• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Anonym (Tummen upp för den funktionen)

Vilken tid på dygnet är moderatorerna som mest aktiva på forumet?

• EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 01:33:34 följande:
    Jag upplever aldrig att FL är segt, så jag misstänker att det finns många användare där ute med dassig dator och / eller dålig internetanslutning.
    Så var det dags igen från din sida med detta "jag har aldrig varit med om det alltså måste andra ha fel".
    Så givetvis så måste det ju bero på att användarna har seg dator och dåligt internet om de upplever just FL som seg och laggig. 🙄

Här är specarna på "min dassiga dator".

Moderkort:
    Asus ROG Crosshair Formula VIII x570

Processor:
    AMD Ryzen 9 5900X 3.7GHz

Minnen:
    Team Group's T-Force Night Hawk 16GB (x4) 3200MHz

Hårddisk (som OS sitter på):
    Samsung 980PRO M.2 NVMe
    Läshastighet: 6900 MB/Sek
    Skrivhastighet: 5000 MB/sek

Grafikkort:
    EVGA GeForce GTX 1650 4GB SC Ultra
    (skall byta graffekort till ett lite bättre)

Intenet: 100/10 Mbit

Det JAG tycker är märkligt är att det är just FL som segar och laggar mest av alla webbsidor jag är på..

Men men enligt dig, vad du skriver, så måste det ju bero på att man har en seg kass dator med dåligt internet uppkoppling... För inte kan det vara FL problemet ligger hos.🙄

P.S
    Inte ens när Flashback har hög belastning på sina servrar så är de inte sega och laggiga..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2025-06-12 03:18:52 följande:
    Så var det dags igen från din sida med detta "jag har aldrig varit med om det alltså måste andra ha fel".
    Så givetvis så måste det ju bero på att användarna har seg dator och dåligt internet om de upplever just FL som seg och laggig. 🙄

Här är specarna på "min dassiga dator".

Moderkort:
    Asus ROG Crosshair Formula VIII x570

Processor:
    AMD Ryzen 9 5900X 3.7GHz

Minnen:
    Team Group's T-Force Night Hawk 16GB (x4) 3200MHz

Hårddisk (som OS sitter på):
    Samsung 980PRO M.2 NVMe
    Läshastighet: 6900 MB/Sek
    Skrivhastighet: 5000 MB/sek

Grafikkort:
    EVGA GeForce GTX 1650 4GB SC Ultra
    (skall byta graffekort till ett lite bättre)

Intenet: 100/10 Mbit

Det JAG tycker är märkligt är att det är just FL som segar och laggar mest av alla webbsidor jag är på..

Men men enligt dig, vad du skriver, så måste det ju bero på att man har en seg kass dator med dåligt internet uppkoppling... För inte kan det vara FL problemet ligger hos.🙄

P.S
    Inte ens när Flashback har hög belastning på sina servrar så är de inte sega och laggiga..
    Håller med. Om det vore datorn eller internetuppkopplingen så borde väl alla sidor vara lika laggiga och sega. Inte bara FL.
  • RaYzLeR

För mig så segar aldrig familjeliv. Det kanske beror på hur kort väg man har till servern. Bor man långt bort så måste trafiken passera genom fler servrar, och någon server kan vara seg, även om det just inte är Familjelivs server.

• EnAnonumius
    RaYzLeR skrev 2025-06-12 19:08:26 följande:

För mig så segar aldrig familjeliv. Det kanske beror på hur kort väg man har till servern. Bor man långt bort så måste trafiken passera genom fler servrar, och någon server kan vara seg, även om det just inte är Familjelivs server.

I teorin..

Dock så är jag ofta på utländska sidor p.g.a mina intresseområden. Märkligt så laggar de aldrig på dessa "ställen" medan det laggar på FL.

• EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 01:33:34 följande:
    Ja det är ju en möjlighet det med men jag tror nog att FL:s serverhallar är dimensionerade för att täcka detta i normallet.

Jag upplever aldrig att FL är segt, så jag misstänker att det finns många användare där ute med dassig dator och / eller dålig internetanslutning.

Men det är ju väldigt osmurfigt när det inte fungerar för alla...
    Mmm...., dassig dator och/eller dåligt internetanslutning var det ja...

"case closed"......🙄
  • Blond tjej
    EnAnonumius skrev 2025-06-12 21:12:28 följande:

"case closed"......🙄
    FL har nog en server som har passerat bäst före  datum för flera år sedan 
  • Jhannis
    EnAnonumius skrev 2025-06-12 21:12:28 följande:

"case closed"......🙄
    Detta har varit hela kvällen för mig. Demon
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-06-12 22:19:49 följande:
    Detta har varit hela kvällen för mig. Demon
    Samma här.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-06-12 22:20:50 följande:
    Samma här.
    Alla som är med på FL borde börja protestera mot detta hur FL förhåller sitt Forum. Kräva att vi får svar när och om det kommer att bli lättare att komma in på sidan och kunna svara på inlägg utan att det segar och utan att man inte ens kommer in på Forumet.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?