• Anonym (TS)

    Vi älskar varandra, men va fan!

    Vi älskar varandra och vill leva ihop! Vi träffas så ofta vi kan vilket har blivit en hel del på sistone, i 2 år har vi haft en relation och det är ömsesidig kärlek. Vi känner varandra utan och innan och är säkra på våra känslor.

    Men vi vågar inte! Vi har gemensamma vänner som skulle ta avstånd om vi visade vår kärlek öppet, vi har båda barn som skulle tycka att vår relation var konstig och högst troligt skulle vi nog båda behöva byta jobb om det här kom ut!

    Hur mycket är den äkta kärleken värd?

  • Svar på tråden Vi älskar varandra, men va fan!
  • Anonym (Var i liknande)

    Hej,

    Vill bara skriva kort att jag blir så trött på folk som inte bara kan ge dig råd utan skriver elaka saker...

    Jag är tjej....var där som du för några år sedan ... var dock inte otrogen men på ett sätt var jag det, hemliga möten med en man...passion i luften och många sms... Jag hade den "Perfekt mannen ", hus och tre barn....skrev här och bad om råd men fick mest skit kastat.

    Så hur blev det....

    Jo...jag lämnade exet...köpte hus med min stora kärlek, fick underbara bonusbarn, och nu väntar vi vårat andra gemensamma barn.

    Mitt ex repade sig och lever i en bonusfamilj han med.

    Så mitt råd...vänta inte mer...Du lever här och nu. Lämna din fru!!

    Strunta i vad alla tycker.

  • Anonym (bestäm dig)

    Att köra dubbelt som du gör nu är inte rätt mot någon. Var inte så feg utan lämna direkt eller gör slut med älskarinnan.

  • molly50
    Anonym (Var i liknande) skrev 2020-01-23 00:49:12 följande:

    Hej,

    Vill bara skriva kort att jag blir så trött på folk som inte bara kan ge dig råd utan skriver elaka saker...

    Jag är tjej....var där som du för några år sedan ... var dock inte otrogen men på ett sätt var jag det, hemliga möten med en man...passion i luften och många sms... Jag hade den "Perfekt mannen ", hus och tre barn....skrev här och bad om råd men fick mest skit kastat.

    Så hur blev det....

    Jo...jag lämnade exet...köpte hus med min stora kärlek, fick underbara bonusbarn, och nu väntar vi vårat andra gemensamma barn.

    Mitt ex repade sig och lever i en bonusfamilj han med.

    Så mitt råd...vänta inte mer...Du lever här och nu. Lämna din fru!!

    Strunta i vad alla tycker.


    Hur länge hade du ihop det med den här mannen innan du lämnade ditt ex?
    Det kan ju också vara en anledning till att folk reagerar.
    Och hur menar du när du skriver att du inte var otrogen trots att du hade ett förhållande med ditt ex?
    TS har haft ett förhållande med sin älskarinna i 2 år och hittar på diverse ursäkter för att inte "kunna" lämna sin fru.
    Har har kanske känslor för båda. och det gör det såklart svårare.
    Men tycker du inte det är dags att han gör sitt val nu?
    Hur länge ska han hålla kvar sin älskarinna,eller sin fru, innan han bestämmer sig,tycker du?
  • molly50
    molly50 skrev 2020-01-23 08:53:02 följande:
    Hur länge hade du ihop det med den här mannen innan du lämnade ditt ex?
    Det kan ju också vara en anledning till att folk reagerar.
    Och hur menar du när du skriver att du inte var otrogen trots att du hade ett förhållande med ditt ex?
    TS har haft ett förhållande med sin älskarinna i 2 år och hittar på diverse ursäkter för att inte "kunna" lämna sin fru.
    Har har kanske känslor för båda. och det gör det såklart svårare.
    Men tycker du inte det är dags att han gör sitt val nu?
    Hur länge ska han hålla kvar sin älskarinna,eller sin fru, innan han bestämmer sig,tycker du?
    Jag ska tillägga att en annan anledning till att folk reagerar är att denna tråd påminner mycket om en annan tråd som jag länkade till i ett tidigare inlägg.
    En tråd startad av en älskarinna som förälskat sig i sin älskare som inte vill lämna sin fru.
    En del undrar om detta kan vara samma TS.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-22 15:22:51 följande:
    Jag vill inte såra min fru men jag vill mer i livet. Jag hoppas och önskar hon aldrig får reda på det här även om det kanske är omöjligt.
    Så hur ska du lösa detta? Du måste väl fatta att det inte går att skona din fru? Antingen tar du steget och lämnar - oh då får hon ju veta. Eller så gör du inget, men det kommer brisera en bomb den dagen din älskarinna kräver att du tar ett beslut. 

