• Anonym (Undrar mig)

    Varför inte kondom?

    Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

    Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

    Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

    Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?

  • Svar på tråden Varför inte kondom?
  • riboflavin

    Kondom är ett nödvöndigt ont, det minskar känslan även för oss kvinnor, tenderar att påverka slemhinnor och så luktar de jävligt illa. Men jag håller med dig, man ska nog vara väldigt skeptisk om en ny partner inte vill använda kondom innan man har koll på varandras sjukdomstatus och eventuella andra skydd. Den som ligger med en okänd utan kondom har antagligen gjort likadant förr, såna ska man akydda sig från.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Undrar mig) skrev 2020-01-19 17:03:31 följande:

    Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

    Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

    Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

    Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?


    Varför tror du att dom inte använder preventivmedel bara för att det var oplanerat? Känns som en rätt korkad slutsats att dra...


    För övrigt undviker jag helst kondom för att det helt enkelt är skönare utan!


    Ligger inte runt längre då jag har en KK som löser det behovet åt mig alldeles utmärkt ^^

  • Anonym (X)
    riboflavin skrev 2020-01-19 17:10:31 följande:

    Kondom är ett nödvöndigt ont, det minskar känslan även för oss kvinnor, tenderar att påverka slemhinnor och så luktar de jävligt illa. Men jag håller med dig, man ska nog vara väldigt skeptisk om en ny partner inte vill använda kondom innan man har koll på varandras sjukdomstatus och eventuella andra skydd. Den som ligger med en okänd utan kondom har antagligen gjort likadant förr, såna ska man akydda sig från.


    Finns kondomer med både bra lukt och med smak.
  • Anonym (..)
    Anonym (Eli) skrev 2020-01-19 17:18:27 följande:

    Varför tror du att dom inte använder preventivmedel bara för att det var oplanerat? Känns som en rätt korkad slutsats att dra...

    För övrigt undviker jag helst kondom för att det helt enkelt är skönare utan!

    Ligger inte runt längre då jag har en KK som löser det behovet åt mig alldeles utmärkt ^^


    Finns en o annan kvinna som säger att de är på p-piller, men i själva verket inte är det. Har en bekant som hade sex 1 gång med en tjej, som självklart så att hon gick på piller. Men det gjorde hon ju inte.

    Så han blev ofrivilligt pappa med en tjej som visade sig vara ett riktigt stolpskott. Att få barn när man är 17år påverkade naturligtvis hans ekonomi rätt mycket, plus att hans liv påverkats av att bli pappa, då han tagit hand om henne mycket.

    Så kondom på alltid alltid alltid när man är med en tjej som man inte litar på, och inte har koll på sin sjukdomsstatus känns som ett rätt självklart val för mig.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (..) skrev 2020-01-19 17:31:51 följande:
    Finns en o annan kvinna som säger att de är på p-piller, men i själva verket inte är det. Har en bekant som hade sex 1 gång med en tjej, som självklart så att hon gick på piller. Men det gjorde hon ju inte.

    Så han blev ofrivilligt pappa med en tjej som visade sig vara ett riktigt stolpskott. Att få barn när man är 17år påverkade naturligtvis hans ekonomi rätt mycket, plus att hans liv påverkats av att bli pappa, då han tagit hand om henne mycket.

    Så kondom på alltid alltid alltid när man är med en tjej som man inte litar på, och inte har koll på sin sjukdomsstatus känns som ett rätt självklart val för mig.

    Förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra att du har en polare som tyckte det var en bra idé att trycka kuken i en brud som uppenbarligen skiter i vem som är farsa till hennes unge?


    Men ja, det gör du väl som du vill.

  • Anonym (Undrar mig)
    Anonym (Eli) skrev 2020-01-19 17:18:27 följande:

    Varför tror du att dom inte använder preventivmedel bara för att det var oplanerat? Känns som en rätt korkad slutsats att dra...


    För övrigt undviker jag helst kondom för att det helt enkelt är skönare utan!


    Ligger inte runt längre då jag har en KK som löser det behovet åt mig alldeles utmärkt ^^


    Min mening var inte att anklaga nån eller att dra slutsatser. Min fråga var om man kallar det "oplanerad gravid" om man inte använder prevention. 
    Anonym (..) skrev 2020-01-19 17:31:51 följande:
    Finns en o annan kvinna som säger att de är på p-piller, men i själva verket inte är det. Har en bekant som hade sex 1 gång med en tjej, som självklart så att hon gick på piller. Men det gjorde hon ju inte.

    Så han blev ofrivilligt pappa med en tjej som visade sig vara ett riktigt stolpskott. Att få barn när man är 17år påverkade naturligtvis hans ekonomi rätt mycket, plus att hans liv påverkats av att bli pappa, då han tagit hand om henne mycket.

