• Sprallig

    Är en prostituerad mitt enda alternativ?

    Jag är en vuxen man som aldrig haft en flickvän och bara haft sex en enda gång och det var över tio år sedan. Jag har i över tio år försökt att hitta någon via nätet och via vänner och sådant. Aldrig tackat nej till en hemmafest eller krogbesök utan ändå försökt och vara positiv till det mesta. Under alla dessa år har jag inte ens fått till en date utan det har varit helt dött för mig. Tjejer är ointresserade helt enkelt.

    Är en prostituerad mitt enda alternativ? Det är ju egentligen inget jag vill men vad har jag för val? Vad har ni för åsikter om detta?

  • Svar på tråden Är en prostituerad mitt enda alternativ?
  • halvan

    Jag tror att du ska börja träna igen. Det är bra med en hälsosam och stark kropp. Det är bra för din egen hälsa, ditt eget psykiska välmående och dessutom är det attraktivt för utomstående. Tripple win.

  • Sprallig
    halvan skrev 2020-07-05 12:24:22 följande:

    Jag tror att du ska börja träna igen. Det är bra med en hälsosam och stark kropp. Det är bra för din egen hälsa, ditt eget psykiska välmående och dessutom är det attraktivt för utomstående. Tripple win.


    Visst hade jag faktiskt tänkt att börja igen. Men att det ska få mig att hitta en partner lättare tror jag inte en sekund på.
  • halvan
    Sprallig skrev 2020-07-05 12:49:56 följande:

    Visst hade jag faktiskt tänkt att börja igen. Men att det ska få mig att hitta en partner lättare tror jag inte en sekund på.


    Inte? Här är en bild på snyggingen chris pratt - på vilken bild tycker du han är mest attraktiv?

  • Sprallig
    halvan skrev 2020-07-05 13:25:18 följande:
    Inte? Här är en bild på snyggingen chris pratt - på vilken bild tycker du han är mest attraktiv?
    Ja det ser vi ju båda. Men det är ingen garanti för en flickvän.
  • halvan
    Sprallig skrev 2020-07-05 13:49:25 följande:

    Ja det ser vi ju båda. Men det är ingen garanti för en flickvän.


    Såklart inte. Men om du är en trevlig kille så underlättar det ju såklart om du har en trevlig kropp också. Inga garantier men det är väl klart att det ökar chanserna då du lika gärna kan skrämma bort tjejer med en oattraktiv kropp.
  • Xzx
    Sprallig skrev 2020-07-05 13:49:25 följande:
    Ja det ser vi ju båda. Men det är ingen garanti för en flickvän.
    Det är självklart ingen garanti - men det hjälper. Mycket!
  • Anonym (Man77)
    Ignoramus skrev 2020-07-05 08:46:31 följande:

    Hahah är det här ett skämt?


    Du menar alltså att kvinnor inte alls är ytliga?
  • Sprallig
    halvan skrev 2020-07-05 18:42:11 följande:
    Såklart inte. Men om du är en trevlig kille så underlättar det ju såklart om du har en trevlig kropp också. Inga garantier men det är väl klart att det ökar chanserna då du lika gärna kan skrämma bort tjejer med en oattraktiv kropp.
    Äh jag går ju med tröja på mig iallafall för det mesta. Men visst ser man ut som han gjorde till vänster så syns det ju alltid. Nu är jag ju normalviktig, men otränad ja. Men det är ju bra att träna så jag inte skrämmer bort tjejen efter jag tagit av mig tröjan i sängen. Men problemet nu är att jag inte ens kan få en dejt, eller jag kommer inte ens ihåg när jag var på något som kan kallas dejt senast.
  • Anonym (Kort Man)

    [quote=80505818][quote-nick]Anonym (Kort Man) skrev 2020-07-05 22:47:46 följande:[/quote-nick][/quote]

    html>

  • Anonym (Kort Man)

    Ett annat exempel.

    Visst han är världens starkaste man. Men han är ju inte vacker och lite småfet.

    Men har ändå en skitsnygg tjej. Kvinnor tänder på stora män och kända män. Det var hon som raggade upp honom...

  • Anonym (Kort Man)
    Anonym (Kort Man) skrev 2020-07-06 00:19:44 följande:

    Ett annat exempel.

    Visst han är världens starkaste man. Men han är ju inte vacker och lite småfet.

    Men har ändå en skitsnygg tjej. Kvinnor tänder på stora män och kända män. Det var hon som raggade upp honom...