    Du måste fatta att det är DU som är nyckeln här. DU kan välja att fortsätta agera fegt (men då inte veta vad som kommer ske) eller vara en vuxen människa som tar ansvar för sina handlingar. Det blir jobbigt vilket som men din fru kommer hantera det något bättre om det ändå kommer från dig och inte från rykten på stan eller att din älskarinna ringer upp henne. 

    Sedan undrar jag vad du menar med "mer i livet" - är det bara det du har nu som du vill uppnå? En hemlig älskarinna och ångest som kommer ge dig magsår över att du inte kan kontrollera det här hur länge som helst? Är det verkligen värt? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Var i liknande) skrev 2020-01-23 00:49:12 följande:

    Hej,

    Vill bara skriva kort att jag blir så trött på folk som inte bara kan ge dig råd utan skriver elaka saker...

    Jag är tjej....var där som du för några år sedan ... var dock inte otrogen men på ett sätt var jag det, hemliga möten med en man...passion i luften och många sms... Jag hade den "Perfekt mannen ", hus och tre barn....skrev här och bad om råd men fick mest skit kastat.

    Så hur blev det....

    Jo...jag lämnade exet...köpte hus med min stora kärlek, fick underbara bonusbarn, och nu väntar vi vårat andra gemensamma barn.

    Mitt ex repade sig och lever i en bonusfamilj han med.

    Så mitt råd...vänta inte mer...Du lever här och nu. Lämna din fru!!

    Strunta i vad alla tycker.


    Ja men då gjorde du ju vad många sa att du skulle göra - nämligen ta tag i saken: antingen reda upp det med partnern eller lämna och gå till den nya. Så du gjorde ju något åt ditt liv och nu har ni det alla bra.
    TS är just nu rätt tydlig med att han inte vill/vågar göra något alls, det är väl det folk reagerar på. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Var i liknande) skrev 2020-01-23 00:49:12 följande:

    Hej,

    Vill bara skriva kort att jag blir så trött på folk som inte bara kan ge dig råd utan skriver elaka saker...

    Jag är tjej....var där som du för några år sedan ... var dock inte otrogen men på ett sätt var jag det, hemliga möten med en man...passion i luften och många sms... Jag hade den "Perfekt mannen ", hus och tre barn....skrev här och bad om råd men fick mest skit kastat.

    Så hur blev det....

    Jo...jag lämnade exet...köpte hus med min stora kärlek, fick underbara bonusbarn, och nu väntar vi vårat andra gemensamma barn.

    Mitt ex repade sig och lever i en bonusfamilj han med.

    Så mitt råd...vänta inte mer...Du lever här och nu. Lämna din fru!!

    Strunta i vad alla tycker.


