• karllesson

BF Oktober 2020

Hej på er! Jag hittade ingen tråd med bf oktober så jag skapade en :) jag plussade i söndags och enligt min senaste menstruation så har jag bf 3/10. Jag är gravid för andra gången, har en 1 åring hemma????

Jag har blivit gravid med letrozol, då jag har pcos. Första gången jag blev gravid gick det på 3e kuren och nu på 1a så jag var i chock i söndags när jag fick plus på stickan, kan inte fatta att det är sant! Någon mer som precis har plussat och har bf i oktober?????

• Svar på tråden BF Oktober 2020
  • B B B
    Anonym (Oktober) skrev 2020-02-12 05:17:02 följande:

Stort grattis! Vad roligt att redan ha fått se den lille :)

jag verkar än så länge klara mig utan illamående men allt jag äter smakar liksom bara blah. Inget smakar riktigt gott längre :/

Tack! Grattis själv! Ja det var kul, men hade inte läkaren som utförde ultraljudet varit så duktig hade vi nog knappt sett något.. Så pluttigt liksom..

Men åh, det låter så tråkigt.. Hoppas att du får tillbaka smaksinnet snart! :) Har du några andra symptom annars då?
  • B B B
    EllaLo skrev 2020-02-12 08:23:36 följande:

Ja men då har vi VUL nästan samtidigt också! Jag har tid 27/2 :) hoppas verkligen vi båda får se något positivt då :)

Hoppas att allt ser fint ut för er på era VUL! Ska hålla tummarna! :)
  • Elol25

Hoppar in här beräknad bf ca 13/10

Ett MA i bagaget 2018 sen efter de lyckat försök med en marsflicka 2019

Fick tidigt missfall förra månaden men håller nu tummarna på att allt ska funka som det ska.

Har haft mycket växtvärk (motvärk idag) hade de endel förra grav med men idag har de varit så jag velat ta en alvedon, har dock hoppat de å tänker att ja får stå ut :)

Lite illamående och frusen å växtvärk å trött men känner mig inte jätte gravid , har precis slutat amma så brösten är platta som taxöron men tänker att dom behöver nog inte spänna eftersom mjölken redan är igång

• Saima17

Har vul nästa vecka torsda.. e idag 6+2 eller 6+6 beroende på vilken app man går efter.. mår illa men han åxå haft flyttningar me lite blod i.. men hade lila me sonen så är ändå rätt lugn..

• Anonym (Oktober)
    EllaLo skrev 2020-02-12 08:25:52 följande:

Ja jag hoppas på det! Såg att jag noterat tempdipp 21/1(över en vecka efter första positiva äl test) kanske var det när ägget fäste? Isåfall är det inte konstigt att jag fick negativt 23/1 på gravtest utan plussade först en vecka senare. Hoppas hoppas :)

Ja då låter det helt logiskt att du fick ett negativt test den 23 jan :)
  • Anonym (Oktober)
    Saima17 skrev 2020-02-12 15:47:31 följande:

Har vul nästa vecka torsda.. e idag 6+2 eller 6+6 beroende på vilken app man går efter.. mår illa men han åxå haft flyttningar me lite blod i.. men hade lila me sonen så är ändå rätt lugn..

Jag hade samma med dottern i flera omgångar! Då har du vul dagen efter mig. Känns som en evighet tills fredag faktiskt :)
  • Minfyra
    B B B skrev 2020-02-11 21:53:45 följande:

Hej!

Plussade för två veckor sedan med vårt tredje barn. Lite av en chock då jag blev gravid trots att jag hade en kopparspiral insatt.. Mår rätt illa för det mesta och vill helst äta syrlig frukt, men med halsbränna är det inte en jättebra kombination.. Hehe.. Har varit på två VUL pga min spiral, och på det senaste fick jag se ett pyttelitet hjärta som slog, så häftigt! BF enligt VUL är den 2 oktober, så jag är i vecka 6+3 nu..

Grattis! Vilken överraskning ni fick!

Här skulle jag kunna leva på kiwis just nu...
  • Minfyra
    Elol25 skrev 2020-02-12 15:04:08 följande:

Fick tidigt missfall förra månaden men håller nu tummarna på att allt ska funka som det ska.

Har haft mycket växtvärk (motvärk idag) hade de endel förra grav med men idag har de varit så jag velat ta en alvedon, har dock hoppat de å tänker att ja får stå ut :)

Lite illamående och frusen å växtvärk å trött men känner mig inte jätte gravid , har precis slutat amma så brösten är platta som taxöron men tänker att dom behöver nog inte spänna eftersom mjölken redan är igång

Grattis, hoppas att liten stannar den här gången!

Då kommer vi ju ha ungefär samma åldersskillnad mellan syskonen, slutet av feb 19 är min stora lilla.
  • Minfyra

Grattis, hoppas att liten stannar den här gången!

Då kommer vi ju ha ungefär samma åldersskillnad mellan syskonen, slutet av feb 19 är min stora lilla.
  • B B B

Åh, hoppas att allt går vägen för er denna gången!

Jag har också blivit så frusen, vill helst krypa under en filt hela tiden..
Svar på tråden BF Oktober 2020