• Anonym (J)

    Söka hjälp med mat?!

    Hjälp!

    Vi har tomt på kontot och behöver mat tills på måndag! kyrkan brukar kunna ge presentkort på mat men inte just nu tydligen.

    Vart vänder jag mig?! Akut matpeng av soc är bara glömma. det måste göras en ansökan?!

    vet någon vart man kan vända sig akut? :(

  • Svar på tråden Söka hjälp med mat?!
  • Jemp
    Anonym (J) skrev 2020-01-14 14:39:12 följande:

    Tillhör den procent som inte har facebook hör och häpna, haha. Aldrig varit min grej.

    Nu efter jul så är det knapert men mannen fick mindre lön pge vab och sjukdomar. Sen är jag arbetslös och sjuk och väntar på bedsked om ersättning från försäkringskssan. Och nej jag har inte haft fast jobb, endast vikariat så ingen a-kassa


    Kanske inte hjälper just nu, men du behöver inte haft fast jobb för att vara berättigad till a-kassa! Är du medlem? Tror det är ett halvår som är ett arbetsvillkor som krävs.
  • Anonym (Minna)
    Anonym (J) skrev 2020-01-14 15:02:28 följande:

    Kan man det? Trodde bara det gällde den man är "skriven i" så att säga.


    Nej det går att söka i andra också. Frälsningsarmen, Pingstkyrkan mm
  • Anonym (J)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-01-14 15:10:24 följande:

    Kanske läge att skaffa då, om ni är hungriga liksom.


    Nu har jag gjort en profil och sökt in till några grupper
  • Anonym (J)
    Jemp skrev 2020-01-14 15:22:17 följande:

    Kanske inte hjälper just nu, men du behöver inte haft fast jobb för att vara berättigad till a-kassa! Är du medlem? Tror det är ett halvår som är ett arbetsvillkor som krävs.


    det vet jag men har inte fått ihop ett halvår ännu tyvärr.
  • Anonym (soc)

    Varför kan ni inte ansöka om akuta matpengar från Soc?

  • Anonym (J)
    Anonym (A) skrev 2020-01-14 18:30:13 följande:

    Var bor ni?


    I eskilstuna
  • Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2020-01-14 18:27:31 följande:

    Era föräldrar kan väl swisha pengar?


    som jag skrev längre upo, dom är pensionärer och kan knappt överleva själva. Tyvärr
  • Anonym (A)

    [quote=80164439][quote-nick]Anonym (J) skrev 2020-01-14 19:49:55 följande:[/quote-nick]I eskilstuna[/

    Ok. För långt ifrån. Du/ni hade varit välkomna på middag och lite rester därefter.

  • Bejlis

    sådan trist situation ni hamnat i.
    Du har fått förslag på ?givning people? och jag tycker absolut att du ska kontakta dem för det är just matkassar / presentkort i matbutik de är experter på att ordna fram. De har facebook samt hemsida https://givingpeople.se/
    Mvh Bejlis

  • Anonym (J)
    Anonym (A) skrev 2020-01-14 22:47:55 följande:

    [quote=80164439][quote-nick]Anonym (J) skrev 2020-01-14 19:49:55 följande:[/quote-nick]I eskilstuna[/

    Ok. För långt ifrån. Du/ni hade varit välkomna på middag och lite rester därefter.


    Tack för din vänlighet!
  • Anonym (**')
    Anonym (J) skrev 2020-01-14 15:36:44 följande:
    det vet jag men har inte fått ihop ett halvår ännu tyvärr.
    Nej, men man går ju med direkt så att man får hjälp när man jobbat i ett halvår...
  • Anonym (Moder Svea)
    Tow2Mater skrev 2020-01-14 18:27:31 följande:

    Era föräldrar kan väl swisha pengar?


    Och varför skulle man som förälder automatiskt öppna plånboken för att ens vuxna barn slarvar med ekonomin?

    Visst, välkommen hem och ät. Men några pengar blir det inte.
  • Tow2Mater
    Anonym (Moder Svea) skrev 2020-01-15 15:43:46 följande:
    Och varför skulle man som förälder automatiskt öppna plånboken för att ens vuxna barn slarvar med ekonomin?

    Visst, välkommen hem och ät. Men några pengar blir det inte.
    Efersom de knappast vill se sina barnbarn svälta?
  • Anonym (Moder Svea)
    Tow2Mater skrev 2020-01-15 23:31:33 följande:
    Efersom de knappast vill se sina barnbarn svälta?
    Soc låter inte heller barn svälta.
    Vad får dig att tro att alla föräldrar till vuxna barn dessutom har råd att ge bort en hel veckas matpengar till en annan familj?
Svar på tråden Söka hjälp med mat?!