• flygrl

    Varför fungerar familjeliv så dåligt?

    Soleroi08 skrev 2020-07-18 15:56:46 följande:

    Så här har det alltid varit på FL.

    Jag har haft ett uppehåll i ca 1 år och har varit här sedan sidan startade för mååånga år sedan. Minst 15 år sedan.

    Helt plötsligt skulle de dåvarande ägarna göra om sidan.

    Resultatet blev som det är nu. Helt värdelöst.

    Jag tror att de nuvarande ägarna faktiskt skiter i att försöka förbättra plattformen. Vi är ju här i alla fall.


    Intressant med ditt långa tidsperspektiv och det där om när sajten tydligen blev så här seg. Jag har inte vart med lika länge som du men iaf 4 år och kan säga det vart seeegt hela vägen. Trevligt forum men segt och dysfunktionellt även på andra vis. Hopplöst. :/
  • flygrl
    Jag är bara jag skrev 2020-07-18 17:05:50 följande:

    Jag har varit med här i många år och förr funkade det och de få gånger nåt krånglade svarade en moderator direkt och sa att de skulle åtgärda problemet. Nu händer ingenting. Ingen moderator har väl ens svarat i denna tråden?


    Nja, tills för inte alltför länge sen svarade dom väl i såna här trådar och sa typ att det är problem för tillfället pga ?underhållsarbeten? men att dom skulle meddela teknikerna. Sen hände inget. Numera har jag gett upp, ingen från FL svarar och inget förändras. Nånsin som det verkar. Tråkigt nog.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-07-21 22:13:55 följande:

    Trist.


    Eller hur?! :/
    hannaandersson1 skrev 2020-07-24 17:00:05 följande:

    Jag har sällan några problem :) Hoppas era löser sig. 


    Låter helt jävla otroligt. Du måste va undantaget som bekräftar regeln. :P
    Anonym (dödsstöten) skrev 2020-07-25 20:04:24 följande:

    Då blir man ju så klart nyfiken vad du har för webbläsare, hastighet på bredbandet osv? vad kan det vara som gör att just du skiljer dig. Jag får vänta ibland 4-5 min mellan inläggen att laddas, och helt galet segt + att sida hänger sig flera ggr om dagen.


    Kan bara hålla med. Så där eländigt är det för mig med. :/
    Soleroi08 skrev 2020-07-25 16:35:28 följande:

    Det är betydligt fler annonser är förra gången jag hade ett konto här. Angry Birds mfl

    Kanske håller Familjeliv på att uppdareras?


    Intressant iakttagelse och det vore ju underbart om det visar sig du hade rätt.

    Jag har faktiskt också en iakttagelse och det är att användarnas avatarer inte längre raderas stup i kvarten. Under mina 4 år på FL har då och då allas avatarer tagits bort. Väldigt irriterande MEN SÅ för en tid sen upphörde det och numera får dom va i fred vilket ju rimligen måste bero på att nån rätat ut den där jävla buggen. Kanske är det nåt på gång ändå?!?!?!
    Soleroi08 skrev 2020-07-25 17:43:51 följande:

    Jag kan absolut inget om hur websidor fungerar, men borde det inte bli bättre sprutt om exempelvis inlägg som är äldre än 2 år tas bort?

    Som en minnesrensning som frilägger utrymme.


    Fast det ska liksom inte behövas på en välskött sajt. Ta Flashback som funkar fint trots det är så ofantligt mycket större på alla vis. Jag upplever dom här problemen enbart på FL, ingen annanstans och läser man tråden verkar det va så för fler användare. Dessutom tycker jag en sån där rensning skulle utarma FL.
  • flygrl

    Den andra tråden www.familjeliv.se/forum/thread/80753986-finns-det-ens-nagon-sajt-som-fungerar-samre-an-familjeliv om varför FL funkar så dåligt låstes tydligen så jag väljer skriva här i stället.

    I den andra tråden utlovades ju att ?teknik? skulle ha att snabba upp FL som högsta prio MEN som vanligt fortsätter sajten sega som den gjort i åratal nu. Som sagt så kommer troligen inget att hända. Trist nog. För ingen sajt är väl ens i närheten så jävla seg som FL.

  • flygrl
    Nandez skrev 2020-11-10 15:31:02 följande:

    Det är trist att det är så.


    Absolut för vi gillar ju ändå FL eller hur?!
    Tecum skrev 2020-11-10 17:03:03 följande:

    Det finns en sajt som heter Bokcirklar, den funkar inte bra. Men ändå ljusår framför FL.