    Så kondom på alltid alltid alltid när man är med en tjej som man inte litar på, och inte har koll på sin sjukdomsstatus känns som ett rätt självklart val för mig.
    Verkade osmart att ha sex med en man inte känner väl utan att använda kondom, men om man är 17 kanske man inte tänker så mycket över konsekvenserna.

    Samtidigt är det i min värld absolut inte okej att ljuga om, att man tar p-piller om man inte gör. Hoppas verkligen det är ett fåtal som ljuger om sånt.
    riboflavin skrev 2020-01-19 17:10:31 följande:

    Kondom är ett nödvöndigt ont, det minskar känslan även för oss kvinnor, tenderar att påverka slemhinnor och så luktar de jävligt illa. Men jag håller med dig, man ska nog vara väldigt skeptisk om en ny partner inte vill använda kondom innan man har koll på varandras sjukdomstatus och eventuella andra skydd. Den som ligger med en okänd utan kondom har antagligen gjort likadant förr, såna ska man akydda sig från.


    Håller med, men har aldrig tänkt på att kondomer skulle lukta illa

  • Anonym (555)

    Ser bara fördelar m kondom.

    1. Sperman kommer på ett o samma ställe.

    2. Hindrar graviditet o könssjukdomar

    3. Behöver inte ha illaluktande sperma som rinner ur mig flera dagar

  • Richard1986
    Anonym (Undrar mig) skrev 2020-01-19 17:03:31 följande:

    Undrar varför många kvinnor inte vill ha att mannen använder kondom? Har upplevt det flera gångar, jag insisterar förstås. Ger det bättre njutning eller är det för att bli gravid?

    Jag är en som inte tar några risker, även om den man ligger med säger hon använder p-piller skulle jag alltid ta på kondom. Bara när man har varit ihop länge och vet jag kan lita på min partner skulle jag skippa kondomen.

    Är det även vanligt att ha sex i ett förhållande utan någon prevention om man inte har tänkt sig att skulle ha barn? Hör ofta folk säga om att dom blev oplanerad gravid, det är väl knappast oväntat om man inte använder prevention?

    Undrar mig bara och vill gärna veta om det är jag som är konstig?


    Med one night stand är det definitivt kondom på som gäller för mig. Antingen det eller så blir det inget knull. Jag kan inte påstå att de flesta tjejer jag haft sex med har krävt kondomfritt sex. Snarare tvärtom... Om någon på förhand kräver att jag ska knulla henne oskyddat så skulle jag undra varför. Då är det väl klart att det finns någon baktanke...

    Med förhållande eller KK så är det kondom på i början tills man vet att båda är friska och om man gemensamt bestämt för att övergå till ett annat preventivmedel. Därefter tas kondomen och jag börjar komma i henne.

    Man utsätter ju sig naturligtvis för en risk ändå. Men man får ju välja hur pass stor risk man vill ta och inse att det enda hundra procent säkra skyddet är celibat... Det är ju klart man vill ha samlag med den man älskar eller med den man har ett sexuellt förhållande med. Men man ska använda hjärnan.

    Oplanerad graviditet kan hända ändå. Om kondomen spricker eller är felaktiskt påsatt så kan det sippra in några spermier ändå. P-piller kan också fela, även om det inte är så vanligt. När jag var 24 blev min dåvarande KK oplanerat gravid trots att hon använde minipiller.

    Som sagt, man ska använda hjärnan, men ändå vara medveten om att det enda helt säkra skyddet är celibat.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (555) skrev 2020-01-19 18:37:01 följande:

    Ser bara fördelar m kondom.

    1. Sperman kommer på ett o samma ställe.

    2. Hindrar graviditet o könssjukdomar

    3. Behöver inte ha illaluktande sperma som rinner ur mig flera dagar


    Testa att be personen du ligger med att lägga om kosten en del. Äta mer frukt och grönt och inte så mycket alkohol, rökning (om han nu gör sånt?) och dylikt. Smakar bättre, luktar lite mindre också =)


    Sen hur det rinner ur dig i flera dagar känns klart märkligt...

  • Anonym (X)
    Anonym (555) skrev 2020-01-19 18:37:01 följande:

    Ser bara fördelar m kondom.

    1. Sperman kommer på ett o samma ställe.

    2. Hindrar graviditet o könssjukdomar

    3. Behöver inte ha illaluktande sperma som rinner ur mig flera dagar


    Det är inte sperman som luktar utan ditt underliv när det utsätts för sperma eller menstruation om du har bakteriell vaginos.
Svar på tråden Varför inte kondom?