• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • molly50
    Tyra myra skrev 2025-12-13 22:18:10 följande:

Nu gör de reklam för receptbelagd medicin bla narkotikaklassad sådan inne i seriösa  trådar.  

DETTA ÄR VANSINNE!!!!

OM INTE DETTA STOPPAS LÄGG NER FORUMET!!!!!

Är det sant? Förvånad
  • molly50

Sidan har segat idag cg jag har fastnat i spamfiltret en gång ikväll.
    Loggades också ut en gång.

• Anonym (Om...)

Nu gör de reklam för receptbelagd medicin bla narkotikaklassad sådan inne i seriösa  trådar.  

DETTA ÄR VANSINNE!!!!

De verkar ha ett dåligt filter för spam.
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Om...) skrev 2025-12-13 22:38:14 följande:
    Det fungerar säkert när det gäller anonyma nic som lägger upp dessa trådar men när de går in och kapar andras trådar verkar det inte fungera.

Kan man inte ha koll på detta borde man lägga ner forumet
  • Blond tjej

DETTA ÄR VANSINNE!!!!

Jag har gjort en anmälan på två av dessa inlägg en lektråd för några timmar sedan så vi får väl hoppas på att en moderator raderar dom snart 
  • Tyra myra
    molly50 skrev 2025-12-13 22:34:06 följande:
    Är det sant? Förvånad
    Ja, i tråden som handlar om man fått mer pengar i plånboken. Kommer iinte ihåg om den ligger under samhälle/politik eller någon annan stans.  Du hittar den säkert
  • Blond tjej
    Anonym (Om...) skrev 2025-12-13 22:38:14 följande:
    Det kan man säga för vi som är seriösa kan också fastna i spamfiltret ibland  
  • Tyra myra

Nu är inläggen jag tidigare pratade om borta. Så det verkar fungera ganska snabbt när man anmäler i alla fall. 

Vi var ju flera som anmälde, vilket var bra. 

Ju fler som håller ögonen öppna och anmäler sånt där, desto bättre. 
    Hoppas verkligen ingen lurades klicka på länken.  

Inte nog med att det är virusvarning det är också förknippat med livsfara att nyttja varorna de säljer.  

Olaglig försäljning av receptbelagda mediciner och narkotiska preparat är belagt med höga straff. Hoppas den här åker fast. Det borde gå att lista ut vem det är

• Anonym (Hejsan)

Hemsidan ligger nog utomlands där det är lagligt att sälja receptbelagd medicin.

• Tyra myra
    Anonym (Hejsan) skrev 2025-12-14 01:08:45 följande:

Hemsidan ligger nog utomlands där det är lagligt att sälja receptbelagd medicin.

Det borde gå att spåra den som lade ut länkarna här på FL, i alla fall. Det borde också gå att anmäla den personen tycker jag. Är inte särskilt juridiskt kunnig men en anmälan kan alltid göras.

Att hemsidan ligger utomlands är däremot ganska säkert och svårt att lagföra.
  • molly50
    Tyra myra skrev 2025-12-13 22:46:21 följande:
    Ja, i tråden som handlar om man fått mer pengar i plånboken. Kommer iinte ihåg om den ligger under samhälle/politik eller någon annan stans.  Du hittar den säkert
    Ok. Jag tror jag har sett den,i alla fall. 
    Men om detta förekommer så hoppas jag att det vidtas åtgärder omgående.
  • Nandez
    Blond tjej skrev 2025-12-13 22:45:06 följande:
    Jag har gjort en anmälan på två av dessa inlägg en lektråd för några timmar sedan så vi får väl hoppas på att en moderator raderar dom snart 
    Anmälde också dessa.
  • Nandez
    Tyra myra skrev 2025-12-13 22:46:21 följande:
    Det brukar läggas i trådar som är aktiva
  • Nandez
    Tyra myra skrev 2025-12-14 02:29:50 följande:
    Det borde gå att spåra den som lade ut länkarna här på FL, i alla fall. Det borde också gå att anmäla den personen tycker jag. Är inte särskilt juridiskt kunnig men en anmälan kan alltid göras.

Att hemsidan ligger utomlands är däremot ganska säkert och svårt att lagföra.
    Det var inte första gången det hände här, det dyker upp trådar om drogförsäljning lite då och då, tyvärr
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-12-14 19:02:00 följande:
    Ok. Jag tror jag har sett den,i alla fall. 
    Men om detta förekommer så hoppas jag att det vidtas åtgärder omgående.
    Tyvärr så händer det då och då tråkigt nog. Anmäler så fort jag ser det
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?