• Litenmenhård

    Författare

    Jag är nog lite mer mot det naiva hållet. Skriver en hel del kul och knäppa berättelser, men också verkliga iakttagelser. 

  • Litenmenhård
    Anonym (Iller) skrev 2020-01-24 16:48:03 följande:

    Jag hade författardrömmar, men gav upp då jag inte höll måttet. Har väl egentligen inga direkta tips, men jag hoppas att du lyckas nå dit du vill.


    Alla håller måttet enligt mig. Sen finns det ju vissa saker man kan förbättra, men ju mer man håller på med det desto bättre blir man. Det gäller att hitta sitt skrivsätt.
  • Litenmenhård
    Anonym (Iller) skrev 2020-01-24 17:01:06 följande:
    Okej, jag tänker annorlunda där, även om många säkert kan bli bättre än "värdelösa". Kanske om jag uppfann en ny genre som är jättetorr, väldigt deskriptiv och där all dialog känns onaturlig och autistisk :O :D
    Nu säljer du dig kort. Jag anser mig själv inte heller vara den bästa författaren. Jag skriver för att jag tycker det är kul, sen har jag märkt att det jag skriver är ganska uppskattat och det gör att jag tycker det är ännu roligare att skriva.

    Vill du bli författare så kan du bli det. Låt ingen annan säga något annat. Tycker du det är kul att skriva så fortsätt med det.Glad
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-01-24 17:50:40 följande:
    En average svenks deckare med andra ord =P
    Haha! Glad
  • Litenmenhård

    Tänkte kolla en sak med er. Jag nämnde ju ett filmmanus förut. Det ska vara på danska,(Det är en komedi). Är det någon av er som vet någon bra översättningssida? Förutom Google?. Min danska är inte den bästa.Tyst

  • Litenmenhård

    Oj. Vet inte varför jag är så glad över det.

  • Litenmenhård

    Jag skriver även låttexter, ska tilläggas. Även om jag inte är bra på att sjunga.

  • Litenmenhård

    Idag har jag varit på en utställning där jag hade med två av mina dikter och två kortnoveller samt kortnovellen om "Guldgrävare Jack". Jag fick många frågor och det var kul. äntligen börjar det hända något med mina texter.

    Ville bara dela med mig. .


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Anonym (gg) skrev 2020-02-18 20:36:01 följande:
    Kul, hoppas jag en gång ska ta tag i mig själv också. Har skrivit hela mitt liv. Har även publicerat ett par noveller för längesedan, men drabbades av sjukdomar och depression, så har inte orkat mer än mitt arbete som jag har till vardags efter det. 
    Okej. Det är tråkigt när något kommer emellan skrivandet som en depression eller något liknande. Jag kan dock skriva mig ur den. Skrivandet är mitt liv, men jag ser det bara som en hobby. Har inte tagit beslut riktigt förrän nu att verkligen satsa på det.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Butterfly80 skrev 2020-02-18 20:41:22 följande:

    Var kan man läsa något du skrivit, TS?


    Jag har ingen direkt plattform för det än, men jag har Guldgrävare Jack på pdf. dock på en annan dator, men hittar jag något kort så kan jag posta det här.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Anonym (gg) skrev 2020-02-19 11:31:37 följande:
    Jo, det har jag också kunnat tidigare, men fick även en neurologisk sjukdom med smärtor osv, förhoppningsvis så ska jag snart få en bättre behandling.
    Jo,  vi får hoppas det. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Butterfly80 skrev 2020-02-19 12:08:10 följande:
    Ja gör gärna det. Vore jättespännande Solig
    Ska leta upp några korta till helgen, tänkte jag. Kan ju gärna inte posta en hel bok här. :-P.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Jag har en kortis om "fula kompisar", jag kan ta här. Ska bara komma ihåg hur den var. Tänk på att jag skriver åt det "naivistiska" hållet. 


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    "Jag har tänkt på en sak. Man ska ha fula kompisar för då blir man den som är snygg, fast om man själv är den fula kompisen så funkar ju inte det."

    "Hmm, det kanske inte var så smart av mig!"


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-02-19 15:49:32 följande:
    Kul =)
    Jo, det är kul. Hur går det med dina texter då? Har du publicerat något?
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-02-19 18:36:04 följande:
    Det händer inte så mycket just nu. Jag har börjat bygga värld till min "stora bok" på World Anvil så mina tankar är där och pysslar just nu. 
    Jag är avis på att du kan engagera dig i större projekt. För mig är det nästan omöjligt.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Jag har en dikt jag skulle vilja dela med mig av innan TBBT börjar.

    Tillägnad Ellinor på Willlys

    "Hon är vacker som en solnedgång. Hon utstrålar värme och kärlek och jag blir alldeles knäsvag varje gång jag ser henne. Jag blir också nervös och varm i hela kroppen. Det måste vara kärlek. Kärlek på distans. jag vågar inte säga vad jag känner, men det är typiskt mig. Jag älskar och trånar på distans. jag plågar mg själv. Om jag bara kunde säga till henne vad jag känner, men nej. Hon kommer alltid att vara min solnedgång. Lika vacker och fjärran."


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Jag har kollat hur många texter jag har producerat under cirka 13 år. Över 800 stycken!  Kul att gå igenom de sen. .


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Vet inte. Jag skriver mest kortare berättelser, men jag har några längre med. Jag har många som är över 100 ord. Jag får återkomma om det sen när jag har sorterar de. .


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Litenmenhård skrev 2020-03-10 08:50:33 följande:

    Vet inte. Jag skriver mest kortare berättelser, men jag har några längre med. Jag har många som är över 100 ord. Jag får återkomma om det sen när jag har sorterar de. .


    Jag såg att jag hade en bra svenska där. Haha. Tycker det är så pinsamt när man skriver fel eller stavar fel, även om budskapet går fram.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Författare