• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • Mayjel
    Anonym (Ew) skrev 2025-06-30 21:57:43 följande:
    Om det hade varit en prioritet för FL hade sidan skötts på ett annat sätt. Så det kommer inte bli bättre.
    Om man inte ger dem en liten knuff? Det är medlemmarnas förtjänst att forumet ens kan leva och finnas kvar. Jag tycker att det minsta vi då kan få i gengäld är att känna sig trygg och välkommen. Varför ens ha moddar isåfall.

Även forumsvärden verkar omöjlig att få kontakt med. 
  • Anonym (Om...)

Kan ingen säga åt/ banna den där personen som postar inlägg från den tidigare hatbloggaren? Det börjar bli väldigt tjatigt nu och bloggen är nedlagd sen länge. 

• molly50
    Anonym (Om...) skrev 2025-06-30 22:02:46 följande:

Kan ingen säga åt/ banna den där personen som postar inlägg från den tidigare hatbloggaren? Det börjar bli väldigt tjatigt nu och bloggen är nedlagd sen länge. 

Jag vet inte ens vilken person det är. 
  • Anonym (Big dick)

Frågan mna ska ställa sig är kanske varför vissa vettiga saker modereras bort men en hel del trams får vara kvar. 

• Snälla Killen
    Anonym (Big dick) skrev 2025-06-30 22:44:30 följande:

Frågan mna ska ställa sig är kanske varför vissa vettiga saker modereras bort men en hel del trams får vara kvar. 

Det räcker oftast med att man pratar emot en som uppenbarligen enbart är ute efter att trolla andra och att den som trollar, sedan skickar in en massa anmälningar mot en.

Det leder oftast till att bådas inlägg tas bort och att bådas konton blir temporärt avstängda, trots att det är uppenbart vem som egentligen är syndaren.

Nä, bästa sättet är enbart att ignorera och reta upp dem på ett mer "diplomatiskt" sätt har jag lärt mig genom åren 😇
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (Om...)
    molly50 skrev 2025-06-30 22:41:55 följande:
    Jag vet inte ens vilken person det är. 
    En "stackars sate" som kände sig så provocerad av bemötandet han fick på FL att han startade en blogg där han skulle "analysera" forumet Familjeliv och medlemmar som är här. Vem kan ha missat det?
  • molly50
    Anonym (Om...) skrev 2025-06-30 23:17:17 följande:
    En "stackars sate" som kände sig så provocerad av bemötandet han fick på FL att han startade en blogg där han skulle "analysera" forumet Familjeliv och medlemmar som är här. Vem kan ha missat det?
    Jag känner till hans originalnick,men inte alla anonyma användarnamn som han har använt sig av.  
  • Anonym (Om...)
    molly50 skrev 2025-07-01 13:26:31 följande:
    Jag känner till hans originalnick,men inte alla anonyma användarnamn som han har använt sig av.  
    Det lär vara en hel hög. Men som jag förstått det en person som agerat internettroll i många år. Men jag gissar att hans blogg var "dödsryckningarna" och att hen fattat att hen inte har något att göra här.
  • molly50
    Anonym (Om...) skrev 2025-07-01 17:20:09 följande:
    Det lär vara en hel hög. Men som jag förstått det en person som agerat internettroll i många år. Men jag gissar att hans blogg var "dödsryckningarna" och att hen fattat att hen inte har något att göra här.
    Ja,jag misstänker det.

Ja,och den bloggen är ju raderad nu så den finns inte ens kvar. Men han la ju upp en annan tråd här för ett tag sedan med en länk till ett nytt forum som han hade skapat.
    Nej,jag håller med om att han inte har här att göra om han tar så illa vid sig av mothugg att han startar hatbloggar och hänger ut personer där.
  • Anonym (Ew)
    Anonym (Om...) skrev 2025-06-30 22:02:46 följande:

Har inte sett reposts och du vet väl själv att det var flera bloggar&forum. Ingen gammal skåpmat heller så försök inte släta över det.
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?