klinik :( tog du ovitrelle eller ägglossar du av dig själv? 

vad spännande! vilken dag har du bim? 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-08 08:03:50 följande:

ja riktigt sjukt faktiskt! 

nä sant, man får ta det när man verkligen är gravid istället :) 

hur känns det för dig nu? hur mår du? 

Känner ingenting, bara humörsvängningar typ haha. Hur mår du?
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?