• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 15:42:05 följande:
    Jag tror att det blir runt 20 tiden :)
    okej så spännande, du får uppdatera efter=) 
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-06-11 16:02:58 följande:

okej så spännande, du får uppdatera efter=) 

Negativt :(
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 20:14:03 följande:

Negativt :(

Nej vad tråkigt :(( hur mår du? Men mensen har inte kommit? Var det ett tidigt test?
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:16:20 följande:

men då är vi lite i samma sits? Att vi fått negativa test, har bim idag men ingen mens i sikte? :(

Ja men det låter som det. Nej ingen mens i sikte ännu men känns verkligen som att det är på gång. Ingenting för dig heller?
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-06-11 21:20:29 följande:

Nej vad tråkigt :(( hur mår du? Men mensen har inte kommit? Var det ett tidigt test?

Jätte tråkigt :( jag mår okej men det är jobbigt. Nej det va idag jag skulle ta det så det känns väldigt tråkigt. Har fått brev från Sahlgrenska att dem mottagit min remiss för ivf funderar på att ringa imorgon och höra lite hur det verkar med kö och så.
  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-06-11 21:44:43 följande:

Ja men det låter som det. Nej ingen mens i sikte ännu men känns verkligen som att det är på gång. Ingenting för dig heller?

Nej ingenting.. men imorgon lär tempen sjunka så hoppas mensen kommer imorgon! Vill ju börja med nästa omgång direkt. Alltså man blir ju helt galen av detta :/ manisk
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-11 21:52:59 följande:

Jätte tråkigt :( jag mår okej men det är jobbigt. Nej det va idag jag skulle ta det så det känns väldigt tråkigt. Har fått brev från Sahlgrenska att dem mottagit min remiss för ivf funderar på att ringa imorgon och höra lite hur det verkar med kö och så.

Jaa så tråkigt :( vad tråkigt att vi alla fick negativt idag!

Så du kommer inte köra på någon till letrozolkur? Hur många omgångar hade ni kört letrozol? Förlåt du har säkert skrivit de hundra ggr men kommer inte riktigt ihåg
  • Sofiamikaela
    amandakollb skrev 2020-06-11 22:05:23 följande:

Nej ingenting.. men imorgon lär tempen sjunka så hoppas mensen kommer imorgon! Vill ju börja med nästa omgång direkt. Alltså man blir ju helt galen av detta :/ manisk

Ja men precis, jag förstår dig... jag känner samma.

Är just nu glad att jag har ett jobb som håller mig sysselsatt och tankarna borta. Tiden går lite fortare.

Jag hoppas också att mensen kommer helst i morgon så att man kan köra på letrozol på söndag.
  • amandakollb
    Sofiamikaela skrev 2020-06-11 22:30:58 följande:

Ja men precis, jag förstår dig... jag känner samma.

Är just nu glad att jag har ett jobb som håller mig sysselsatt och tankarna borta. Tiden går lite fortare.

Jag hoppas också att mensen kommer helst i morgon så att man kan köra på letrozol på söndag.

Mm hoppas verkligen imorgon!!

Vad skönt, jag jobbar hemifrån och har jättelugnt så ser mest serier och går promenader på dagarna haha. Så hinner tänka väldigt mkt på detta! Min sambo tycker inte att det är lika jobbigt som mig, han säger ba ?tredje gången gillt? och hoppas på nästa omgång. Så lite skönt att han inte blir lika påverkad och kan peppa mig men också lite störande för känns typ som jag vill detta mer än han
  • Givenchy
    amandakollb skrev 2020-06-10 06:16:14 följande:

Vad tråkigt :( äter du dubbel eller enkeldos? Får du även ovitrelle? :)

Dubbeldos. Fungerade inte med enkeldos för mig. Nej Ovitrelle tar jag inte, kanske bör ta upp med gyn att jag vill testa det :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?