Minfyra skrev 2020-02-11 14:50:35 följande:
Ge inte upp hoppet än! Som andra redan skrivit är vul så tidigt inte alltid så lätt, på bara några dagar kan det hända jättemycket!
Sen detta med hormoner, än om det ska följa en viss kurva är alla olika. Normalaspannet förväntat hcg/vecka är väldigt stort!
Med mina tvillingar gjorde jag ett vul i vecka 5+? Och det syntes ingenting i princip, men mina värden sköt i taket så de konstaterade att något var fel. Tillbaka efter helgen för nytt vul och de konstaterade att det borde finnas en ganska "stor" bebis med tanke på hcg och ville inte lyssna på att jag visste att det bara var v. 6. Tillslut kallade hon in en till läkare som slängde en snabb titt på skärmen och pekade "där och där, det är två stycken!". Så det kan finnas många naturliga förklaringar till dagens vul, så gräv inte ner dig än!
Håller tummarna för dig!
Sofieelises skrev 2020-02-11 14:02:35 följande:
Tycker inte du ska oroa dig. Vi säger att du hade ägglossning 15e eller kanske t o m någon dag senare. Då är du ju 5+5 eller 5+6 nu, då är det verkligen på gränden att se något på vul. Efter vecka 6+ brukar man kunna se hjärtat OM det är en bra maskin de kollar med. Det går säkert bra ska du se! <3
Tack för era lugnande ord!! <3Jag ska försöka att inte oroa mig men det är såklart svårt. Men jag lever på hoppet nu tills nästa vul. Hoppas jag inte är så långt gången som apparna säger och mina egna uträkningar utan att det bara är 5+ något :)