    Jo, finns väl en och annan sajt som funkar mindre bra men ingen där det tar så mycket tid och irritation att navigera som FL. Ibland tänker jag att jag vill kolla FL under nån kort rast på jobbet men får ofta ge upp det för tiden inte räcker att invänta att sidan ska laddas. :/
    Anonym (Anonymously) skrev 2020-11-10 19:14:05 följande:

    Precis högsta prio skulle det få(snack för att stänga tråden). Tror jag tom. har sett/hört det förr i någon tråd!? Jag ger det veckan ut, sedan kommer jag nog att jämra mig om detta igen!


    hawthorne skrev 2020-11-11 08:47:50 följande:

    Det har klagats på seghet i flera år och det har faktiskt givits svar under ungefär lika många år. Svaret är alltid detsamma att "teknik" ska kolla på det och att det ska ges prio.

    Så man ska med andra ord inte förvänta sig någon som helst skillnad.

    Det är först då sajten drabbas som de kommer göra något, som att medlemmar flyr i massor. Tror jag i alla fall.


    Ja, när det med jämna mellanrum klagas på det STÄNDIGT är segt som sirap brukar det komma ett svar där det spelas ner med typ att det just idag är väldigt långsamt men att ?teknik? är underrättade och ska fixa det. Har sett det där upprepade gånger under mina år som FL-medlem men förutom att det ju inte stämmer att laggandet är en tillfällig grej vet jag ju att precis ingenting kommer att hända. :/

    Måste va jobbigt för den stackars forumvärden som väl knappast har nåt inflytande över sajtens skötsel att ständigt behöva dra den där valsen. :/

    Som sagt känns FL som en döende sajt och vi får väl se om dom nånsin kommer börja ta tag i problemet. Jag tror det när jag ser det. :o
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-11-13 21:53:06 följande:

    Det är så segt


    Hemskt. Blev automatiskt utloggad förut och det tog en evighet komma in igen och jag va dessutom tvungen ha inloggningssidan uppe hela tiden för så snart jag kikade på en annan flik stannade allt upp på inloggningssidan. Värdelöst!

    Förstår inte ansvariga på FL att sajten kommer dö om det fortsätter så här?
  • flygrl
    Anonym (Anonymously) skrev 2020-11-11 20:43:18 följande:

    Kanske sajten drivs av regeringen, den drivs lika dåligt som övriga landet gör!


    Anonym (Anonymously) skrev 2020-11-12 23:35:30 följande:

    Se så fint det laggar, högsta prio på att åtgärda prestandan!? Är dom politiker? Bara tomma ord för komma undan för stunden... tror jag mer det var!


    Va inte så elak nu då! Dom kanske har tillsatt en utredning som blir klar redan 2025?! :P
  • flygrl
    Anonym (Anonymously) skrev 2020-11-16 18:33:16 följande:

    Nej det är klart, så dum jag är.. Utredningen kanske är klar då, men dom kanske stöter på komplikationer som dom inte så komma! Så den utredningen tillsätter en ny utredning som ska vara klar år 2045


    Det är snart fixat m a o. Bara 25 år att vänta. Inte mycket längre än det tar att ladda en sida här på FL.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-11-16 21:57:27 följande:

    Det fungerar bra om man inte är inloggad, märkligt.


    Intressant iakttagelse.
  • flygrl
    EnAnonumius skrev 2020-11-17 16:51:27 följande:

    Är så trött på familjeliv långsamhet för att inte tala om alla errors man får.. Fick upp detta också i morse...

    Jag bara undra.. Man  får höra av olika forusvärdar om att segheten med FL "har högsta prio".

    Kan inte familjelivs forumvärdar säga åt "teknikerna" att det få fan se till att fixa problemen i stället för att bara snacka.

    Om nu någon forumsvärd eller någon annan som jobbar på Familjeliv, säg åt era tekniker att det slutar med sitt snack  och sätta fart på tangentbordet och fixa problemen som  har funits nu i några år.

    Och till forumsvärdarna. När teknikerna säger att de har "högsta prio", så förmedla de inte till medlemmarna, utan säg till teknikerna att Familjelivs medlemmar har tröttnat på deras lathet slappa stil d.v.s "mycket snack absolut INGEN verkstad".


    Ja, error 524 känner man ju igen...

    Håller med dig i va du skriver...fast sen kommer ju tvivlet på om det ens finns några tekniker...eller om dom gick hem för typ 5 år sen eller nåt. Vi lär väl aldrig få veta...
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?