    Jag tror att det fetade är det som en del av oss har väldigt svårt att förstå. Om jag är i en relation och känner att jag börjar bli mer intresserad av någon annan, då stannar jag upp och tittat på min relation och funderar på om det är den jag vill vara i. Jag göder inte intresset för någon annan medan jag är i en relation. Det är svekfullt enligt de flesta, och så gott som otrohet för många.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Hm) skrev 2020-01-21 14:59:00 följande:

    Får jag fråga, varför ni inte varit ärlig mot den som blivit utsatt för otroheten. Är ju liksom bara att säga att man fått känslor för en annan


    Nej. Det är verkligen inte "bara" att säga. Det är det inte ens, när man är unga och bara har "varit tillsammans". För att det ändå finns band, känslor, man är rädd att såra, rädd att göra ett misstag, etc. etc.. Men när man har "hela paketet" med äktenskap, hus, barn, kanske till och med en firma tillsammans. Då är det inte "bara" att säga att "man har fått känslor" för någon annan - som om det skulle ursäkta att kasta bort allt annat.

    Och särskilt då kanske skada barnen. Föräldrarnas skilsmässa, är för många människor den största stressfaktorn de går igenom under hela livet. Värre än en eventuell egen skilsmässa som vuxen. Jag kan mycket väl förstå att man försöker undvika detta i det längsta. Samtidigt som man kanske inte kan låta bli den person man är kär i, om det är besvarat. Det är väldigt svårt att låta bli att ligga med varandra, då. 

    Och då blir det så här... För att vi är människor och inte robotar. 
  • Anonym (Varit där)
    Åsa skrev 2020-01-23 00:13:08 följande:

    Jag tycker det är fegt och egoistiskt att lura dina kvinnor på detta sätt. Din älskarinna lever på hoppet att du ska lämna frun, din fru vet inte hur premisserna för förhållandet hon lever i ser ut.
    (En kvinna jag känner har berättat att hon hade en relation med en gift man i tio år! Hon vill fortfarande inte säga att hon blev lurad, trots att dessa år medförde att hon inte bildade någon egen familj och trots att karlen gifte sig med en annan när det väl sprack med frun.)


    Ville hon ha familj då, har hon sagt det uttryckligen? Alla kvinnor vill nämligen inte det. 

    Vidare: hon kanske var LYCKLIG de där tio åren, ändå? Just för att det inte blev vardag och bråk om soppåsar, WC-städning, däckbyten, VABB, dagishämtning och barnuppfostran. Utan hon och hennes älskare kanske kunde hålla uppe pirret ganska många år av de där tio åren. Ha kvalitetstid utan vardag, gnat och tjat, NÄR de hade möjlighet att träffas - i stället för att leva ihop hela tiden, men då med vardag, gnat och tjat som dödar passionen.

    Jag tror att man ska vara försiktig med, att ha åsikter om att andra har gjort dåliga val. Och speciellt om de inte tycker det själva.  
  • Anonym (Varit där)
    Åsa skrev 2020-01-23 00:13:08 följande:

    Jag tycker det är fegt och egoistiskt att lura dina kvinnor på detta sätt. Din älskarinna lever på hoppet att du ska lämna frun, din fru vet inte hur premisserna för förhållandet hon lever i ser ut.
    (En kvinna jag känner har berättat att hon hade en relation med en gift man i tio år! Hon vill fortfarande inte säga att hon blev lurad, trots att dessa år medförde att hon inte bildade någon egen familj och trots att karlen gifte sig med en annan när det väl sprack med frun.)


    Ville hon ha familj då, har hon sagt det uttryckligen? Alla kvinnor vill nämligen inte det. 

    Vidare: hon kanske var LYCKLIG de där tio åren, ändå? Just för att det inte blev vardag och bråk om soppåsar, WC-städning, däckbyten, VABB, dagishämtning och barnuppfostran. Utan hon och hennes älskare kanske kunde hålla uppe pirret ganska många år av de där tio åren. Ha kvalitetstid utan vardag, gnat och tjat, NÄR de hade möjlighet att träffas - i stället för att leva ihop hela tiden, men då med vardag, gnat och tjat som dödar passionen.

    Jag tror att man ska vara försiktig med, att ha åsikter om att andra har gjort dåliga val. Och speciellt om de inte tycker det själva.  
Svar på tråden Vi älskar varandra, men va fan!