    NINTCHDBPICT000580731068.jpg
  • halvan

    Är TS kändis? Är mannen rik och känd har man andra förutsättningar. Men jag visste inte att detta var aktuellt i TS fall?

  • KlantSmurfen

    " Jag har varit i en liknande situation som du, TS ."
    www.drglover.com/no-more-mr-nice-guy.html

    2. Jag tror inte på genvägar. [...]Du blir inte hjälpt av danskurser, och inte heller terapeuter som ofta inte är tillräckligt insatta i just den här formen av problematik. De kommer bara säga att du ska "vara dig själv".[...] (Du ska absolut inte vara dig själv, det har du varit hela ditt liv och det har inte funkat).


    Dr. Robert Glover - Intention Into Action - Love, Sex, Dating & Career

    Dr. Robert Glover, the author of No More Mr. Nice Guy, has over 30 years of experience as a therapist, coach, educator, and public speaker.
    www.drglover.com/

    No More Mr. Nice Guy - Dr. Robert Glover Interview - Part 2 - Life Lessons
    [...]
    Dr. Robert Glover: Well I lived the first 40 or so years of my life with this nice guy mentality, and I thought that women just weren?t interested in me and didn?t like me.
    [...]
    So I started reading books and watching DVDs on dating and relationships and I just went out and just started interacting with women with no agenda. That?s kind of key. Nice guys have an agenda. I?m going to be really nice to you so that you?ll like me and want to be my girlfriend and hopefully get naked.

    But I went out and just started being me. I would act on impulse, I would blurt, I just didn?t hold back. I would just be me.

    And it wasn?t that I got better looking, richer, or a bigger cock, or anything like that. What happened is that I got out of that nice guy paradigm of trying to please women, trying to get their approval, trying to do nice things for them, trying to get them to like me etc. I was just working on having a good life and I was being uninhibited, not holding back, and women were being attracted to that.
    [...]
    lifelessons.co/personal-development/nomoremrniceguy2/

    " Jag tror på de här metoderna för att jag har märkt i verkligheten att de fungerar när jag har försökt att använda dem. Jag vände min frustration och ensamhet till att faktiskt kunna träffa kvinnor och attrahera dem tack vare mina strategier och min personliga kamp att förändra mig "
    Fake it till you make it

    No More Mr. Nice Guy - Dr. Robert Glover Interview - Part 1 - Life Lessons
    lifelessons.co/personal-development/nomoremrniceguy/ No More Mr. Nice Guy - Dr. Robert Glover Interview - Part 2 - Life Lessons
    lifelessons.co/personal-development/nomoremrniceguy2/ www.familjeliv.se/forum/thread/80175493-ar-en-prostituerad-mitt-enda-alternativ/1/nick/80503691

    jrockyracoon skrev 2020-07-04 21:42:00 följande: #120
    Jag har varit i en liknande situation som du, TS. Jag lyckades kämpa mig ur den och resa mig upp. Jag vill delge dig några av mina tankar, och jag har många, kring ditt problem om du låter mig:

    1. Jag håller med den som sade att kvinnor inte alltid har de bästa råden i denna situation. Inte alla män, heller - men de har ofta åtminstone ett hum om vad det rör sig om.

    2. Jag tror inte på genvägar. Gå till prostituerade eller leta efter en tjock tjej. (Tjocka tjejer är ofta väldigt kinkiga, snygga tjejer är faktiskt lättare enligt min erfarenhet). Sen det här med att gå på danskurser vilket ju är det i särklass vanligaste standardrådet. Men det hjälper ju knappast dig. Det är inte så att du har varit utestängd från världen, utan det finns saker hos dig som är repellerande för tjejer. Din röst eller kanske din hållning, eller ditt sätt. Du blir inte hjälpt av danskurser, och inte heller terapeuter som ofta inte är tillräckligt insatta i just den här formen av problematik. De kommer bara säga att du ska "vara dig själv", eller uppmuntra dig att göra fel saker som att gå danskurser. (Du ska absolut inte vara dig själv, det har du varit hela ditt liv och det har inte funkat). Styrketräning är det bästa förslag du fått hittills, för det är ett relativt enkelt sätt att öka din attraktion. Men det räcker inte ensamt. 

    2. Visst kan du gå till prostituerade om du vill (jag kan bortse från de etiska aspekterna i och med att det är ett nödfall), men det löser ju inte din situation - och det tror jag att du förstår. Du är ju inte heller oskuld, så det är inte sexuell erfarenhet du behöver för att komma över tröskeln. Hade du varit oskuld hade jag tyckt att det var ett alternativ för bryta isen och att få lite erfarenhet, men eftersom du inte är det, lär det inte vara det sexuella som är ditt huvudproblem.

