• gorgonzola

    Inte attraherad

    Anonym (Anna) skrev 2020-01-26 22:26:23 följande:

    Då ska du lämna och gå vidare.


    så inte en chans?

    fan..
  • gorgonzola
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-26 23:41:23 följande:

    Ja, vill du inte ens kyssa honom, så fattar jag inte hur ni ska kunna ha en romantisk relation.


    klart att jag inte ska ha en romantisk relation med någon jag inte vill kyssa.

    tänkte träffas några gånger utan att vara fysisk och se om det växer fram..

    problemet är det att vi klickar så bra att han skulle nog bli förvånad att jag inte attraheras av honom.. hmm
  • gorgonzola
    Anonym (Prata) skrev 2020-01-27 08:48:48 följande:

    Vad var då meningen med alla svar du fick?

    Du hade ju fortfarande bestämt dig för att fortsätta ses.

    Det blir svårare om han faller för dig sen


    ville höra om någon var i liknande situation och kunnat komma över och se bortom utseendet..

    vill inte tro att jag är så ytlig.
  • gorgonzola
    Anonym (123) skrev 2020-01-27 11:56:09 följande:

    Hur gammal e du? Du låter ung. Sen e det svårt att komma med råd när du är så ospecifik. Vad i utseendet är det som stör dig? Gula tänder kan ju åtgärdas om man säger så!


    vad är det som låter "ungt"?

    jag är 39 om det spelar någon roll.

    dessa drag som jag stör mig på går inte att åtgärda.
  • gorgonzola
    Anonym (Attraktion är skillnaden mellen vän och älskare) skrev 2020-01-27 13:09:39 följande:

    Jag har varit med om att jag blivit attraherad och senare kär i personer jag inte i början tyckte var snygga eller särskilt attraktiva, MEN, då har det alltid trots det funnit med en slags sexuell spänning i kemin mellan oss, som senare gjort det oundvikligt att vilja ha sex och börja ta på varann. Utan en sådan kan det aldrig utvecklas. Hade en vän för flera år sedan som jag testade med och plötsligt fick för mig att jag var kär i, men känslan försvann och blev äckel väldigt snabbt.

    Tror du så gärna vill att det ska uppstå romantiska känslor eftersom annat funkar, men om man stör sig på nåns utseende och inte kan tänka sig kyssa personen eller vara fysisk,  är det kört kan jag säga. Motsatsen att någon upplevs rätt snygg/sexig vid första anblicken, men inte särskilt intressant för övrigt kan däremot leda till känslor för mig i senare skede om vi väl lär känna varann.

    j


    jo.. båda delar måste ju funka, men om bara en funkar (fysisk eller intellektuell) så går det inte..

    jag kan inte påstå att alla mina män var klassiskt snygga, men alla de hade något i sitt utseende/utstrålning som jag dragits till, inte i detta fall..trots att jag försöker att hitta något att fastna vid..
  • gorgonzola
    Anonym (Dilemma) skrev 2020-01-27 15:15:09 följande:

    Det ständiga dilemmat. Jag har varit singel i 10 år, för jag klickar antingen sexuellt eller intellektuellt med en man, lyckas aldrig pricka in båda delarna. Så har tyvärr inget råd, mer än att jag förstår dig, och hade nog valt att inte fortsätta träffas mer än som vänner. Var ärlig och friendzona honom. 


    tack för förståelse :)
  • gorgonzola
    Anonym (mimmi) skrev 2020-01-27 17:00:15 följande:

    Men bli vänner om du klickar med honom på andra sätt men bara inte är attraherad. Inte säkert han vill men du kan ju testa.


    jag tänker inte förnedra honom med att föreslå att vara vänner, jag vet till 100% att han vill ha hela mig.
  • gorgonzola
    Anonym (123) skrev 2020-01-27 16:55:15 följande:

    tänker att utseende spelar mindre roll desto äldre man blir, så trodde du va väldigt ung! 39 e inte så ungt.

    vad för drag är det du stör dig på? svårt att hjälpa om man inte vet vad det är som stör dig.


    varför skulle utseende spela mindre roll med ålder?

    jag vill ha en partner som jag känner åtrå för, som är fin I MINA ögon. är det nåt konstigt med att jag inte vill ha en man bara för att ha ett par brallor hemma?
  • gorgonzola
    Anonym (123) skrev 2020-01-27 18:56:16 följande:

    för att man säger att personligheten spelar mer roll, om man ska vara tillsammans ett helt liv. inte så många som är snygga efter 50. varför gör du en tråd om du redan bestämt dig? du har ratat alla svar och råd du fått.

