• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-06-11 07:44:05 följande:

Men åhh nä så himla tråkigt <3

Är tanken att du börjar om med letrozol?

Ja så tråkigt :(( yes börjar med dubbeldos igen, tredje omgången. Men hoppas ba mensen kan komma snart :( själv, börjar du också om? <3
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 07:39:58 följande:

Ovitrelle + 16 idag har inte vågat testat något denna månad och tanken är att jag ska testa idag men vill göra det tillsammans med sambon. Vet ni om det spelar någon roll om man testar på morgonurin eller går det lika bra ikväll? Har CB digitala med antal veckor.

Spännande! Jag tror att efter bim går det bra att testa närsom :) lycka till!! Uppdatera oss hur de går :D
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 07:54:52 följande:

Ja så tråkigt :(( yes börjar med dubbeldos igen, tredje omgången. Men hoppas ba mensen kan komma snart :( själv, börjar du också om? <3

Ja verkligen.

Det här är 2a försöket med dubbeldos för mig (1 omgång med enkeldos också innan).

Jag väntar på mensen nu bara och kontaktar sen min läkare antingen i morgon eller på måndag beroende på när mensen kommer.

Blir troligtvis en eller två omgångar till innan IVF är aktuellt :)
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-06-11 07:55:52 följande:

Spännande! Jag tror att efter bim går det bra att testa närsom :) lycka till!! Uppdatera oss hur de går :D

Tack :) då får vi se vad det visar, försöker ställa in mig på att det är negativt för att inte bli för besviken men lär bli väldigt ledsen idag. Såg att du tagit negativt test, försök att tänka att det inte är säkert innan mensen kommer.
  • amandakollb
    noraaa skrev 2020-06-10 21:10:21 följande:

Blir nog inget denna månaden. Har en stark känsla att det inte blir något. Ska ringa imorgon och boka tid för provtagning nästa vecka, så får vi se vad progesteronet visar.

vilken cd är du på? kom inte ihåg när du hade bim? :)
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 13:21:15 följande:
    Tack :) då får vi se vad det visar, försöker ställa in mig på att det är negativt för att inte bli för besviken men lär bli väldigt ledsen idag. Såg att du tagit negativt test, försök att tänka att det inte är säkert innan mensen kommer.
    mm får tänka så :/ men tror det är rätt ovanligt att plussa efter bim när man vet när äl har varit? 
  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-06-11 12:50:11 följande:
    Ja verkligen.

Det här är 2a försöket med dubbeldos för mig (1 omgång med enkeldos också innan).

Jag väntar på mensen nu bara och kontaktar sen min läkare antingen i morgon eller på måndag beroende på när mensen kommer.

Blir troligtvis en eller två omgångar till innan IVF är aktuellt :)
    men då är vi lite i samma sits? Att vi fått negativa test, har bim idag men ingen mens i sikte? :(
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:15:33 följande:

mm får tänka så :/ men tror det är rätt ovanligt att plussa efter bim när man vet när äl har varit? 

Jag är väldigt osäker faktiskt, jag kommer säkert också tappa hoppet om det är negativt idag och bara vänta på mensen.
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 15:22:30 följande:
    Jag är väldigt osäker faktiskt, jag kommer säkert också tappa hoppet om det är negativt idag och bara vänta på mensen.
    jag håller alla tummarna på att du får ett positivt :D när ska ni testa? 
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:27:49 följande:

jag håller alla tummarna på att du får ett positivt :D när ska ni testa? 

Jag tror att det blir runt 20 tiden :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?