    3. Jag tycker inte att du ska ge upp. Det finns en bättre väg ur detta, men den kräver både mod, förändringsvilja och tålmodighet. Den är inte en lätt väg att gå, men den är ändå den bästa. Det handlar om att du behöver förändra din personlighet lite, eller rättare sagt, förändra ditt sätt att bete dig och vad du utstrålar på ett trovärdigt sätt. Det positiva med mitt budskap nu är att du kan göra saker för att få en kvinna och det negativa är att du inte kan skylla på andra än dig själv om du inte gör det.

    4. Jag kommer nu berätta vad jag anser du behöver göra för att förändra dina chanser hos kvinnor.

    A: Vissa saker rent ytligt är redan sagt. Kläder (hade du ju redan koll på uppenbarligen), fysik, parfym, skor, hy, frisyr, etc. Men allt detta ensamt räcker inte ens halva vägen.

    B: Träna kroppspråk. Du behöver öva på två saker här. Dels att tolka andra personers kroppsspråk och dels att sända rätt budskap med hjälp av ditt eget kroppsspråk. Du kan börja redan idag. Du behöver träna på att gå på rätt sätt. Hur du håller axlarna, hur mycket du skjuter ut brösten, hur du sätter dig ner. Hur du håller ett glas, hur du ler, hur du andas, var du fäster blicken, hur du rör dina ögonbryn, etc. Du behöver träna på att vara högstatus i din kropp vilket innebär att du ska ha ett stolt och dominerande kroppsspråk men som samtidigt är avslappnat och naturligt. Läs in dig på kroppsspråk, det finns hur många böcker som helst på det området. Börja redan idag. 

    C: Träna röst. Rösten är lika viktig som kroppen. Har du en för pipig röst, kan du behöva sänka den något. Ju mer bas du kan låta i rösten, desto bättre är det. Du ska normalt tala avslappnat och akta dig för att tala snabbt och bjäbbigt. Tempoväxlingar i röstläget är inte fel, beroende på sammanhanget, men försök att hålla rösten så dov du kan. Du märker säkert att jag försöker göra dig till en form av västernhjälte, eller en rambo, och ja, du behöver i största mån utstråla manliga signaler för att attrahera kvinnor och öka dina chanser att få kärleksrelationer. 

    D: Du behöver utforma bra strategier för vad du ska prata om och hur du ska uppträda när du träffar kvinnor. Jag tänker t.ex. att du kan använda dig av rapport. Rapport innebär att man kopierar den andres kroppsspråk och det som händer då är att man "bondar". Det här sker på en omedveten nivå. Så om du lär dig att imitera kvinnors kroppsspråk kommer ni att få en närmare relation och hon kommer tycka om dig mer än om du inte gör det. Du kan också vara uppmärksam på hennes kroppsspråk, om du märker att hon börjar lägga sitt huvud i sin hand precis som du gjorde nyss, då är det sannolikt att du har henne på kroken.

    E: Träna upp din verbala förmåga. Du behöver träna på att behärska alla sociala situationer, och kunna föra intressanta och spännande samtal i alla de situationer du hamnar i. Det behöver du förstås öva på, men du kan börja hemma att förbereda dig på olika ämnen du tänker dig att du vill ta upp. Det är inte fel om du pratar om saker som hör "manligheten" till, men du kan i princip prata om vad som helst om du gör det på rätt sätt. Om du t.ex. brinner för något, vad det än är, så kommer det bli intressant att lyssna på dig när du berättar om det. Men du ska förstås inte bara ha ett enda område du kan prata om utan ha ett flertal äss. Det fina här är att du kan skapa en databas med olika ämnen och använda dessa på alla kvinnor du träffar. Den som dumpade dig igår kommer ju knappast berätta för den nya du träffade idag vad du har sagt. Så återanvändning fungerar. Du behöver välja sådana ämnen som skapar spänning, konflikt, är utmanande,  roliga eller som står ut på något sätt. Fråga inte om vad hon jobbar med, det gör ju alla. Berätta istället en saga om en prinsessa som är så vacker att hon påminner om henne, eller ge henne en gåta, eller bjud ut henne på en picknick på en flygplats. Snacka omkull henne, och var subtilt manlig och håll henne beskyddande om axeln när ni går ut på dansgolvet, etc.