    Kan det vara så att killen inte är så intresserad av dig som du är av honom?


    vad har jag rattat?

    du har missförstått allt du läst i denna tråd eller ser det du vill se.

    läs om, väldigt noggrant.

    när har jag ens använt ordet "snygg"?

    Om killen inte var intresserad, vad vore det för mening ens att skapa denna tråd?!
  • gorgonzola
    Anonym (Lurigt) skrev 2020-01-27 19:00:18 följande:

    Vet inte om det där stämmer. Det handlar ju om en känsla av attraktion- att personen utstrålar nåt som tilltalar en. Behöver inte enbart ha med utseende att göra. Vet massa män som kanske inte är så snygga direkt så men som har nåt man dras till. Så enbart yta är inte synonymt med attraktion anser jag.

    Tror egentligen inte det handlar om nån detalj i utseendet här utan hon känner helt enkelt ingen attraktion. Ibland vet man inte varför man inte gör det. Däremot om det är nån man är attraherad av och blir förälskad i, så kan man tumma på en hel del för att man bryr sig liksom ibnte. Man är så kär.


    ja, så är det, därför försöker jag att undvika ordet "snygg". Som jag sa tidigare så var inte alla män klassiskt snygga, men hade nog något som fick mig att dras.. Tycker bara att det är så himla konstigt att jag inte känner något fysiskt just för denna man.,fattar inte vad det är.
  • gorgonzola
    Anonym (Lurigt) skrev 2020-01-27 19:00:18 följande:

    Vet inte om det där stämmer. Det handlar ju om en känsla av attraktion- att personen utstrålar nåt som tilltalar en. Behöver inte enbart ha med utseende att göra. Vet massa män som kanske inte är så snygga direkt så men som har nåt man dras till. Så enbart yta är inte synonymt med attraktion anser jag.

    Tror egentligen inte det handlar om nån detalj i utseendet här utan hon känner helt enkelt ingen attraktion. Ibland vet man inte varför man inte gör det. Däremot om det är nån man är attraherad av och blir förälskad i, så kan man tumma på en hel del för att man bryr sig liksom ibnte. Man är så kär.


    ja, så är det, därför försöker jag att undvika ordet "snygg". Som jag sa tidigare så var inte alla män klassiskt snygga, men hade nog något som fick mig att dras.. Tycker bara att det är så himla konstigt att jag inte känner något fysiskt just för denna man.,fattar inte vad det är.
  • gorgonzola
    Phalaenopsis skrev 2020-01-27 19:08:45 följande:

    Glöm inte att de personer du trivs med UTAN förälskelse kommer du att trivas bättre med när förälskelsen klingar av. Jag antar att det är en långvarig relation du är ute efter?


    ja, men jag vill kunna ha sex med personen i många år framöver och VILJA ha det, inte tvinga mig själv, för sex är en väldigt stor del av en relation för mig.
  • gorgonzola
    Anonym (mimmi) skrev 2020-01-27 19:49:56 följande:

    Håller med gorgonzola. Hur ska man ha sex med någon man bara "trivs med"? Helt obegripligt.


    känns som att många lever just så..

    jag vill inte så. och jag behöver inte :)
  • gorgonzola
    Jafiposl skrev 2020-01-27 19:50:45 följande:

