• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Blond tjej
    Blond tjej skrev 2025-06-14 20:12:38 följande:

Fick verifiera mig så jag inte var en robot idag 🤖

Det går inte så bra i kväll för nu har jag även fastnat i spamfiltret och bad geteway  har dykt upp en gång 
  • EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-13 23:19:54 följande:
    Jag har vare sig analyserat ämnet närmare eller ifrågasatte någon annans erfarenheter kring hur de upplever FL.

Jag har dock inte upplevt det som beskrivs bland övriga, så jag tänker mest öppet 🙂.

Synd att alla andra har sådana problem. Tur att jag inte har det...
    Nej du har inte analyserat och det märks tydligt också...

Ja du tänkte mest öppet säger du.. 🙄
    Citera dina egna ord med citatbox:
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 01:33:34 följande:
    Jag upplever aldrig att FL är segt, så jag misstänker att det finns många användare där ute med dassig dator och / eller dålig internetanslutning.

(slut på citatet)

Ditt "tänka öppet" säger en hel del om dig vad du tror om folk och vad de har för datorer och internetuppkoppling..
    D.vs direkt förutfattade meningar om folk och deras datorer och internetuppkoppling,
    Helt totalt svartvitt i tänket

Du kunde lika gärna ha skrivit så här i stället:
    "Jag har inte det problemet, alltså måste folk ha dassiga datorer och dålig internetuppkoppling, för det kan ju inte beror på något annat".

Det är vad ditt "tänka öppet" visade tydligt i slutändan från ditt förra post.

Sedan när man smäller upp svart på vitt i ditt hur hur det verkligen ser ut, ja då helt plötsligt så heter det "synd att alla andra ha sådan problem".

Tydligen var det inget alternativ att tänka så redan från början när du "tänkte öppet" att det kan faktiskt vara problem från FL sida..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Jhannis skrev 2025-06-13 20:01:34 följande:
    Sånt här är Hebreiska för oss som inget fattar. Bättre vore om dom som har hand om Forumet förklarar vad som pågår. 
    Kan förstå att det kan uppfattas som "grekiska" för många.

Men kan man få en form av förbättring om man inaktiverar en inställning i webbläsaren som exempel Firefox, Waterfox, Chrome, Safari etc) så kan  man ju inaktivera "Quic".. Kanske inte "perfekta lösningen", med dock väl man kanske KAN minska problemet med 30-40%.. Så då kan det ju vara värt det.

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2025-06-13 16:50:21 följande:
    Det kan vara cloudflare som tjorvar med QUIC aktiverat i webbläsaren,  prova att avaktivera
    en.wikipedia.org/wiki/QUIC
    techysnoop.com/disable-quic-protocol-in-chrome-edge-firefox/

www.familjeliv.se/forum/thread/83426465-varfor-kommer-jag-inte-in-pa-wwwfamiljelivse
    community.cloudflare.com/t/slow-unusuable-page-loads-with-chrome-124-http3-tls-1-3-and-perhaps-comcast/652565
    community.cloudflare.com/t/very-slow-page-loads-with-quic-enabled/487362
    EnAnonumius skrev 2025-06-12 21:12:28 följande:
    Mmm...., dassig dator och/eller dåligt internetanslutning var det ja...

"case closed"......🙄

blog.cloudflare.com/cloudflare-service-outage-june-12-2025/

QUIC
    Tack för tipset...

• Snälla Killen
    EnAnonumius skrev 2025-06-15 06:59:51 följande:

Jag upplever aldrig att FL är segt, så jag misstänker att det finns många användare där ute med dassig dator och / eller dålig internetanslutning.

(slut på citatet)

Ditt "tänka öppet" säger en hel del om dig vad du tror om folk och vad de har för datorer och internetuppkoppling..
    D.vs direkt förutfattade meningar om folk och deras datorer och internetuppkoppling,

"Jag har inte det problemet, alltså måste folk ha dassiga datorer och dålig internetuppkoppling, för det kan ju inte beror på något annat".

Sedan när man smäller upp svart på vitt i ditt hur hur det verkligen ser ut, ja då helt plötsligt så heter det "synd att alla andra ha sådan problem".

Tydligen var det inget alternativ att tänka så redan från början när du "tänkte öppet" att det kan faktiskt vara problem från FL sida..
    Bra att du vet exakt hur jag tänker, så att jag slipper förklara 😉

För övrigt har jag ett färgseende, men utöver din i övrigt  välformelerade analys av vad jag egentligen menar när jag skriver något, så är du bara 90% ute och cyklar. 

Men jag släpper denna tråden då jag redan har framfört att jag inte har problem med anslutningen till FL. Men självklart är det ju tråkigt att andra har det 🤔
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Om...)
    EnAnonumius skrev 2025-06-15 06:59:51 följande:

(slut på citatet)

Men herregud, du gör alldeles för stor grej av det. Antingen så är det datorn / mobilen och uppkopplingen som är kass, sidan FL som laggar eller en kombination av bägge. Eller var det bara att du kände dig "träffad"? ;)
  • molly50
    Anonym (Om...) skrev 2025-06-15 12:38:33 följande:
    Men herregud, du gör alldeles för stor grej av det. Antingen så är det datorn / mobilen och uppkopplingen som är kass, sidan FL som laggar eller en kombination av bägge. Eller var det bara att du kände dig "träffad"? ;)
    Men återigen. Om det vore datorn/mobilen eller uppkopplingen som är problemet så borde ju fler sidor lagga. Inte bara FL.
    Jag är en av de som periodvis har problem med FL. Men bara med FL. Inga andra sidor.
    Och nu har det funkat bra igen i flera dagar.
    Så det är knappast datorn/mobilen eller uppkopplingen som är problemet då.
  • EnAnonumius
    Anonym (Om...) skrev 2025-06-15 12:38:33 följande:
    Varför skulle jag känna mig "träffad" för, enigt dig, bara för att man blir bli irriterad på individer som tar "saker för givet" att det bara kan vara på ett sätt?

Så du har inget för med din "s.k" "hintande" som du gör där i slutet. 

• EnAnonumius
    molly50 skrev 2025-06-15 12:44:58 följande:
    Men återigen. Om det vore datorn/mobilen eller uppkopplingen som är problemet så borde ju fler sidor lagga. Inte bara FL.
    Jag är en av de som periodvis har problem med FL. Men bara med FL. Inga andra sidor.
    Och nu har det funkat bra igen i flera dagar.
    Så det är knappast datorn/mobilen eller uppkopplingen som är problemet då.
    Precis så..
    Men men, vissa orkar uppenbarligen inte läsa och tänka till. Utan är mer intresserad av att vädra sina förutfattade meningar de har om folk.

Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?