• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • akalei
    Zamaso1 skrev 2020-06-10 09:42:32 följande:

Som väntat ingen fungerande graviditet.

Nej så otroligt ledsamt att höra :( usch. Beklagar det tråkiga beskedet, ta hand om er ??
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-06-10 09:42:32 följande:

Som väntat ingen fungerande graviditet.

men neeej vad tråkigt att höra :(((( usch vad jobbigt, massa styrkekramar!

kunde de säga något om orsak eller något annat? måste du vänta tills du blöder ut eller ska du få tabletter? som akalei skriver, ta hand om er!!
  • Zamaso1
    akalei skrev 2020-06-10 09:50:07 följande:

Nej så otroligt ledsamt att höra :( usch. Beklagar det tråkiga beskedet, ta hand om er ??

amandakollb skrev 2020-06-10 09:56:46 följande:

kunde de säga något om orsak eller något annat? måste du vänta tills du blöder ut eller ska du få tabletter? som akalei skriver, ta hand om er!!

Ja det är tufft nu :( nej jag ska skrapas. Har dåliga erfarenheter av tabletter och har alltid fått skrapas efter tabletter med, så tog det ?säkra före de osäkra?.

Dom vet inte varför det blir såhär :/
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-06-10 10:31:28 följande:
    amandakollb skrev 2020-06-10 09:56:46 följande:

Ja det är tufft nu :( nej jag ska skrapas. Har dåliga erfarenheter av tabletter och har alltid fått skrapas efter tabletter med, så tog det ?säkra före de osäkra?.

Dom vet inte varför det blir såhär :/
    förstår det, fy vad tufft :( ta hand om er och massa styrkekramar! du får skriva och uppdatera oss vad som händer framöver om du orkar! 
  • Evelynite
    Givenchy skrev 2020-06-10 00:16:42 följande:

Hoppar in här igen. Precis haft min mens och nu börjat med tredje omgången Letrozol. Trodde verkligen det hade tagit sig denna gången men icke :( hade massor med symtom.. Men man inbillar sig säkert då man vill så mycket.

Hej! Jag är ny på familjeliv men tycker det är skönt att skriva av sig (så min stackars man slipper höra haha). 

Jag hade precis som dig massa symptom och var bombsäker på att det tog sig på försöka försöker..  Dessutom kom mensen 2 dagar sent.
    Men nu startar jag andra kuren enkeldos med Letrozol (PCO) för att få ett syskon. 

Har du PCO/PCOS? Hur mår du av tabletterna? 
  • Carro9194

Det blir ivf för oss i höst :( fick blod på pappret imorse efter toabesök... känns otroligt tungt just nu. Var helt inställd på att det tagit sig den här månaden även fast jag inte hade några speciella symtom, bara en känsla.

• amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-06-10 15:48:38 följande:

Det blir ivf för oss i höst :( fick blod på pappret imorse efter toabesök... känns otroligt tungt just nu. Var helt inställd på att det tagit sig den här månaden även fast jag inte hade några speciella symtom, bara en känsla.

Nej vad tråkigt att höra :( hur mår du? skönt att ha en backup-plan iaf! När ska ni börja med ivf?
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-10 07:48:41 följande:
    Finns ju tydligen många som inte plussar förens efter bim så känner att hoppet inte är ute än tills vi fått mens! Även fast jag också känner att det är hopplöst. Testade du med tidiga test eller vanliga?

Jag tror inte heller jag är gravid, vill inte testa för att de ska va negativt och blir så deppig då. Tror jag testar på fredag eller lördag om inte mensen kommit då, men tror mensen kommer imorgon.

Jag tror att det är tidiga test som jag har. 

Åh jag förstår dig precis :( 

Jag tänker att jag väntar tills söndag med att testa igen. Och är det negativt då eller om mensen har kommit innan så är det bara inse att det inte blev något den här gången heller. 
    Men jag skall hålla hoppet uppe än så länge! 

• Sofiamikaela
    Carro9194 skrev 2020-06-10 15:48:38 följande:

Åh nej men styrkekram till dig! 

Hur känner du för att göra IVF känns det ändå okej? 
    Vet du när du får börja? <3 
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?