    Jag har också upplevt det där med att inte vara attraherad på studs. Mitt ex och jag var bekanta i ett år, sedan vänner i ett år. Jag visste att han var intresserad och attraherad av mig på det sättet men jag kände ingen attraktion från mitt håll så jag avfärdade det. "Jag är inte intresserad av honom på det sättet, det känns konstigt att föreställa mig en kärleksrelation med honom", vet jag att jag sade till vänner som frågade. Men sen började mitt beteende indikera på att jag ändå började bli kär i honom (jag pratade lite "överdrivet" mycket om honom och blev orimligt besviken när han inte dök upp vid tillställningar osv.). Lite liknande hände även med mitt senaste ex. Jag minns att jag sade till min bästa vän att jag inte kände någon som helst attraktion, kan inte föreställa mig att kyssa honom, så himla hemskt men det var verkligen så jag kände. Men så attraherad som jag sedan var när jag fick känslor för honom har jag dock aaaaldrig varit med om. Och givetvis utvecklade jag även en enorm attraktion för mina ex olika fysiska attribut efter att jag fick känslor för dem. Visst. jag pratar om ex nu. Vilket blir lite sådär, jaha men varför lyssna på detta när det ändå inte funkade. Men summan av kardemumman är ändå att attraktion kan utvecklas! Och det som var starkast mellan mig och mitt senaste ex var just attraktionen och den fysiska närheten. Trots att jag sade att jag inte kunde föreställa mig att kyssa honom innan.

    Jag skulle iaf föreslå att du inte lägger så mycket press på dig själv. Verkar han vilja snabba på utvecklingen av er relation, kanske säga att du behöver ta det lite långsamt? Är han bra så förstår han det. Det kan vara jobbigt och skapas spärrar av en massa förväntningar. Så kanske du ska ta ett snack med honom och säga att du verkligen tycker om honom och vill hänga men att du samtidigt inte riktigt vet vad du vill just nu?


    jo jag känner mig just nånstans mitt emellan.. är inte redo att avfärda men inte än redo att komma nära.. det blir intressant att se hur det utvecklas..så jag ger det ett par träffar till o känner efter. Kommer det naturligt så är det bara underbart, känner jag samma ingenting så är det not meant to be. Tror jag är lite stressad över att han känner så starkt för mig redan nu..
  • gorgonzola
    Phalaenopsis skrev 2020-01-27 20:20:43 följande:

    Fast om han inte kan vänta på rätt kvinna tills hon hunnit känna in honom och sig själv ordentligt så kanske han inte är rätt för dig? Det lär ju visa sig i så fall.


    ska försöka framföra det till honom..
  • gorgonzola
    Anonym (Vivvi) skrev 2020-01-27 21:24:54 följande:

    Tyvärr är det ju så att personer man mött under livets gång sätter sina spår.

    En kille i min klass var riktigt vidrig på alla sätt, och han var adopterad från ett utomeuropeiskt land.

    Alltid när jag ser någon som liknar honom blir jag äcklad och får negativa tankar, så det är en rejäl uppförsbacke vad gäller möten.

    Dock motbevisar ju vissa individer denna min första impuls, de är trevliga och jag kan tycka bra om dem efter att vi pratat o jag märker att de inte alls är som den äckliga personen i min klass.

    Men....... Jag har aldrig någonsin blivit attraherad av en person med detta utseende.

    Tror att det delvis beror på mina upplevelser, men kan såklart inte vara helt säker.

    I ditt fall kanske det dock inte sitter så djupt, så ni kan ju fortsätta träffas, gå långsamt fram och se vart det leder, om ni båda är ok med att ta det sakta.


    mm.. i mitt fall påminner han om en vän, ingen dålig person så sätt, men tyvärr väldigt oattraktiv rent fysisk (i mitt tycke), så att jag hade aldrig tänkt att vara intim ens i min fantasi med den där

    personen.. så jag får konstig känsla ..
  • gorgonzola
    Anonym (Daniela) skrev 2020-01-28 08:39:30 följande:

    Har man ingen attraktion alls så går det sällan att skapa en heller , om det inte finns nått att bygga på. Jag har försökt, faktiskt rätt många ggr eftersom jag har velat att det ska komma. Men har i varje gång slutat med att man själv känner stark avsmak för personen om man tvingar sig till att tex kyssa honom .


    jag tenderar att tänka så också..

    har lyckats en gång att framkalla attraktion till en person för hans personliga egenskaper var tilltalande, faktiskt..då fanns det kanske någon potential.. men det är rätt jobbigt..

    var de personer du försökte med också fina människor men du fann de inte "snygga" (snygga just för dig)?
Svar på tråden Inte attraherad