• karllesson

BF Oktober 2020

Hej på er! Jag hittade ingen tråd med bf oktober så jag skapade en :) jag plussade i söndags och enligt min senaste menstruation så har jag bf 3/10. Jag är gravid för andra gången, har en 1 åring hemma????

Jag har blivit gravid med letrozol, då jag har pcos. Första gången jag blev gravid gick det på 3e kuren och nu på 1a så jag var i chock i söndags när jag fick plus på stickan, kan inte fatta att det är sant! Någon mer som precis har plussat och har bf i oktober?????

• Svar på tråden BF Oktober 2020
  • EllaLo

Undrar vad alla äter för vitaminer nu när vi är gravida :) ? Jag har ätit folsyra inför graviditet men började käka gravid multivitaminer när jag nu blev gravid. Slutade därför med folsyra för mina multivitaminerna innehåller folsyra, är det rätt gjort?

• Bellsss
    EllaLo skrev 2020-02-17 06:19:10 följande:

Undrar vad alla äter för vitaminer nu när vi är gravida :) ? Jag har ätit folsyra inför graviditet men började käka gravid multivitaminer när jag nu blev gravid. Slutade därför med folsyra för mina multivitaminerna innehåller folsyra, är det rätt gjort?

Äter folsyra, multivitamin kvinna (byter till gravid när dom är slut men är folsyra i dom med) och omega 3:)
  • Anonym (:))

När jag tog ut min sprial sa sköterskan att man skulle äta folsyra till V.12, sen andra tabletter :)

• EllaLo
    Anonym (:)) skrev 2020-02-17 11:27:27 följande:

När jag tog ut min sprial sa sköterskan att man skulle äta folsyra till V.12, sen andra tabletter :)

Ja men det är klart, frågan är dock om det räcker med multivitaminer kvinna där folsyra ingår och som täcker DRI? :)
    Bellsss skrev 2020-02-17 11:27:07 följande:

Äter folsyra, multivitamin kvinna (byter till gravid när dom är slut men är folsyra i dom med) och omega 3:)

Jaa jag åt också dubbelt ett tag med folsyra + multi, men frågan är om det inte räcker med endast multivitamin, det står ju att det innehåller folsyra i rätt mängd på förpackningen.. vilka omega äter du? Jag äter EPA glandin som har omega 3 och 6, men de är snart slut funderar på att byta till något billigare / per tablett :).
  • Loea
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-02-15 18:41:48 följande:

Hej!

Hoppar med här och hoppas så att det går vägen denna gången.

Blev gravid för första gången i oktober men fick ma i mitten på dec, då hade fostret varit dött i några veckor utan att jag märkt det då symtomen var kvar.. sedan kom en mens men nu i veckan uteblev mens nummer 2 och jag plussade. Har bf 24 oktober om det går bra. PeppaPeppar????

Känns skönt att kroppen blev sig själv så fort efter missfallet men är extremt orolig för ett till.

Jag och mannen försöker att inte tänka eller glädja oss för mycket utan att vi får bara hålla tummarna att det är vår tur nu och att nästa gång vi gör vul går bättre :)

Usch vad tråkigt med missfallet.. Tycker det är så läskigt det här med att symptomen finns kvar fast att det stannat av. Vilka symptom var det du hade?
  • Anonym (Anonym som hoppas)
    Loea skrev 2020-02-17 12:35:45 följande:

Usch vad tråkigt med missfallet.. Tycker det är så läskigt det här med att symptomen finns kvar fast att det stannat av. Vilka symptom var det du hade?

Ja det är jätte läskigt. Man känner sig väldigt lurad. Hade dovt illamående, ömma bröst, rapade väldigt mycket och smått molande till o från som växtvärk.

Antar att man har kvar symtomen eftersom graviditeten är kvar i kroppen och kroppen inte har förstått att man inte längre är gravid. Så fort jag fick tabletter och kroppen förstod så försvann alla symtom.
  • Loea
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-02-17 16:10:57 följande:

Ja det är jätte läskigt. Man känner sig väldigt lurad. Hade dovt illamående, ömma bröst, rapade väldigt mycket och smått molande till o från som växtvärk.

Antar att man har kvar symtomen eftersom graviditeten är kvar i kroppen och kroppen inte har förstått att man inte längre är gravid. Så fort jag fick tabletter och kroppen förstod så försvann alla symtom.

Så sjukt alltså, finns ju ingenting som är säkert känner man då.. Om kroppen iaf hade vett att bespara en det, ibland känns det ju lättare bara man vet liksom. Men ovissheten gör en ju galen.
  • Sofieelises

Om någon vill vara med i en hemlig dold Facebookgrupp för oss med bf i oktober så skriv privat meddelande till mig här på Familjeliv med din mejl (den mejl som är kopplad till Facebook) så skickar jag inbjudan till gruppen. Vi är ett 20-tal nu och vi kommer nog att vara en lite mindre grupp som följs åt :) (ingen kan se att ni är med).

• Anonym (Oktober)
    Sofieelises skrev 2020-02-17 17:14:00 följande:

Om någon vill vara med i en hemlig dold Facebookgrupp för oss med bf i oktober så skriv privat meddelande till mig här på Familjeliv med din mejl (den mejl som är kopplad till Facebook) så skickar jag inbjudan till gruppen. Vi är ett 20-tal nu och vi kommer nog att vara en lite mindre grupp som följs åt :) (ingen kan se att ni är med).

Skickade ett meddelande för någon timme sedan. Jag skulle gärna vara med i en mindre grupp.
  • B B B
    Anonym (Agnes) skrev 2020-02-15 15:44:29 följande:

Hej. Idag tog jag ett test för jag kände att min kropp är inte helt i ordning. Ett starkt plus. Grejen är den att jag äter minipiller. ????Jag vill inget hellre än att ha en bebis till vi har en son sen tidigare på 7 år. Men min sambo vill verkligen inte ha fler barn har han sagt vid många tillfällen då vi bråkat om de väldigt många år. De har alltid varit en sorg att han känner så och ja vet inte hur ja ska göra? Är de ett friskt barn i magen vill ja inget hellre än att behålla det och jag gör det ensam om de behövs. Vad ja kan räkna ut efter att ha suttit o gått igenom alla datum o allt så ska ja ha runt 20 okt. Jag vet inte hur ja ska berätta för honom? Vår son vill gärna ha syskon de har han sagt i många år när han ser andra o i sin klass. Ja vill inte att han ska vara ett ensambarn. Men kommer detta betyda att jag får göra resan själv? Förutom barnfrågan har vi ett väldigt stabilt förhållande o har varit tillsammans i 8 år. Stort grattis till er andra med ????

Åh det låter verkligen så jobbigt... Hoppas att ni gemensamt kan komma fram till ett beslut som känns bra. Kram till dig!
Svar på tråden BF Oktober 2020