• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Carro9194

Någon som varit med om en nidblödning?

• amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-06 07:51:00 följande:

Någon som varit med om en nidblödning?

nope! har du? :)
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-06 08:23:00 följande:

nope! har du? :)

Nej, därför jag är nyfiken haha. Nu på morgonen när jag klev upp så fick jag en rätt kraftig flytning och den var ljusrosa, inget jag varit med om tidigare. Tänkte om det kunde vara en nidblödning kanske?
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-06 08:28:44 följande:
    Nej, därför jag är nyfiken haha. Nu på morgonen när jag klev upp så fick jag en rätt kraftig flytning och den var ljusrosa, inget jag varit med om tidigare. Tänkte om det kunde vara en nidblödning kanske?
    åh intressant! jag fick en kraftig lotionflytning igår men den var inte ljusrosa tyvärr :( brukar annars inte ha några flytningar haha så man får ju upp hoppet lite!

vi borde ha bim typ samtidigt, jag har 13e maj, visst hade du runt 15e? 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-06 08:46:17 följande:

åh intressant! jag fick en kraftig lotionflytning igår men den var inte ljusrosa tyvärr :( brukar annars inte ha några flytningar haha så man får ju upp hoppet lite!

vi borde ha bim typ samtidigt, jag har 13e maj, visst hade du runt 15e? 

Ja jag har nog mellan 14-16e :) läkaren som gjorde mitt andra ultraljud den här månaden sa att om jag inte fått min mens ca 16(!) dagar efter sprutan så kan jag ta grav-test
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-06 10:44:56 följande:
    Ja jag har nog mellan 14-16e :) läkaren som gjorde mitt andra ultraljud den här månaden sa att om jag inte fått min mens ca 16(!) dagar efter sprutan så kan jag ta grav-test
    haha ja en barnmorska jag pratade med sa att jag kunde ta gravtest hela 3 veckor efter ovitrellen, 21 dagar liksom :s men kommer nog ta test ovitrelle +16 dagar typ. om jag inte får för mig att testa tidigare.. 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-06 11:14:31 följande:

haha ja en barnmorska jag pratade med sa att jag kunde ta gravtest hela 3 veckor efter ovitrellen, 21 dagar liksom :s men kommer nog ta test ovitrelle +16 dagar typ. om jag inte får för mig att testa tidigare.. 

Efter 21 dagar så vet man ju iallafall till 110% att det är positivt haha, väldigt lång tid.

Jaa det låter bra! Bli inte alltför besviken om det är negativt, detta är ju tyvärr ingen mirakelkur. Håller såklart tummarna att du får ett plus ändå <3
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-06 11:23:42 följande:
    Efter 21 dagar så vet man ju iallafall till 110% att det är positivt haha, väldigt lång tid.

Jaa det låter bra! Bli inte alltför besviken om det är negativt, detta är ju tyvärr ingen mirakelkur. Håller såklart tummarna att du får ett plus ändå <3
    hahah jaa visst! 

jaaaa nä jag vet :( men man går ju verkligen och hoppas och tror att det här ska hjälpa så kommer nog bli väldigt ledsen oavsett men ah får försöka tänka att det är bara första försöket och att det kommer säkert ta ett tag innan det funkar liksom. börjar känna mig gammal också haha! 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-06 11:29:50 följande:

hahah jaa visst! 

jaaaa nä jag vet :( men man går ju verkligen och hoppas och tror att det här ska hjälpa så kommer nog bli väldigt ledsen oavsett men ah får försöka tänka att det är bara första försöket och att det kommer säkert ta ett tag innan det funkar liksom. börjar känna mig gammal också haha! 

Jaa det gör man och det ska man göra <3 och det hjälper ju oss faktiskt, sen är det bara naturen som ska spela in rätt också haha.

Hur gammal är du? :)
  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-06 12:19:53 följande:
    Jaa det gör man och det ska man göra <3 och det hjälper ju oss faktiskt, sen är det bara naturen som ska spela in rätt också haha.

Hur gammal är du? :)
    jaaa också, man ska ha lite tur haha <3 

vilket försök var du på nu igen? jag har precis fyllt 30, har ju hört att det börjar gå fort utför nu.. hur gammal är du? :) 
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?