    F: Du behöver förstås träffa kvinnor för att ha en chans att få dem att bli intresserad av dig. Och du behöver ta sociala initiativ. I tråden frågade du var man träffar kvinnor. Svaret är överallt. I affären, på biografen, på stan, i kohagen, vid stranden, på apotket, etc. Du behöver träna dig på att vara så modig att du klarar av att gå fram till dem och konversera med dem, och helst bjuda ut dem och få deras telefonnummer. Du kan förstås inte gå från 0 till 100 på en gång, utan du behöver gå gradvis framåt. Du kan ju t.ex. börja med att fråga en kvinna vad klockan är. Nästa steg blir att försöka inleda en konversation. En annan gång kan du fråga vad hon heter för du tycker du känner igen henne, o.s.v. Du behöver öva på att konversera med okända kvinnor och samtidigt träna dig på att ha rätt hållning i kroppen, avslappnade axlar som inte är för hopsjunkna, stadig blick, le, busa och prata obehindrat om vad som helst. Det är inte fel om kvinnan ifråga märker att du pratar likadant med Agda 65 i stolen bredvid. Du vill framstå som en person som kan vara verbal med alla i rummet, och är ovanlig på det sättet att du behärskar alla sociala situationer. Genom att öva dig varje dag på att bli mer social och använda dig av kroppsspråk och tänja ditt mod att gå fram till okända kvinnor (och män varför inte, bra träning), kommer du gradvis bli bättre och bättre i den konsten. Och du kommer kanske inte träffa den rätta just där. Men du övar dina förmågor och det är det viktigaste. Om du sedan får till en dejt via nätet, då vet du hur du ska göra när ni ses. Du kan plocka fram dina verbala och sociala skills och då kommer du ha nytta av all den övning du har lagt ner.

     G: Du kommer givetvis misslyckas många gånger. Du kanske kommer att göra att somliga kvinnor blir rädda eller känner avsky inför dig. Men då behöver du hålla fast vid din strategi och se varje modig sak du gör som en framgång och ett steg närmare en relation. Du vet inte exakt hur många modiga saker du behöver göra innan du slutligen lyckas, 50 eller 100 , kanske 1000. Men det är helt säkert att om du fortsätter försöka kommer du slutligen att uppnå ditt mål. Och på köpet har du lärt dig viktiga sociala signaler och kroppsspråk.

    Försök också att lära dig av dina misstag. Analysera noga vad det var som gick fel. Missuppfattade du att hon gjorde rapport? Betydde leendet något annat än vad du tolkade det? Hur upplevde hon dig, som en framfusig gubbe eller som en charmig busig kille? När ändrade hon sig? Dina negativa erfarenheter innehåller viktig information som du kan använda dig av och blir din läromästare.

    Jag vill inte trötta ut dig genom att säga fler saker du behöver träna på, jag tror att du förstår min poäng. Sök i litteratur, på youtube, på nätet - det finns hur många tips som helst om hur man kan göra för att öka sina chanser med kvinnor, hur man läser av och själv använder sig av kroppsspråk, hur man kan föra samtal som attraherar kvinnor, etc. Läs uppsatser om kvinnors beteende, om attraktion och se om du kan få nytta av forskningen på området. Skapa dig en teori om hur du raggar på bästa sätt, men kom ihåg att verkligheten innehåller den absoluta sanningen.

    Jag tror på de här metoderna för att jag har märkt i verkligheten att de fungerar när jag har försökt att använda dem. Jag vände min frustration och ensamhet till att faktiskt kunna träffa kvinnor och attrahera dem tack vare mina strategier och min personliga kamp att förändra mig. Jag ser inte varför du inte skulle kunna göra samma sak. 32 år är inte så gammalt, ändå. Du har rätt att du behöver vända på den här situationen och jag uppmuntrar dig, beordrar dig att göra det. Tänk inte. Bara börja! Du är på botten nu, vad har du att förlora?

    PM:a mig om du vill få mer peppning, eller skriv i tråden. Du behöver förstås inte tillämpa alla mina råd, men jag hoppas att du fått någon form av inspiration som du kan få användning av. Jag tror dock att du behöver utmana dig själv för att lyckas att få till stånd en förändring. Att stanna vid att fråga tjejer om klockan räcker inte. Du måste ta det där extra steget på trampolinen och svinga dig ut. Då har du börjat din personliga metamorfos på riktigt!





Svar på tråden Är en prostituerad mitt enda alternativ?